Η μετοχή της Tesla εκτινάχθηκε στα 1.134 δολάρια το πρωί της Τετάρτης στην αγορά Nasdaq του Χρηματιστηρίου της Νέας Υόρκης, ανεβάζοντας την χρηματιστηριακή αξία της εταιρείας του πολυσχιδούς και πολυμήχανου Έλον Μασκ στα 209,47 δισ. δολάρια.

Στη συνέχεια η τιμή της μετοχής υποχώρησε, αλλά ο συμβολισμός ήταν ήδη ισχυρός και αδιαμφισβήτητος: έστω και για λίγη ώρα η κατασκευάστρια αποκλειστικώς ηλεκτρικών οχημάτων είχε ξεπεράσει την κορυφαία παγκοσμίως σε πωλήσεις Toyota και έγινε η αυτοκινητοβιομηχανία με τη μεγαλύτερη χρηματιστηριακή αξία στον κόσμο.

Η Tesla κατάφερε να ξεπεράσει (κατά 4 δισ. δολάρια περίπου και για σύντομο χρονικό διάστημα) σε κεφαλαιοποίηση την Toyota που κατασκευάζει 30 φορές περισσότερα αυτοκίνητα στον κόσμο από εκείνη και έχει δεκαπλάσιο ετήσιο τζίρο. Αλλά οι επενδυτές έχουν πλέον αντιληφθεί ότι η εταιρεία του Μασκ ενσαρκώνει το μέλλον. Διότι το μέλλον της αυτοκίνησης είναι η ηλεκτρική ενέργεια.

Η αλήθεια είναι ότι από τις αρχές του 2020 η μετοχή της Tesla καλπάζει. Αλλά το ρεκόρ αποκτά ακόμα μεγαλύτερη αξία αν αναλογιστεί κανείς ότι ο ίδιος ο Έλον Μασκ με ένα «τιτίβισμά» του το Μάιο έριξε την κεφαλαιοποίηση της εταιρείας του κατά 14 δισ. δολάρια. Τι είχε «τουιτάρει»; Ότι η μετοχή της Τesla είναι… υπερτιμημένη!

Αν όμως η αυτοκινητοβιομηχανία του Μασκ ξεπέρασε τώρα την κορυφαία Τοyota, έχει εδώ και καιρό «καταπιεί» τις περιβόητες αμερικανικές big three (General Motor, Ford Motors και Chrysler). Η κεφαλαιοποίησή της έχει εδώ και καιρό ξεπεράσει το άθροισμα και των κεφαλαιοποιήσεων και των τριών «εγχώριων» ανταγωνιστριών της.

Eπιστροφή στην κερδοφορία

Έπειτα από έτη ζημιών, η εδρεύουσα στην Καλιφόρνια εταιρεία εξάλλου κατάφερε να γίνει κερδοφόρα. Μόλις πέρυσι! Αλλά έπειτα από τρία συνεχόμενα τρίμηνα κερδοφορίας το 2019, η Tesla εμφάνισε κέρδη και το πρώτο τρίμηνο του 2020, κρατώντας το κεφάλι πάνω απ’ το νερό παρά το ξέσπασμα της πανδημίας του κορωνοϊού.

Ο ίδιος ο Έλον Μασκ, εξάλλου, προσφάτως επανέλαβε ότι η Tesla θα παραδώσει στην αγορά το 2020 τουλάχιστον 500.000 αυτοκίνητα. Πρόκειται για έναν στόχο που έθεσε στα τέλη του 2019 η εταιρεία και τον οποίο επιμένει να μην αναθεωρεί παρά την πανδημία.