Οι fashion editors της αμερικανικής «Vogue», οι οποίοι έκαναν την υπερατλαντική πτήση αποκλειστικά και μόνο για το Haute Couture Show του βρετανικού σχεδιαστικού διδύμου Ralph & Russo, σχολίαζαν με έντονο ύφος, καθισμένοι στις πρώτες πάντα σειρές, τα μαύρα, διάφανα, ιδιαίτερα τολμηρά φορέματα. Λίγο αργότερα, μέσα από τα άρθρα τους στην ηλεκτρονική έκδοση της «Βίβλου της Μόδας», επισήμαιναν ότι το μαύρο είναι αυτό που έκανε ένα τόσο sexy, γυμνό, σχεδόν βραδινό ρούχο, να μη μοιάζει «φθηνό». Τελικά είχαν δίκιο. Οι μακριές τουαλέτες από μουσελίνα, μετάξι και πανάκριβα κρύσταλλα ήταν πραγματικά υπέροχες. Μαύρα φορέματα που έμοιαζαν με αυτά τα οποία επιλέγουν για τις big stars οι ενδυματολόγοι των θεαματικών χολιγουντιανών παραγωγών. Το μαύρο της απόλυτης γοητείας, του μυστηρίου, το χρώμα το οποίο, όπως υποστηρίζουν οι ψυχολόγοι, «παρέχει προστασία από τα έντονα συναισθήματα», έχει εξελιχθεί σε fashion statement. Το μαύρο είναι σοφιστικέ, διαθέτει φινέτσα, είναι ένα χρώμα το οποίο χαρίζει σε αυτή που το φοράει δύναμη και υπεροχή. Πάνω απ’ όλα, όμως, είναι ένα χρώμα ασφαλές. Η γυναίκα η οποία επιλέγει να φορέσει το μαύρο της νύχτας, το χρώμα που αρκετοί το συνδέουν με τη μελαγχολική διάθεση, το σκοτάδι, ακόμη και τον φόβο, δεν θα είναι ποτέ κιτς. Εστω κι αν «βυθιστεί» σε έναν κόσμο με σημαντικά στυλιστικά παραπτώματα.

Οι «σταθερές αξίες» και οι Vaccarello, Scervino

Το μαύρο, σύμφωνα με εκείνους που έχουν κάνει μελέτες πάνω σε αυτό, είναι το χρώμα των αντικειμένων που δεν αντανακλούν φως σε κανένα σημείο του ορατού φάσματος. Το μαύρο, όμως, από χρώμα του πένθους, του φόβου και της νοσηρότητας κάποιες φορές, κατόρθωσε να «ανέβει» στο catwalk και να κατακτήσει κορυφαία θέση. Η μεγάλη Κοκό Σανέλ έπαιξε σημαντικό ρόλο σε αυτό. Η Coco λάτρεψε το μαύρο του μυστηρίου, το οποίο απογείωσε πραγματικά μέσα από τις κολεξιόν της. Το μαύρο χρώμα αποτελούσε τον κυρίαρχο του παιχνιδιού στις πασαρέλες του γαλλικού οίκου. Τα κλασικά πολυσυζητημένα ταγέρ, τα φορέματα, τα παλτό, οι τσάντες, ακόμη και αυτές οι top καρφίτσες-καμέλιες του brand, ήταν μαύρες. Ο Καρλ Λάγκερφελντ, δημιουργικός διευθυντής της Chanel, ακολούθησε τα βήματα της Coco. Το μαύρο τον γοητεύει πάντα. Ενα σημαντικό μέρος από τα ρούχα και τα αξεσουάρ που παρουσιάζονται στις χειμερινές και καλοκαιρινές κολεξιόν είναι μαύρα. Το συγκεκριμένο χρώμα αποτελούσε το αγαπημένο και του Ιβ Σεν Λοράν. Ο πολυτάλαντος Anthony Vaccarello, ο οποίος έχει αναλάβει τα «σχεδιαστικά ηνία» του παριζιάνικου οίκου, δημιουργεί αισθησιακά μίνι μαύρα φορέματα και υπέρκομψα μαύρα, ανδρικού τύπου, κοστούμια. Ο Ermanno Scervino δίνει μια άλλη διάσταση του μαύρου, με κοντά και μακριά φορέματα γεμάτα βολάν. Τα συνδυάζει με λεπτεπίλεπτα πέδιλα, κυρίως όμως με ψηλές δερμάτινες μπότες για ένα πιο sexy αποτέλεσμα.

Αυτές (και αυτοί) που «έδειξαν» τον δρόμο

Η εκθαμβωτικά ωραία Ρίτα Χέιγουορθ, μέσα από την ταινία-θρύλο «Τζίλντα», χάρισε κάτι το διαφορετικό στο μακρύ, στράπλες μαύρο φόρεμα. Η Χέιγουορθ συνδύασε το total black με εκρηκτικές κόκκινες πινελιές στις μπούκλες και στα χείλη. Ο Armani, επίσης θαυμαστής του μαύρου, τοποθέτησε την υπογραφή του σε κόκκινα ματ κραγιόν που βγαίνουν μέσα από μινιμαλιστικές black συσκευασίες. Η Μισέλ Φάιφερ συνδυάζει επίσης εξαιρετικά το μαύρο και το κόκκινο, ως «Catwoman» στην ταινία «Ο Μπάτμαν επιστρέφει» του Τιμ Μπάρτον. Η Γκρέις Κέλι και η Τζέιν Μπίρκιν, οι οποίες έδωσαν τα ονόματά τους στις περίφημες τσάντες του οίκου Hermès, επέλεγαν τις περισσότερες φορές να τις κρατήσουν σε total black. Ο Zuhair Murad, ο designer ο οποίος σχεδιάζει μερικά από τα ωραιότερα απογευματινά και βραδινά πολυτελή outfits στον κόσμο, γοητεύει και πάλι τις γυναίκες με τα βελούδινα ανδρικά κοστούμια του.

Το δέρμα, τα παπούτσια, τα αξεσουάρ

Ο ιταλικός οίκος Max Mara, ο οποίος χρησιμοποιεί πάντα πολύ καλής ποιότητας υλικά, επιμένει σε περισσότερο απλά, κομψότατα ρούχα – σύνολα τα οποία μπορούν να φορεθούν από όλους τους σωματότυπους. Το brand Tod’s συνδυάζει την απλότητα με το εντυπωσιακό στοιχείο – μαύρα δερμάτινα σακάκια, παντελόνια, φούστες, πουλόβερ και μπότες, σε σαγηνευτικό μαύρο. Στο ίδιο μοτίβο και ο Marc Jacobs, ο οποίος «έβγαλε» στην πασαρέλα τα πλέον ενδιαφέροντα μαύρα δερμάτινα παλτό. Τα παπούτσια και οι τσάντες (κορυφαία αυτά των Alexander Mc Queen και Roger Vivier), όπως και τα αξεσουάρ και μπιζού (το brand Miu Miu κλέβει την παράσταση με τα βραχιόλια του), ευθυγραμμίζονται με τη γοητεία του μαύρου.