Ένα μνημόνιο, 2 lockdown, ενεργειακή κρίση αλλά το ποδήλατο…άφαντο

Η συντριπτική πλειονότητα των πολιτών εξακολουθεί να χρησιμοποιεί το αυτοκίνητο για τις καθημερινές μετακινήσεις

Από το 2010 είχαμε ένα μνημόνιο, 2 Lockdown, μία ενεργειακή κρίση (ακόμη στο ξεκίνημά της) αλλά για τους Έλληνες το ποδήλατο δεν είναι λύση…
Η μετακίνηση με ποδήλατο ούτε στα πολύ δύσκολα χρόνια της οικονομικής κρίσης, ούτε στην κλεισούρα της Πανδημίας αλλά ούτε και τώρα με την ενεργειακή κρίση που εντείνεται από τον πόλεμο στην Ουκρανία, έγινε συνήθεια για τους Έλληνες.
Η συντριπτική πλειονότητα των πολιτών εξακολουθεί να χρησιμοποιεί το αυτοκίνητο για τις καθημερινές μετακινήσεις.
Μπορεί τώρα η τιμή της βενζίνης και του ντίζελ να έχουν βάλει…φωτιά στο πορτοφόλι όλων μας αλλά δείτε εκεί έξω: είναι ελάχιστοι όσοι επιλέγουν το πετάλι για να κάνουν οικονομία.
Κατά τη γνώμη μου ακόμη και αν η βενζίνη εκτιναχθεί στα 3 ευρώ το λίτρο, η μεγάλη μερίδα των Ελλήνων θα επιλέγει αυτοκίνητο για κάθε είδους μετακίνηση.
Γιατί συμβαίνει αυτό;
Οι λόγοι είναι δύο.
Ο πρώτος. Χωρίς υποδομές για το ποδήλατο, δηλαδή χωρίς ένα δίκτυο ποδηλατόδρομων που θα μπορεί να μεταφέρει τον κάθε πολίτη από το σημείο Α στο σημείο Β, από το σπίτι στη δουλειά του, από το σπίτι στο σούπερ μάρκετ, στο πάρκο, στο καφέ, το ποδήλατο δεν πρόκειται ποτέ να γίνει επιλογή μετακίνησης για τη μεγάλη μάζα των πολιτών. Η Πολιτεία δεν το προσφέρει αυτό (δηλαδή υποδομές για το ποδήλατο) στους Έλληνες πολίτες και έτσι το αυτοκίνητο αποτελεί την πιο αξιόπιστη λύση μετακίνησης.
Για να αφήσει ένας πολίτης το αυτοκίνητο και να χρησιμοποιήσει ποδήλατο προκειμένου να φτάσει  στη δουλειά του χρειάζεται ασφάλεια στον δρόμο αλλά και άνεση. Σήμερα στις ελληνικές μεγαλουπόλεις κάτι τέτοιο είναι αδύνατο αφού οι ποδηλατικές υποδομές είναι σχεδόν ανύπαρκτες.
Σκεφτείτε μόνο ότι από το 2010 έως σήμερα ποδηλατόδρομοι σε κεντρικούς οδικούς άξονες αλλά και δίκτυα ποδηλατόδρομων δεν έχουν γίνει, μολονότι υπάρχουν έτοιμες μελέτες.
Ως εκ τούτου οι συνήθειες μετακίνησης των Ελλήνων παραμένουν ίδιες.  Παντού με αυτοκίνητο.
Αντίθετα στο ίδιο διάστημα, από το 2010 και μετά, πολλές ευρωπαϊκές μεγαλουπόλεις έχουν μεταμορφωθεί. Με δίκτυα ποδηλατόδρομων. Λονδίνο,  Παρίσι, Βαρκελώνη.
Ο δεύτερος  λόγος που «φρενάρει » τη μετακίνηση με ποδήλατο είναι ότι στη χώρα μας η Πολιτεία, οι Δήμοι, οι Περιφέρειες το Εκπαιδευτικό σύστημα, όλοι οι επίσημοι φορείς, προσεγγίζουν το ποδήλατο ως ένα μέσο αναψυχής, ως ένα παιχνίδι και όχι ως ένα μέσο μεταφοράς και μετακίνησης.
Ίσως αυτή είναι και η σημαντικότερη αιτία που κρατάει το ποδήλατο μακριά από τους ελληνικούς δρόμους.
Κι όλα αυτά ενώ η σημερινή κυβέρνηση έχει θεσμοθετήσει Εθνική Στρατηγική για το Ποδήλατο…
Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Δείτε επίσης
Κοινωνία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk