Με επτά βραβεία στην κατοχή του, το «1917», το αντιπολεμικό έπος του Σαμ Μέντες με φόντο τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο (αλλά και ένα τεράστιο βήμα του κινηματογράφου ως μέσου), είναι ο μεγάλος θριαμβευτής των βραβείων της Βρετανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου που δόθηκαν την Κυριακή, μια εβδομάδα ακριβώς πριν από την απονομή των βραβείων Οσκαρ που ουσιαστικά θα κλείσουν τον τεράστιο κύκλο των βραβεύσεων για την κινηματογραφική παραγωγή του 2019.

Η μεγάλη επιτυχία της ταινίας του Σαμ Μέντες είναι ότι κέρδισε τόσο στην κατηγορία της καλύτερης βρετανικής ταινίας (αναμενόμενο), όσο και σε εκείνη της καλύτερης ταινίας. Τα υπόλοιπα ΒAFTA που κέρδισε είναι τα καλύτερης σκηνοθεσίας, φωτογραφίας (Ρότζερ Ντίκινς), σκηνικών, ήχου αλλά και οπτικών εφέ.

Κατά τα άλλα, η βραδιά κύλησε μάλλον προβλέψιμα με τον Χοακίν Φίνιξ να σηκώνει ένα ακόμη βραβείο για την ερμηνεία του «Joker» (Α ρόλου) και την Ρενέ Ζελβέγκερ να κάνει το ίδιο για την «Judy» (Α ρόλου). Στους Β’ ρόλους, όπως πια κανείς το περιμένει ο Μπραντ Πιτ σήκωσε το βραβείο για το «Κάποτε στο Χόλιγουντ» του Κουέντιν Ταραντίνο και η Λόρα Ντερν το δικό της για την «Ιστορία γάμου» του Μπάουμπαχ. Καμία άλλη βράβευση για τις δύο ταινίες και καμία απολύτως για τον «Ιρλανδό» του Μάρτιν Σκορσέζε που είχε επίσης αρκετές υποψηφιότητες (ο Αλ Πατσίνο που έχασε τον βηματισμό του στο κόκκινο χαλί ήταν ο μόνος λόγος για τον οποίο ακούστηκε η ταινία). Μάλιστα, στην κατηγορία του Β’ γυναικείου ρόλου, η Μάργκο Ρόμπι είχε δύο υποψηφιότητες, για το «Κάποτε στο Χόλιγουντ» και την «Βόμβα».

Στο πρωτότυπο σενάριο και στην μη αγγλόφωνη ταινία νίκησαν τα κορεάτικα «Παράσιτα» του Μπονγκ Τζουν Χο, μια από τις μεγάλες κινηματογραφικές εκπλήξεις του 2018, ενώ το υπερτιμημένο με τις τόσες υποψηφιότητες στα Οσκαρ «Jojo», αρκέστηκε με το βραβείο καλύτερου διασκευασμένου σεναρίου, μια κατηγορία στην οποία βρίσκουμε και τους «Δύο Πάππες» που επίσης δεν κέρδισαν τίποτε (είχαν συγκεντρώσει πέντε υποψηφιότητες).

Ευχάριστη ήταν η διάκριση της ταινίας «Λε Μαν 1966» που απέσπασε το βραβείο καλύτερου μοντάζ, αναμενόμενη εκείνη των «Μικρών κυριών» που κέρδισε το μόνο βραβείο για το οποία τελικά άξιζε, εκείνο των κοστουμιών. Τέλος, παρότι ως ταινία μάλλον ξεχάστηκε, κάτι κέρδισε και η «Βόμβα»: καλύτερου μακιγιάζ και κομμώσεων.

Όλα αυτά βέβαια, μετατρέπουν τα Οσκαρ σε μια μάλλον τυπκή διαδικασία γιατί στην ουσία δεν υπάρχει καμία αγωνία για το ποιος θα κερδίσει, τουλάχιστον στις μεγάλες κατηγορίες.