Λίγες μέρες αφότου ο Λιονέλ Μέσι έβαλε την υπογραφή του στο συμβόλαιο που του πρότεινε η Ιντερ Μαϊάμι, ο Καμίλο Ντουράνα, στέλεχος του MLS, δήλωνε με ενθουσιασμό στο περιοδικό «Forbes»: «Το ποδόσφαιρο στη Βόρεια Αμερική δεν θα είναι ποτέ πια το ίδιο.

Συνδυάζοντας τη δύναμη που έχει ως σταρ ένας από τους κορυφαίους ποδοσφαιριστές όλων των εποχών, την ευκολία πρόσβασης στο προϊόν μας και την αγορά της Βόρειας Αμερικής, που είναι γεμάτη πάθος γι’ αυτό το όμορφο παιχνίδι, πιστεύουμε ότι το επόμενο διάστημα το ποδόσφαιρο και η λίγκα μας θα αναπτυχθούν ραγδαία».

Τρεις μήνες αργότερα επιβεβαιώνεται του λόγου το αληθές. Η ανάπτυξη είναι αλματώδης. Όλη η Αμερική μιλάει πλέον για ποδόσφαιρο.

Οι αριθμοί λένε την αλήθεια

Τις πρώτες 24 ώρες μετά την ανακοίνωση της μεταγραφής του Μέσι οι ακόλουθοι της Ιντερ Μαϊάμι στο Instagram αυξήθηκαν κατά 500%, ενώ σήμερα ο λογαριασμός είναι ο πιο δημοφιλής όχι μόνο στο MLS, αλλά και μεταξύ ομάδων από άλλα αθλήματα με παραδοσιακά μεγαλύτερη απήχηση στις ΗΠΑ, όπως το φούτμπολ, το μπέιζμπολ και το χόκεϊ.

Οι φανέλες και τα σορτσάκια με το όνομα και τον αριθμό του Μέσι έχουν σαρώσει τις πωλήσεις στα καταστήματα (ηλεκτρονικά και μη) της χώρας, ενώ μέσα σε δύο μήνες οι πωλήσεις της φανέλας της Ιντερ Μαϊάμι έχουν ξεπεράσει αυτές που έκανε ολόκληρο το 2022.

Και στην Apple TV, που έχει υπογράψει με το MLS δεκαετές συμβόλαιο για την αποκλειστική διαχείριση των τηλεοπτικών δικαιωμάτων του, ακόμα πανηγυρίζουν για τον ερχομό του Μέσι στις ΗΠΑ, για τον οποίο βέβαια έβαλαν κι αυτοί το χέρι τους.

Διότι στο συμβόλαιο του Αργεντινού περιλαμβάνονται και bonus ανάλογα με την αύξηση των συνδρομητών της ψηφιακής πλατφόρμας. Και η αύξηση αυτή είναι ήδη πολύ μεγάλη.

«Είμαστε πάρα πολύ χαρούμενοι για τον τρόπο με το οποίο εξελίσσεται η συνεργασία μας με το MLS. Είναι ακόμα νωρίς βέβαια, αλλά έχουμε ήδη υπερβεί τις προσδοκίες μας σε σχέση με τους νέους συνδρομητές. Και η μεταγραφή του Μέσι στην Ιντερ Μαϊάμι μας βοήθησε αρκετά» δήλωσε πριν από λίγο καιρό ο CEO της Apple, Τιμ Κουκ.

Αυξημένη και η τηλεθέαση

Ο Μέσι «πουλάει» τρελά όχι μόνο στην ψηφιακή τηλεόραση, αλλά και στη συμβατική. Οι μετρήσεις έδειξαν πως τους αγώνες του Leagues Cup παρακολούθησαν κατά μέσο όρο 680.000 τηλεθεατές, τηλεθέαση μεγαλύτερη από αυτή που είχαν κάθε χρόνο μέχρι σήμερα τα πλέι οφ του MLS.

Ο συνολικός αριθμός των τηλεθεατών που παρακολούθησαν τους αγώνες αυτής της διοργάνωσης υπολογίζεται ότι έφτασε τα 13,6 εκατομμύρια.

Όμως τίποτα απ’ όλα αυτά δεν γίνεται χωρίς κόστος. Για να παίξει ο Μέσι στην Ιντερ Μαϊάμι συμφώνησε να παίρνει, εκτός από τα bonus της Apple TV, και άλλα 50 με 60 εκατ. δολάρια ετησίως. Οι Σέρχιο Μπουσκέτς και Ζόρντι Αλμπα, που πήγαν αυτό το καλοκαίρι στη Φλόριντα για να παίξουν μαζί του, έχουν επίσης πολύ ακριβά συμβόλαια.

Το μπάτζετ της Ιντερ ήταν εφέτος τέσσερις και πλέον φορές μεγαλύτερο σε σχέση με πέρυσι. Από κάπου έπρεπε να βρεθούν αυτά τα χρήματα. Ο Ντέιβιντ Μπέκαμ και οι συνεταίροι του στην ιδιοκτησία της ομάδας αποφάσισαν να στραφούν στους φιλάθλους.

Στα ύψη οι τιμές των διαρκείας

Έχουν έναν επιπλέον λόγο να το κάνουν. Όταν πριν από πέντε χρόνια ο Μπέκαμ έφτιαχνε την Ίντερ είχε δώσει μια υπόσχεση στον κόσμο: «Το Μαϊάμι χρειάζεται έναν σταρ. Αυτό σχεδιάζουμε να κάνουμε».

Τώρα λοιπόν που φάνηκε συνεπής στην υπόσχεσή του, εκτιμά πως και οι φίλαθλοι πρέπει να βάλουν «πλάτη».

Πρόσφατα τέθηκαν σε κυκλοφορία τα εισιτήρια διαρκείας για την επόμενη σεζόν. Το πιο φθηνό κοστίζει 867 δολάρια και είναι ακριβότερο από το 90% των αντίστοιχων εισιτηρίων στην Premier League!

Συνολικά οι τιμές των καρτών διαρκείας είναι διπλάσιες σε σχέση με αυτές του 2020 και μπορεί πλέον να υποστηρίξει κανείς με βεβαιότητα ότι η Ίντερ συμπεριλαμβάνεται στις ομάδες με τα πιο ακριβά εισιτήρια στον κόσμο.

«Καπέλο» και σε άλλα γήπεδα

Η παρουσία του Μέσι, όμως, προκαλεί αύξηση των εισιτηρίων σε όλα τα γήπεδα όπου αυτός πηγαίνει να παίξει. Σε έναν αγώνα της Ιντερ στο Λος Αντζελες τον Σεπτέμβριο για παράδειγμα, κάποια εισιτήρια στη δευτερογενή αγορά ήταν κατά 527% πιο ακριβά σε σχέση με τη μέση τιμή του MLS!

Τα ίδια και στο Ντάλας, όπου τα εισιτήρια κοστίζουν συνήθως λιγότερο από 40 δολάρια, όμως όταν πήγε ο Μέσι να παίξει εκεί, υπήρξαν άνθρωποι που πλήρωσαν μέχρι και 864 δολάρια για μπορέσουν να παρακολουθήσουν διά ζώσης τον αγώνα και πιο συγκεκριμένα τον αργεντινό μάγο.

Είναι βέβαιο ότι ο Μέσι αλλάζει το ποδόσφαιρο στη Βόρεια Αμερική. Αρκεί αυτό που χτίζεται τώρα εκεί να μην αποδειχθεί… παλάτι στην άμμο.