Πουλώντας μοναδικά προϊόντα και καθηλωτικές εμπειρίες, η πώληση των luxury brands ανθεί και στην ελληνική αγορά που φαίνεται να ακολουθεί το παγκόσμιο trend και με τη συμβολή του τουρισμού.

Άλλωστε, η Bain & Co να προβλέπει πως η αγορά προσωπικής πολυτέλειας θα αυξηθεί μεταξύ 3% και 8% κατά τη διάρκεια του 2023.

Επέκταση

Την ίδια στιγμή, ο διάσημος γαλλικός οίκος Louis Vuitton, που όχι μόνο «ισοφάρισε» τις επιδόσεις του 2019 στην Ελλάδα, αλλά οι πωλήσεις της εγχώριας θυγατρικής του το 2022 ήταν υψηλότερες από την τελευταία «κανονική» χρονιά κατά 16,37 εκατ. ευρώ, στοχεύει να επεκταθεί.

Σύμφωνα με πληροφορίες, θα ενισχύσει περαιτέρω την παρουσία του στην ελληνική αγορά με καταστήματα στην ανανεωμένη Μαρίνα του Αστέρα στη Βουλιαγμένη, στην οποία θα φιλοξενηθούν αρκετά ακόμη luxury brands. Εκεί άλλωστε θα ανοίξει πολύ σύντομα για το κοινό και η πρώτη Cova επί ελληνικού εδάφους. Η διάσημη μιλανέζικη pasticceria, που ιδρύθηκε το 1817, ανήκει από το 2013 στον οίκο LVMH.

Εκτός από το κατάστημα της οδού Βουκουρεστίου στο Κολωνάκι, η Louis Vuitton λειτουργεί και εποχικό κατάστημα στη Μύκονο, στην περιοχή Τρία Πηγάδια. Εφέτος στο «νησί των ανέμων» λειτούργησαν στη διάρκεια του καλοκαιριού και εποχικά καταστήματα στο Nammos Village και στο εστιατόριο Zuma.

Ψήφος εμπιστοσύνης

Στο μεταξύ τον περασμένο Ιούνιο άνοιξε το πρώτο κατάστημα της Chanel στην Αθήνα. Η νέα διώροφη boutique των 255 τ.μ. στην ίδια «γειτονιά» με άλλα upper class σήματα συμπληρώνει το πολυτελές παζλ της Βουκουρεστίου.

Ας σημειωθεί ότι το κατάστημα του γαλλικού οίκου άνοιξε σε συνεργασία με την οικογένεια Κασνακίδη, με την οποία από το 1994 είχε αναπτύξει μια σχέση αποκλειστικότητας στο κατάστημα Linea Piu.

Ελάχιστες ημέρες πριν είχαν προηγηθεί τα εγκαίνια της seasonal boutique της Chanel στο Nammos Village, στην παραλία της Ψαρούς στη Μύκονο.

Ανάρπαστα τα Rolex

Εκφράζοντας την ανησυχία της εάν μπορέσει να ικανοποιήσει την υψηλή ζήτηση για εφέτος η Rolex Ελλάς πέτυχε το 2022 ρεκόρ πωλήσεων. Ωστόσο η κερδοφορία δεν ακολούθησε εξίσου θετική πορεία. Στους λόγους της επιτυχίας της εταιρείας στην ελληνική αγορά η διοίκηση συμπεριλαμβάνει και το γεγονός πως τα ρολόγια Rolex έχουν καταγράψει σημαντική διατήρηση της υψηλής αξίας μεταπώλησής τους σε βάθος χρόνου.

Hermès και Αίγινα

Περί τις 44.000 ευρώ έβαζε στα ταμεία της κάθε εργάσιμη ημέρα του 2022 η μία και μοναδική boutique της Hermès στην Ελλάδα, ενώ οι πωλήσεις στην εγχώρια αγορά συνεχίζουν ακμαιότατες και εφέτος.

H γαλλική φίρμα της οικογένειας Ντιμά (Dumas) έχει μια μοιραία σχέση με την Ελλάδα. Η ελληνικής καταγωγής Ρένα Γρηγοριάδη-Ντιμά γνώρισε τον σύζυγό της Ζαν Λουί Ντιμά, επικεφαλής αργότερα του γαλλικού οίκου Hermes, σε ένα πάρτι στη φοιτητική εστία του Παρισιού, όπου σπούδαζε Αρχιτεκτονική, στα τέλη της δεκαετίας του ’50.

Επίσης, είναι γνωστές οι σχέσεις του οίκου Hermès και των κληρονόμων του με την Αίγινα. Η οικογένεια, που κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο του οίκου, αγαπά το νησί και εμπνέεται από τον αρχαίο ελαιώνα, διαθέτοντας πολυτελή κατοικία στην Παχειά Ράχη.

Η πρωτιά της Dior

Οι πωλήσεις της Parfums Chrίstian Dior Hellas θα σπάσουν εφέτος το φράγμα των 20 εκατ. ευρώ στην ελληνική αγορά. Και μάλιστα παρά «τις υψηλές πληθωριστικές πιέσεις, οι οποίες περιορίζουν σημαντικά το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών και θέτουν σε κίνδυνο την προοπτική οικονομικής ανάπτυξης» όπως επισημαίνεται από την εταιρεία.

Ήδη οι πωλήσεις του φετινού α’ εξαμήνου σημειώνουν σημαντική αύξηση, ξεπερνώντας τις πωλήσεις της αντίστοιχης περιόδου του έτους 2019 και η εταιρεία παραμένει στην 1η θέση στην επιλεκτική αγορά των καλλυντικών.

Ένας εργαζόμενος

Υπερδιπλασιάστηκαν οι πωλήσεις της Saint Laurent Greece, θυγατρικής εταιρείας του γαλλικού οίκου Υves Saint Laurent το 2022, το μοναδικό κατάστημα της οποίας στη χώρα μας βρίσκεται στο Nammos Village στην Ψαρού της Μυκόνου.

Η εταιρεία που πέρυσι έκλεισε την πρώτη 12μηνη χρήση της αναφέρει στην οικονομική έκθεσή της πως το 2022 απασχόλησε μόνο έναν εργαζόμενο.

Ο τζίρος της Prada

Η Prada Hellas με ένα μόνο κατάστημα το 2022 κατάφερε σχεδόν να τριπλασιάσει τον τζίρο της σε σύγκριση με το διάστημα πριν από την πανδημία, ενώ σε σύγκριση με το 2021 η αύξηση αγγίζει το 93,6%, φθάνοντας τα 9,18 εκατ. ευρώ.

Η εμπιστοσύνη της ιταλικής μάρκας στην ελληνική αγορά επιβεβαιώθηκε και από τη στρατηγική απόφασή της το 2021 να αγοράσει το κατάστημα επί της Βουκουρεστίου, όπου στεγαζόταν η επιχείρηση από το 2008, με μια επένδυση ύψους 19 εκατ. ευρώ.

Kiabi και Primark έρχονται στην ελληνική αγορά

Την ώρα που πολυτελείς μάρκες ετοιμάζονται να απολαύσουν τη θέα της θάλασσας από το Riviera Galleria στο Ελληνικό και τη Μαρίνα του Αστέρα στη Βουλιαγμένη, βαλίτσες ετοιμάζει για τη χώρα μας και η γαλλική Kiabi, το «βαρύ πυροβολικό» της δυτικοευρωπαϊκής αγοράς στην ένδυση και την υπόδηση χαμηλού κόστους.

Τόσο η Kiabi όσο η ιρλανδική Primark, που επίσης βρίσκεται καθ’ οδόν, προσβλέπουν στα νοικοκυριά με μεσαία και χαμηλά εισοδήματα. Στο ίδιο κοινό που ψωνίζει ήδη στις αλυσίδες από την Ανατολική Ευρώπη και την Τουρκία, οι οποίες αναπτύσσονται ταχύτατα στην ελληνική αγορά.

Με ένα δίκτυο 579 καταστημάτων σε 24 χώρες – εκ των οποίων τα 349 στη Γαλλία, αναβαθμισμένη ψηφιακή παρουσία και τζίρο το 2022 στα 2,2 δισ. ευρώ, η Kiabi είναι γνωστή με το σλόγκαν «La mode à petit prix» (μόδα σε χαμηλές τιμές).

Το γαλλικό fashion brand, με προϊόντα για όλη την οικογένεια, σε πρώτη φάση «κοιτάει» τα εμπορικά πάρκα, όπως αυτά που αναπτύσσει η Trade Estates ΑΕΕΑΠ.

Άλλωστε στις ίδιες, ή ανάλογες, τοποθεσίες αναπτύσσονται και οι αλυσίδες χαμηλού κόστους Pepco και Sinsay εκ Πολωνίας ορμώμενες, αλλά και η τουρκική LC Waikiki.

Με στόχο τα 200

Εκπροσωπώντας το value retailing, καθώς ο ακριβότερος κωδικός δεν ξεπερνά τα 30 ευρώ, η Pepco διαθέτει πλέον 24 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα, ακριβώς έναν χρόνο από το άνοιγμα του πρώτου χώρου πώλησης στην περιοχή του Ρέντη. Ο στόχος είναι τα 200 καταστήματα πανελλαδικά, λέει στο «Βήμα» ο κ. Κωνσταντίνος Βλάσσης, Expansion Manager Greece για την Pepco.

Στο τέλος της φετινής χρονιάς, 26 καταστήματα θα φέρουν την ταμπέλα του πολωνικού brand, με τα νέα ανοίγματα να γίνονται στις Σέρρες και στην Παιανία.

Με χαμηλότερους ρυθμούς επέκτασης, αλλά μεγαλύτερα καταστήματα, η Sinsay (όμιλος LPP), ανταγωνίστρια της σουηδικής H&M και της ισπανικής Inditex (Zara), θα κλείσει το 2023 την πρώτη χρονιά δραστηριοποίησης στην ελληνική αγορά με 6 καταστήματα, από την Κρήτη και τα Ιωάννινα μέχρι τη Θεσσαλονίκη, τη Λάρισα, τον Πειραιά και την Αθήνα.