Η ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι γεμάτη από μικρότερες και μεγαλύτερες τεχνολογικές επαναστάσεις, οι οποίες οδήγησαν την αυτοκίνηση στο σημείο που βρίσκεται σήμερα. Μία από τις πλέον υποτιμημένες υπήρξε η δημιουργία του ανεξάρτητου ευρωπαϊκού οργανισμού Euro NCAP, ο οποίος διενεργεί δοκιμές ασφάλειαςστα περισσότερα από τα δημοφιλή καινούργια αυτοκίνητα που διατίθενται στην αγορά της γηραιάς ηπείρου.Αυτό το πρόγραμμα δοκιμών εξελίχθηκε ραγδαία από την έναρξή του το 1997, όταν ο οργανισμός εγκαινίασε το πρώτο σύστημα βαθμολόγησης με αστέρια που τότε αξιολογούσε την προστασία των ενήλικων επιβατών σε μετωπικές και πλευρικές συγκρούσεις, αλλά και την ασφάλεια των πεζών που χτυπήθηκαν σε μετωπικές συγκρούσεις. Εκείνη την εποχή στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας ισχυρίζονταν ότι κανένα αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής δεν θα μπορούσε να ανταποκριθεί στο αυστηρό πρότυπο των τότε «τεσσάρων αστέρων», ισχυρισμός που καταρρίφθηκε την ίδια χρονιά από το Volvo S40. Στην πορεία των ετών τα πράγματα βελτιώνονταν διαρκώς, με τον Euro NCAP να συνεχίζει να αποτελεί καταλύτη για τη συνεχή αναβάθμιση της ασφάλειας των επιβατικών οχημάτων. «Η επιρροή του προγράμματος αξιολόγησης Euro NCAP και το «Οραμα Μηδέν» – που επιδιώκει την εξάλειψη των θανάτων και των σοβαρών τραυματισμών σε τροχαία δυστυχήματα – συμβάλλουν στο να γίνουν τα σημερινά αυτοκίνητα πιο ασφαλή από ποτέ» υπογράμμισε ο δρ Michiel van Ratingen, γενικός γραμματέας του οργανισμού παρουσιάζοντας νέες παραμέτρους αξιολόγησης για το 2023.

 

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω