Φτωχότερος από προχθές Τρίτη ο χώρος του κινηματογραφικού τρόμου αφού σε ηλικία 72 ετών, πέθανε ένας από τους πιο χαρακτηριστικούς εκπροσώπους τους, ο Στιούαρτ Γκόρντον. Μία ταινία, ο «Ζωντανός- νεκρός», γνωστός κυρίως με τον πρωτότυπο, ξένο τίτλου του, «Re Animator», ήταν αρκετή για να τοποθετήσει τον Γκόρντον στον χάρτη των σκηνοθετών – σεναριογράφων με μια δική τους, προσωπική ματιά πάνω στον κινηματογραφικό τρόμο. Παραγωγής 1985, η ταινία ήταν μια έξυπνη παραλλαγή μιας ιστορίας του Χ. Π. Λόβκραφτ και μάλιστα, είχε κερδίσει και τους κριτκούς που της έδωσαν το βραβείο τους στο τότε φεστιβάλ των Καννών.

Ο πρωταγωνιστής του «Ζωντανός νεκρός» Τζέφρεϊ Κομπς

 

Γεννημένος στο Σικάγο του Ιλινόι το 1947, ο Γκόρντον αφού σπούδασε σε τεχνικό λύκειο, άρχισε να εργάζεται ως αρτίστας διαφημίσεων και σύντομα η ανάγκη του να εκφραστεί μέσω του σινεμά εκδηλώθηκε. Στο Πανεπιστήμιο του Γουϊσκόνσιν αν και δεν μπόρεσε να παρακολουθήσει μαθήματα κινηματογράφου, παρακολούθησε μαθήματα υποκριτικής και το 1968 σκηνοθέτησε στο θέατρο του Πανεπιστημίου μια πολιτική σάτιρα στην οποία βασικό ρόλο έπαιζε ο Πήτερ Παν. Ηταν τόσο ακραία στο χιούμορ της που τελικά συνέλαβαν τον  Γκόρντον για προσβολή δημοσίας αιδούς και αργότερα τον απέβαλλαν από το Πανεπιστήμιο.

 

Λϊγο καιρό αργότερα, ο Γκόρντον και η σύζυγός του ίδρυσαν το OrganicTheatre στο Σικάγο. Παραστάσεις τους παίχθηκαν σε εκτός Μπρόντγουεϊ θέατρα της Νέας Υόρκης, στο Λος Αντζελες και στην Ευρώπη. Ένα από τα έργα που ανέβηκαν για πρώτη φορά από τον θίασο Organic Theatre είναι το «Sexual Perversity in Chicago» του Ντέιβιντ Μάμετ. Για την ακρίβεια, αυτό το έργο, ένα από τα πρώτα του συγγραφέα, συνέβαλλαν στο να κερδίσει την αναγνωρισιμότητά του.

 

Μαζί με τον Μπράιαν Γιούζνα και τον Τσαρλς Μπαντ ο Γκόρντον, στις αρχές της δεκαετίας του 1980 ίδρυσε την δική του εταιρία παραγωγής, την EmpirePictures μέσω της οποίας  γυρίστηκε το «Re Animator». Μετά την επιτυχία της ταινίας, ο Γκόρντον παρέμεινε στον κινηματογραφικό τρόμο με ταινίες όπως οι «Εκτη αίσθηση της κολάσεως», «Κούκλες» και «Robo Jox». Είχαν μεν τους ακολούθους τους αλλά καμία δεν απέκτησε την φήμη της πρώτης επιτυχίας του.

 

Πάντως η μεγαλύτερη επιτυχία της καριέρας του Γκόρντον έμελλε να έρθει το 1989 με την ταινία «Αγάπη συρρίκνωσα τα παιδιά». Ο Γκόρντον ήταν συνδημιουργός της ιστορίας της. Ως σεναριογράφος, συνεργάστηκε επίσης με τον Εϊμπελ Φεράρα στους «Μακάβριους εισβολείς» και με τον Γιούζνα στην καλτ ταινία τρόμου «Ο οδοντίατρος».