Με το νομοσχέδιο που είναι στα σκαριά, ο ΟΣΕ θα αναλάβει τη διαχείριση της υποδομής, καθώς και όλες τις εργασίες που απαιτούνται για τη συντήρηση και ανάταξη του εν λειτουργία δικτύου. Η ΕΡΓΟΣΕ ως κατασκευαστικός βραχίονας θα αναλάβει τα νέα έργα, δηλαδή νέες χαράξεις, μελέτες, επεκτάσεις υφιστάμενου δικτύου και αναβαθμίσεις (με την ευθύνη της γραμμής στον ΟΣΕ). Η απόσχιση της θυγατρικής ΕΡΓΟΣΕ την οδηγεί από τα χέρια του ΟΣΕ απευθείας στο Δημόσιο.

Οι δύο φορείς προβλέπεται να είναι υπό την εποπτεία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, που θα καθορίζει τον μακροχρόνιο σχεδιασμό των έργων. Η υλοποίηση θα παρακολουθείται μέσω ετήσιων συμβάσεων απόδοσης. Η επίτευξη των στόχων θα είναι το βαρόμετρο για τις αμοιβές προέδρων και διευθυνόντων συμβούλων, με την εκλογή τους να αποτελεί αποκλειστική αρμοδιότητα του υπουργείου. Η πρόβλεψη για συμμετοχή ενός εκπροσώπου του Υπερταμείου στην τουλάχιστον τριμελή επιτροπή επιλογής των διοικήσεων, ενώ καμία από τις δύο εταιρείες δεν βρίσκεται στο χαρτοφυλάκιό του, προκάλεσε ανησυχίες. Ξεκαθαρίστηκε όμως ότι δεν προμηνύει υπαγωγή των φορέων στο Υπερταμείο, ενώ όλες οι πτυχές του νομοσχεδίου έχουν προβλεφθεί μέσα από συνεχή διαβούλευση με το υπουργείο Οικονομικών, δεδομένης της χρηματοδότησης από το RRF. Βάσει σχεδιασμού η απόσχιση θα ολοκληρωθεί ως τα τέλη του έτους.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω