Citroen Skate: Η εναλλακτική ματιά

Η γαλλική φίρμα διερευνά τους τρόπους μετακίνησης του μέλλοντος δημιουργώντας ένα ευέλικτο αυτόνομο ηλεκτρικό όχημα το οποίο μπορεί να καλύψει κάθε ανάγκη μετακίνησης εντός των αστικών τειχών

H Citroen ένωσε τις δυνάμεις με την εταιρεία τεχνολογίας JCDecaux και την ξενοδοχειακή αλυσίδα Accor, δημιουργώντας ένα ευέλικτο πρωτότυπο μοντέλο το οποίο φιλοδοξεί να αλλάξει την οπτική μας για τις μετακινήσεις εντός των μεγάλων αστικών κέντρων.

Το Skate όπως ονομάζεται, αποτελεί ουσιαστικά μια ηλεκτρική αρχιτεκτονική που έχει σχεδιαστεί υπό το σκεπτικό της αυτόνομης οδήγησης και η οποία μπορεί να φιλοξενήσει διαφορετικού τύπου αμαξώματα και καμπίνες αναλόγως με τον εκάστοτε σκοπό που καλείται να εξυπηρετήσει.

Η ιδιαιτερότητά του έγκειται στο ότι οι διαφορετικοί τύποι αμαξώματος μπορούν να αλλάξουν σε 10 δευτερόλεπτα, έτσι για παράδειγμα, ο δυνητικός μελλοντικός αγοραστής του του μπορεί να αγοράσει το δάπεδο και π.χ. δύο διαφορετικά αμαξώματα καμπίνες, ένα για μεταφορά επιβατών και ένα για μεταφορά εμπορευμάτων διαθέτοντας έτσι ουσιαστικά δύο διαφορετικά οχήματα με κοινή βάση.

Οι σχεδιαστές του υποστηρίζουν ότι το παραπάνω σκεπτικό θα μπορούσε να δώσει πραγματικό νόημα στην τεχνολογία πλήρους αυτόνομης οδήγησης καθιστώντας απολύτως κερδοφόρα και αξιοποιήσιμη.

Όπως διευκρινίζουν, οι δυνατότητες του οχήματος καθιστούν ουσιαστικά δυνατή την χρήση του επί 24ωρου βάσης, κάτι που σημαίνει ότι τα δεδομένα που προκύπτουν για την περαιτέρω εξέλιξη της τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης είναι πολλαπλάσια σε σχέση με ένα απλό επιβατικό αυτοκίνητο το οποίο «περνά» τον περισσότερο χρόνο σταθμευμένο.

Με αυτόν τον τρόπο η εξέλιξη των τεχνολογιών αυτόνομης οδήγησης μπορεί να γίνει ταχύτερη, οδηγώντας με αυτόν τον τρόπο σε μια εξίσου ταχεία απόσβεση της επένδυσης που προϋποθέτει.

Με αυτή ακριβώς τη λογική της συνεχούς αξιοποίησης του οχήματος η Citroen σχεδίασε μια σειρά υπηρεσιών τις οποίες δυνητικά θα μπορούσε να προσφέρει το Skate και οι οποίες υπερβαίνουν την απλή μεταφορά ανθρώπων και εμπορευμάτων.

Για παράδειγμα ένα από τα pods-αμαξώματα έχει σχεδιαστεί ως κινητό γυμναστήριο, δίνοντας τη δυνατότητα στους επιβαίνοντες να συνδυάσουν τον χρόνο της μετακίνησης τους με άσκηση. Ένα άλλο pod είναι σχεδιασμένο ως κινητό γραφείο ενώ ο οίκος JCDecaux έχει επιμεληθεί μια παραλλαγή που μπορεί να φιλοξενήσει έως και πέντε επιβαίνοντες, διαθέτει πλήθος θυρών USB και διαδραστικές οθόνες.

Σε ό,τι αφορά το μέγεθος της κατασκευής, αλλάζει φυσικά αναλόγως με το pod που φιλοξενεί κάθε φορά, ωστόσο η βάση μπορεί να έχει μέγεθος ανάλογο ενός smart fortwo ή αν επεκταθεί ενός τυπικού supermini. Αυτό που αλλάζει είναι το ύψος που μπορεί να φτάνει έως και τα 2,5 μέτρα στις επιβατικές εκδόσεις.

Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι η κατασκευή διαθέτει υδραυλική ανάρτηση η οποία βρίσκεται ουσιαστικά ανάμεσα στο δάπεδο και στο pod και απορροφά όλες τις ανωμαλίες του εδάφους. Η μέγιστη ταχύτητα διαμορφώνεται σε 25 χλμ./ώρα ενώ η μπαταρία αναπληρώνει την ενέργειά της μέσω συστήματος επαγωγικής φόρτισης διαδικασία η οποία γίνεται αυτομάτως και αυτόνομα.

Την κίνηση εξασφαλίζουν τέσσερα ηλεκτρικά μοτέρ τα οποία τοποθετούνται ένα σε κάθε τροχό με τους τελευταίους να μπορούν να περιστραφούν 360 μοίρες εξασφαλίζοντας  πλήρη ευελιξία ακόμα και στους στενότερους δρόμους του αστικού περιβάλλοντος.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Autohub
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk