Αν και το Huayra πρωτοπαρουσιάστηκε το μακρινό για προϊόν, 2011 και ο αντικαταστάτης του, το εξίσου υπερβατικό Utopia παρουσιάστηκε το 2022 η niche κατηγορία όπου ανήκει και όσα προσφέρει παρατείνουν τον χρόνο ζωής του στο διηνεκές με την Pagani να φροντίζει για ακόμα μία φορά να ενισχύσει αυτή την εντύπωση, παρουσιάζοντας μια νέα έκδοση της σχετικά πρόσφατης ανοιχτής εκδοχής του με αποκλειστικό προορισμό τα αγωνιστικά πεδία.

Η έκδοση Huayra Evo R εντάσσεται στο πρόγραμμα της Pagani «Arte in Pista» το οποίο έγκειται απλά σε ένα εσωτερικό πρωτάθλημα ανάμεσα στους ιδιοκτήτες του μοντέλου που επιθυμούν να δοκιμάσουν τις δυνατότητες του αποκτήματός του σε περιβάλλον πίστας. Κοινώς η συγκεκριμένη έκδοση δεν είναι νόμιμη για χρήση στο δημόσιο οδικό δίκτυο και παρά την τιμή η οποία αν και δεν έχει ανακοινωθεί αναμένεται να αγγίξει τα τριάμιση  εκατομμύρια ευρώ.

Υπό το σκεπτικό της κίνησης σε πίστα, η συγκεκριμένη έκδοση υιοθετεί την σχεδίαση του Huayra Codalunga σε ό,τι αφορά το πίσω τμήμα με την διόλου διακριτική αεροτομή, στοιχείο που σύμφωνα με τις συστάσεις αυξάνει την παραγωγή της κάθετης δύναμης κατά 45% ενώ βελτιστοποιεί την αεροδυναμική απόδοση κατά 20%. Να σημειωθεί ότι με δεδομένο ότι πρόκειται ουσιαστικά για το ανοιχτό μοντέλο, η απουσία οροφής παίζει το δικό της ρόλο στην παραγωγή κάθετης δύναμης καθώς με βάσει τους υπολογισμούς της ιταλικής φίρμας, αυτή αυξάνεται κατά 5% ακριβώς λόγω του συγκεκριμένου χαρακτηριστικού.

Επίκεντρο της κατασκευής παραμένει  V12 των 6,0 λίτρων με προέλευση την Mercedes-AMG ο οποίος όμως στην προκειμένη περίπτωση και με την φροντίδα της HWA AG η οποία, σημειωτέον είναι υπεύθυνη για μια υπό εξέλιξη, περιορισμένης παραγωγής αναβίωση της Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evo, έχει αυξήσει την ισχύ του. Ειδικότερα ο ατμοσφαιρικός κινητήρας αποδίδει πλέον 900 ίππους και 770 Nm ροπής, ισχύς η οποία μεταδίδεται αποκλειστικά στους πίσω τροχούς με την συνδρομή ενός σειριακού κιβωτίου έξι σχέσεων.

Αναβαθμίσεις έχουν πραγματοποιηθεί και στο πλαίσιο με την ανάρτηση του Evo R να αποκτά ένα ακόμα τρίτο υδραυλικά ελεγχόμενο αμορτισέρ που συνδυαστικά με τη διάταξη των διπλών ψαλιδιών από σφυρήλατο αλουμίνιο και τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ εγγυάται βέλτιστη ακρίβεια σύμφωνα με την Pagani. Το παζλ συμπληρώνει ένα αναβαθμισμένο σύστημα πέδησης το οποίο αποτελείται από carbon κεραμικά αεριζόμενα  δισκόφρενα σε συνδυασμό με ειδικής κατασκευής τακάκια τα οποία έχουν σχεδιαστεί ειδικά για τις ανάγκες κίνησης σε πίστα εξασφαλίζοντας μεγαλύτερη αντοχή στην φθορά και στις υψηλές θερμοκρασίες.

Συνολικά η Pagani σημειώνει για την νέα αγωνιστικών προδιαγραφών έκδοση του Huayra ότι οι παραπάνω αλλαγές το καθιστούν εφάμιλλο των σύγχρονων αγωνιστικών Le Mans Prototype 2 σε ο,τι αφορά τις προσφερόμενες επιδόσεις.