Δεν έλειψαν τα επεισόδια κατά τη χθεσινή πρώτη ημέρα της σχολικής χρονιάς, που κατέληξε στα Χανιά με συλλήψεις. Ένας μαθητής που αρνήθηκε να βάλει τη μάσκα του, ο εκπαιδευτικός που επέμεινε εφαρμόζοντας τις συστάσεις και ο πατέρας που θεώρησε ότι το παιδί του εκφοβίστηκε και… κουτούλησε τον καθηγητή, ήταν οι πρωταγωνιστές της ιστορίας που έφτασε τελικά στη δικαιοσύνη.

Ο εκπαιδευτικός που χτυπήθηκε κατέθεσε μήνυση και ο πατέρας του μαθητή συνελήφθη.

Έτσι, παρότι στην πλειονότητα των σχολείων η πρώτη ημέρα ξεκίνησε ομαλά, δεν έλειψαν τόσο τα μικροεπεισόδια από «αρνητές» της μάσκας, όσο και «παρεκκλίσεις», όπως η περίπτωση ιερέα στα Χανιά, που επέμενε στη διάρκεια του αγιασμού να φιλήσουν όλοι οι μαθητές του σχολείου την ίδια εικόνα που κρατούσε στα χέρια του…

Είναι προφανές ότι οι ιδιαίτερες συνθήκες που επικρατούν φέτος προκαλούν εντάσεις, με την εκπαιδευτική κοινότητα της χώρας, να διανύει την πρώτη εβδομάδα σχολικής ζωής, μιας χρονιάς που προβληματίζει και φοβίζει.

Χθες, ένας πατέρας στην Θεσσαλονίκη δήλωσε ότι προτιμάει να χάσει μια χρονιά το παιδί του στο σχολείο προκειμένου να μην βάλει την μάσκα του, μια μητέρα διαφώνησε έξω από το σχολείο με το παιδί της επειδή το ίδιο ήθελε να ακολουθήσει τον κανόνα της υποχρεωτικής χρήσης μάσκας και την φορέσει, ένας εκπαιδευτικός στην Άρτα αρνήθηκε ο ίδιος να φορέσει την μάσκα του, ενώ δεν μπήκαν στο μάθημα επίσης γιατί δεν ήθελαν να φορέσουν μάσκα παιδιά σε δημοτικό της Πάτρα και σχολείο στο Κορδελιό Θεσσαλονίκης.

Από την πλευρά του, το υπουργείο Παιδείας ζήτησε με εγκύκλιο του από τους Διευθυντές των σχολείων να αποτυπώνουν καθημερινά το σύνολο των μαθητών που απουσιάζουν από την τάξη τους στην πλατφόρμα myschool, για να υπάρχει εικόνα της διαχείρισης τους.

Στον χώρο της εκπαιδευτικής κοινότητας της χώρας, όπως λέει η Ροδοθέα Καρφή από την τοπική Ένωση καθηγητών στην Ευρυτανία, τα σχολεία άνοιξαν χθες χωρίς προβλήματα, αλλά με ελλείψεις σε προσωπικό καθαριότητας και μεγάλο συνωστισμό παιδιών σε μικρές αίθουσες στο Γενικό Λύκειο Καρπενησίου και το 1ο Γυμνάσιο της πόλης.

Στη Ζάκυνθο ο εκπρόσωπος των καθηγητών Θανάσης Ανδρίτσος, αναφέρει ότι στα σχολεία της περιοχή του τηρήθηκαν οι κανόνες αλλά στην προσέλευση και αποχώρηση των μαθητών δεν είναι εύκολο καθημερινά να ελεγχθεί ο συγχρωτισμός των μαθητών, ενώ ο Θωμάς Γεωργιάδης από την Α’ ΕΛΜΕ Αθήνας τονίζει ότι υπήρξε τις τελευταίες ημέρες ένα «αλαλούμ» με την προετοιμασία των σχολείων, αλλά περιμένει.

Την ίδια στιγμή κατ’ εξαίρεση δυνατότητα απόσπασης, και κατά τα δύο πρώτα χρόνια τους διορισμού τους, εκπαιδευτικών και μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού προβλέπει διάταξη που ψηφίζεται στη Βουλή.

Συγκεκριμένα:

– όσοι πάσχουν, οι ίδιοι, οι σύζυγοι ή τα τέκνα τους, από σοβαρές ασθένειες, όπως προβλέπονται στο υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο για τις ειδικές κατηγορίες μετάθεσης,
– όσοι έχουν, οι ίδιοι ή οι σύζυγοί τους, ποσοστό αναπηρίας 75% και άνω ανεξαρτήτως πάθησης ή έχουν τέκνα με αναπηρία 67% και άνω ανεξαρτήτως πάθησης,
– οι πολύτεκνοι και εξομοιούμενοι με αυτούς, δηλαδή οι γονείς με ένα τέκνο που έχει ποσοστό αναπηρίας από 67% και άνω,
θα μπορούν πλέον, για κοινωνικούς λόγους, να αποσπώνται και πριν περάσει διετία από το διορισμό τους ως μόνιμοι εκπαιδευτικοί, μέλη ΕΕΠ και ΕΒΠ.

Τέλος η παραγωγή μασκών μετά το φιάσκο

Με απόφαση της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ) διακόπτεται άμεσα η παραγωγή των μασκών για τα σχολεία, μετά το φαινόμενο με τις τεράστιες μάσκες που δόθηκαν στους μαθητές κατά την πρώτη ημέρα της σχολικής χρονιάς.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Μετά την ανακοίνωση της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Υγείας, ότι κρίνεται αναγκαία η επαναδιατύπωση των αρχικών προδιαγραφών των μασκών, τις οποίες η ίδια συνέταξε και στις οποίες οφείλεται το θέμα που προέκυψε με το μέγεθος συγκεκριμένου αριθμού μασκών για συγκεκριμένες ηλικίες παιδιών, ζητήσαμε από τους αναδόχους του διαγωνισμού να σταματήσουν την παραγωγή τους, επανεκκινώντας τη με βάση τις νέες προδιαγραφές που θα μας αποσταλούν από το Υπουργείο Υγείας.

Με συνέπεια και υπευθυνότητα θα ολοκληρώσουμε μια προσπάθεια που στόχο έχει την ασφάλεια της εκπαιδευτικής κοινότητας από την εξάπλωση του COVID-19.