Η απώλεια της πατρίδας αλλά και η ανασύστασή της σε έναν νέο τόπο αναδύονται μέσα από τις αφηγήσεις των προσφύγων του 1922
Ο σπουδαίος γάλλος κοινωνιολόγος γράφει για τον 20ό αιώνα, τη ζωή του, την επιστήμη και πρεσβεύει έναν αναγεννημένο ουμανισμό
Εικόνες του Κάτω Κόσμου στη διαχρονική τους εξέλιξη μέσα από μια συλλογή εμβληματικών κειμένων
Ο Ντέιβιντ Ατένμπορο καταθέτει την πολύτιμη μαρτυρία του για την εύθραυστη ισορροπία του κόσμου μας
Η αγωνία του σύγχρονου κόσμου να εξαφανίσει πλήρως την εμπειρία του πόνου ως ψυχικού βιώματος υπονομεύει την προσωπική και συλλογική ευημερία
Η σύγχρονη σεξουαλικότητα και οι μεταβολές της διερευνώνται στο νέο βίβλίο της κοινωνιολόγου Εύα Ιλούζ
Μια σειρά αντιπροσωπευτικών κειμένων του μεγάλου ανθρωπιστή υπενθυμίζει τις βασικές κατευθύνσεις της σκέψης του
Μια διεισδυτική μελέτη για το υλικό της τέχνης του Σάμιουελ Μπέκετ
Ενα νέο βιβλίο εξετάζει το νομικό τους καθεστώς στην Ελλάδα και προτρέπει στην ηθική αντιμετώπισή τους
Ο γάλλος φιλόσοφος Μπρινό Λατούρ καλεί σε μια ριζική ανατοποθέτηση πολιτικής στάσης και συνείδησης ενώπιον του φάσματος της καταστροφικής κλιματικής αλλαγής
«Πήγα στο δάσος επειδή επιθυμούσα να ζήσω συνειδητά, να αντιμετωπίσω μονάχα τα ουσιώδη της ζωής και να δω αν θα μπορούσα να μάθω όσα είχε να μου διδάξει» έγραφε το 1854 ο H.D. Thoreau (Walden ή η ζωή στο δάσος, μετάφραση Β. Αθανασιάδης, Κέδρος).
«Ο κάστορας ζωγραφίζει νοερά το φράγμα που θα χτίσει, όπως και το πουλί τη φωλιά που θα κατασκευάσει.
«Οι ερμηνείες των λέξεων / σκίζονται σε μέρη / που στερούν το νόημα» γράφει σε ένα από τα ποιήματα της τελευταίας του συλλογής ο Βασίλης Κουγέας.
«Εξ όσων ηυτύχησα ή εδυστύχησα να γνωρίσω είμαι, πιστεύω, ο μόνος άνθρωπος όστις, αν τον ωνόμαζον ζώον, δεν θα εθεώρει τούτο ως προσβολήν.
Οι Πυγμαίοι Mbuti αποκαλούν το δάσος Ituri που τους περιβάλλει «Πατέρα» ή «Μητέρα» αναγνωρίζοντας την εξάρτησή τους από αυτό που τους δίνει τροφή, ζεστασιά, καταφύγιο, ένδυση και τους προσφέρει στοργή όπως ακριβώς οι γονείς τους.
Ο Αναρχικός Τραπεζίτης, του σπουδαίου πορτογάλου ποιητή Fernando Pessoa, δεν έχει όνομα.
«Το ευάλωτο παιδί χρειάζεται την αγάπη και την προστασία των ενηλίκων για να νιώσει την ασφάλεια, που θα το καταστήσει ικανό να αναλάβει αργότερα ρίσκα και να γίνει ένας αυτόνομος ενήλικος.
Ο καθηγητής Πολιτικής Φιλοσοφίας στο Ινστιτούτο Πολιτικών Επιστημών του Παρισιού, αναδεικνύει τους κινδύνους που κρύβουν οι αυξανόμενοι μηχανισμοί «ασφάλειας» των ημερών μας αλλά και τη σχέση τους με τη νεοφιλελεύθερη απορρύθμιση της οικονομίας
Ο Βασίλης Καραποστόλης, καθηγητής πολιτισμού και επικοινωνίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, δεν αρκείται και δεν περιχαρακώνεται στις θεωρίες που αφορούν την επιστήμη του: