Με περισσότερες θέσεις στα πιο οικονομικά εισιτήρια, καθώς θα αυξάνονται οι συχνότητες των πτήσεων, και με μεγαλύτερη ευελιξία στις αλλαγές εισιτηρίων για το επόμενο διάστημα οι αεροπορικές προσπαθούν να ανεβάσουν στροφές.

Μπορεί το ΦΠΑ να έπεσε από την 1η Ιουνίου στο 13% από 24% που ήταν πριν όμως το αποτέλεσμα θα φανεί το επόμενο διάστημα.

Το όφελος που αναμένεται να φέρει στην τσέπη του επιβάτη μπορεί να φτάσει ως και 13 ευρώ. Όπως έγραψε το «Βήμα της Κυριακής», η επίδραση της μείωσης του ΦΠΑ κατά 11 π.μ. Αναμένεται να κυμανθεί στα 3-10 ευρώ στο εισιτήριο του επιβάτη και στα 1-2 ευρώ στην αποσκευή, αναλόγως με την κατηγορία του ναύλου. Επισημαίνεται ότι η μείωση του ΦΠΑ αντανακλά συνολικά στην τιμή του εισιτηρίου δηλαδή και στα αεροπορικά τέλη.

Ευελιξία VS τιμής

Δεδομένου πάντως ότι η τάση δείχνει πως οι κρατήσεις, για τον επόμενο ενάμιση μήνα θα είναι αυτό που ονομάζουμε της τελευταίας στιγμή, οι εταιρείες επενδύουν περισσότερο στην ευελιξία. Προσφέρουν δηλαδή δυνατότητα αλλαγής χωρίς rebooking-fee, καθώς και αποσκευή.

Καθοριστικό παράγοντα για το πόσες θέσεις θα προσφέρονται σε ανταγωνιστικούς ναύλους, με λίγα λόγια τα πιο οικονομικά εισιτήρια, αποτελούν οι συχνότητες των πτήσεων. Αυτό σημαίνει ότι εφόσον η ζήτηση είναι τέτοια που φέρει περισσότερες πτήσεις, τόσο περισσότεροι θα μπορούν να επωφεληθούν από τις πιο ανταγωνιστικές τιμές.

Χαρακτηρίζοντας τα πρόσφατα μέτρα της κυβέρνησης για τις αερομεταφορές, μεταξύ των οποίων η μείωση του ΦΠΑ, ως «χέρι βοηθείας για τον κλάδο», όπως λέει, μιλώντας στο «Βήμα», ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Sky Express, κ. Θεόδωρος Κροκίδας, «για εμάς ο ανταγωνιστικός ναύλος είναι κεντρική επιλογή. Δεν είμαστε εταιρεία low cost, είμαστε όμως διαχρονικά ανταγωνιστικοί στις τιμές των εισιτηρίων μας».

Προκειμένου να το επιτύχει αυτό η ελληνική εταιρεία που εκτελεί δρομολόγια σε 34 προορισμούς εσωτερικού, στηρίζεται στον ιδιόκτητο στόλο, τον σωστό επιχειρησιακό προγραμματισμό και την αποτελεσματική διαχείριση προμηθειών και υπηρεσιών. Ετσι διαμορφώνει, όπως επισημαίνει, «ανταγωνιστικές και δίκαιες τιμές εισιτηρίων και το ίδιο θα συμβεί και τώρα, ενώ παράλληλα θα εστιάσουμε σε ειδικές προσφορές σε συγκεκριμένες ομάδες επιβατών και άλλες διευκολύνσεις, στο πλαίσιο φυσικά των συνθηκών που έχουν δημιουργηθεί για όλο τον κλάδο».

Ενδεικτικά, αυτό μεταφράζεται σε εισιτήρια μέσα στον Ιούνιο από 56 ευρώ στο Αθήνα-Ηράκλειο και 39,3 ευρώ αντίστροφα, επίσης από 56 ευρώ στο Αθήνα-Κώς και 34 ευρώ αντίστροφα και προς και από Κέρκυρα από 56 και 48 ευρώ αντίστοιχα.

Οι διεθνείς προβλέψεις για τις τιμές των εισιτηρίων

Σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Αερομεταφορών, τα αεροπορικά εισιτήρια θα μπορούσαν στην μετά Covid-19 εποχή να αυξηθούν ως και 53%, γεγονός που εξαρτάται από τις πληρότητες που θα έχουν τα αεροσκάφη, δεδομένου ότι λόγω των αυξημένων μέτρων ασφαλείας αυξάνεται το λειτουργικό κόστος των πτήσεων. Αντίβαρο είναι μεν η μείωση στις τιμές των καυσίμων. Την ίδια όμως στιγμή, οι πτωχεύσεις εταιρειών διεθνώς και η «αποστράτευση» μέρους των στόλων περιορίζουν τον ανταγωνισμό, δημιουργώντας σε πολλές αγορές νέα ολιγοπώλια.

Στην ελληνική αγορά πάντως ήδη ο ανταγωνισμός σκληραίνει και αναμένεται να ενταθεί τον Ιούλιο με την επιστροφή των Volotea και Ryanair στις πτήσεις εσωτερικού. Σύμφωνα δε με δηλώσεις στελεχών της low-cost ιρλανδικής αεροπορικής εταιρείας, οι τιμές των εισιτηρίων θα μειωθούν κατά 50%, προκειμένου το επιβατικό κοινό να πειστεί να επιστρέψει στο αεροπλάνο.