Οι τεχνικές δοκιμές πριν από την έναρξη της σεζόν της Formula 1 είναι μια προσεκτικά σχεδιασμένη περίοδος διαφήμισης του προϊόντος. Προορισμένες να προετοιμάσουν τις ομάδες και να προθερμάνουν το κοινό, ισοδυναμούν με κάτι παραπάνω από τα φιλικά παιχνίδια άλλων αθλημάτων: τα μονοθέσια εμφανίζονται για πρώτη φορά στην πλήρη αγωνιστική δόξα τους, οι πιλότοι τεστάρουν τον ανταγωνισμό, οι μηχανικοί ελέγχουν αυτοκινητικές συμπεριφορές σε κανονικές συνθήκες, όλοι υπό το άγρυπνο μάτι της τηλεοπτικής κάμερας. Ειδικά σε μια συγκυρία μειζόνων αλλαγών κανονισμών και προδιαγραφών, όπως η εφετινή, οι έλεγχοι της Βαρκελώνης και του Μπαχρέιν μεταξύ 23-25 Φεβρουαρίου και 10-12 Μαρτίου, αντίστοιχα, αναμένονταν ως η ιδανική εισαγωγή σε μια χρονιά με ιδιαίτερη δυναμική. Στις 24 Φεβρουαρίου, ωστόσο, η Ρωσία εισέβαλε στην Ουκρανία και οι δοκιμές πέρασαν σε δεύτερη μοίρα: την 1η Μαρτίου η FIA, η διοργανώτρια αρχή του πρωταθλήματος, διά του νέου προέδρου της, του Μοχάμεντ μπιν Σουλαγέμ από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, ακύρωσε οριστικά το ρωσικό γκραν πρι του Σότσι, το οποίο ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της F1 Μπέρνι Εκλστοουν είχε εντάξει στο καλαντάρι το 2014 έπειτα από μια ιδιαίτερα προσοδοφόρα συμφωνία με τον Βλαντίμιρ Πούτιν. Στις 5 Μαρτίου η Haas απέλυσε τον 23χρονο οδηγό Νικίτα Μαζέπιν, γιο του ολιγάρχη και χορηγού της ομάδας Ντμίτρι Μαζέπιν, και αποκήρυξε τη χορηγία του. Με τη σειρά της, η Uralkali, η εταιρεία του Μαζέπιν, απαίτησε την επιστροφή της χρηματοδότησης του 2022. Αλλά η Formula 1 δεν έχει χρόνο για χάσιμο: ο πόλεμος είναι πόλεμος και η (μηχανοκίνητη) ζωή συνεχίζεται – 10 ομάδες, 20 οδηγοί και ισάριθμα αυτοκίνητα κατεβαίνουν στο grid για το σημερινό εναρκτήριο GP του Μπαχρέιν.

Tην έναρξη της νυν σεζόν βαραίνει η μακρά σκιά της περασμένης. H 72η διοργάνωση έληξε στις 12 Δεκεμβρίου 2021 στο σιρκουί Γιας Μαρίνα του Αμπου Ντάμπι με μία από τις πιο αμφιλεγόμενες κούρσες όλων των εποχών. Εχοντας μείνει 34 βαθμούς πίσω από τον Μαξ Φερστάπεν, ο επτάκις πρωταθλητής Λιούις Χάμιλτον επέστρεψε στο δεύτερο μισό της περιόδου όντας ισόβαθμος με τον αντίπαλό του πριν από την έναρξη του αγώνα. Το πρωτάθλημα κρίθηκε στον τελευταίο γύρο, όταν ο διευθυντής αγώνων Μάικλ Μάσι, σε μια πολυσυζητημένη ερμηνεία των κανονισμών, επέτρεψε στα αυτοκίνητα που παρεμβάλλονταν μεταξύ Χάμιλτον και Φερστάπεν, αλλά ήταν έναν γύρο πίσω, να παραμερίσουν, στήνοντας μια επική τελική μονομαχία στην οποία, διά των φρέσκων ελαστικών του, υπερίσχυσε ο Ολλανδός. Στον απόηχο του γκραν πρι, η Mercedes απειλούσε θεούς και δαίμονες, η Red Bull υπερασπιζόταν με νύχια και με δόντια την ορθότητα της απόφασης, η FIA προτίμησε να μην αμφισβητήσει το αποτέλεσμα της πίστας. Ωστόσο, έδειξε τη δυσαρέσκειά της εν ευθέτω χρόνω, λύνοντας στις 17 Φεβρουαρίου τη συνεργασία της με τον Μάσι και αναθέτοντας τα καθήκοντά του σε δύο διαδόχους – ένδειξη είτε της αίσθησης ότι ο χειρισμός του ήταν αμφισβητήσιμος είτε της διάθεσής της να κατευνάσει τη Mercedes.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω