Πέρυσι ήταν ο Ελληνας Γιώργος Λάνθιμος με την «Ευνοούμενη». Εφέτος είναι ο Νοτιοκορεάτης Μπονγκ Τζουνγκ Χο με τα «Παράσιτα». Το «εξωτικό» όνομα των Οσκαρ. Ο «κομήτης» από την άλλη πλευρά του πλανήτη, που βλέπει την ταινία του να φουσκώνει από υποψηφιότητες στα διασημότερα κινηματογραφικά βραβεία στον κόσμο. Βέβαια, στην περίπτωση του Χο, με μια ταινία από την πατρίδα του, γιατί η «Ευνοούμενη» δεν είχε σχέση με την Ελλάδα (βρετανική παραγωγή). Χωρίς τα μεγάλα νούμερα σε υποψηφιότητες των «Joker» (11), «Ο Ιρλανδός» (11), «Κάποτε στο Χόλιγουντ» (10), «1917» (10), τα «Παράσιτα», μετρούν έξι, όσες και η αμερικανική «Ιστορία γάμου». Η Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου ανοίγει τα φτερά της πέρα από τα σύνορα του Χόλιγουντ, οπότε τα «Παράσιτα» που κάποτε θα ήταν υποψήφια μόνον στην κατηγορία της καλύτερης διεθνούς ταινίας (όπως ονομάζεται πλέον η κατηγορία καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας), σήμερα διαπρέπουν και αλλού: διεκδικούν το Οσκαρ μοντάζ (όπως πέρυσι ο Γιώργος Μαυροψαρίδης της «Ευνοούμενης»), σκηνικών αλλά και σεναρίου. Ο ίδιος ο Μπονγκ Τζουνγκ Χο φιγουράρει σε τέσσερις κατηγορίες: δύο φορές ως παραγωγός της ταινίας (μαζί με τον Σιν Α Κβακ), μία ως σκηνοθέτης αλλά και μία ως σεναριογράφος (μαζί με τον Τζιν Γουόν Χαν). Η μεγαλύτερη όμως επιτυχία αυτής της ταινίας στα Οσκαρ είναι η διπλή της υποψηφιότητα: καλύτερης ταινίας και διεθνούς ταινίας. Στην ιστορία των Οσκαρ ελάχιστες ταινίες το έχουν καταφέρει, ανάμεσά τους το αριστούργημα «Αγάπη» του Μίχαελ Χάνεκε αλλά και η εμβληματική πολιτική ταινία του Κώστα Γαβρά «Ζ». Και οι δύο κέρδισαν τελικά το μη αγγλόφωνης ταινία, όπως υποψιάζομαι ότι θα γίνει και με τα «Παράσιτα».

Δύσκολη χρονιά σε προβλέψεις

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω