• Αναζήτηση
  • Ρεκόρ νέων τηλεοπτικών παραγωγών για το 2020

    Πληθώρα νέων παραγωγών στις διαδικτυακές πλατφόρμες και τα παραδοσιακά δίκτυα προσφέρουν μια τεράστια γκάμα επιλογών στους τηλεθεατές

    Το 2013 η πλατφόρμα Netflix παρουσίασε την παραγωγή House of Cards, ένα πολιτικό δράμα που θα άλλαζε για πάντα τον τρόπο με τον οποίο παρακολουθούμε τηλεόραση. Το παλιό μοντέλο που περιμέναμε κάθε εβδομάδα για ένα νέο επεισόδιο μιας τηλεοπτικής σειράς έδωσε τη θέση του σε ένα πιο σύγχρονο όπου ο θεατής μπορούσε να παρακολουθήσει ολόκληρη τη σεζόν, το ένα επεισόδιο μετά το άλλο. Η τάση αυτή ενισχύθηκε τα τελευταία χρόνια, όχι μόνο με νέες παραγωγές του Netflix, αλλά και από το γεγονός ότι έκαναν την εμφάνιση τους νέες ανταγωνιστικές πλατφόρμες που οδήγησαν την τηλεοπτική παραγωγή στο να καταγράφει συνεχώς νέα ρεκόρ.

    Το 2019 μόνο στις ΗΠΑ έκαναν πρεμιέρα περισσότερες από 500 νέες σειρές. Συνολικά προβλήθηκαν 532 κωμωδίες, δράματα και ντοκιμαντέρ, με πρωταγωνιστές πολύ συχνά μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα του Χόλιγουντ. Οι νέες παραγωγές σημείωσαν αύξηση της τάξεως του 7% σε σχέση με το 2018 και 52% σε σχέση με το 2013, όταν και ξεκίνησε το φαινόμενο να παρακολουθούμε τηλεόραση μέσω του Διαδικτύου. 

    Ανάμεσα στις πιο επιτυχημένες σειρές του 2019 ήταν η τελευταία σεζόν του  «Game of Thrones» και του «The Big Bang Theory», καθώς και οι νέες σεζόν του  «Fleabag», του “Succession» και του «PEN15.» Είδαμε επίσης τον «Πολιτικό» σε σκηνοθεσία του μάγου της αμερικανικής τηλεόρασης Ράιαν Μέρφι, τη δεύτερη σεζόν του “Big, Little Lies”, με πρωταγωνίστριες τη Ρις Γουίδερσπουν και τη Νικόλ Κίντμαν, το «Όταν μας βλέπουν», το “Unbelievable” με την Τόνι Κολέτ και τη Μέριτ Γουίδερ, τον «Μεσσία» και το «Criminal». 

    Ο αυξημένος ανταγωνισμός και η ανάγκη για την παραγωγή πρωτότυπου περιεχομένου οδήγησαν το Netflix να διαθέσει 15 δις δολάρια για νέες παραγωγές, ενώ η Apple μπήκε και αυτή στο παιχνίδι παρουσιάζοντας την πλατφόρμα Apple TV Plus, μέσω της οποίας προβλήθηκε το “The Morning Show”, με πρωταγωνίστριες την Τζένιφερ Άνιστον και τη Ρις Γουίδερσπουν, μια από τις πιο ακριβές παραγωγές όλων των εποχών, με την πρώτη σεζόν να έχει κοστίσει περίπου 120 εκατ. δολάρια. 

    Τα βήματα της Apple ακολούθησε η Disney που παρουσίασε την πλατφόρμα Disney Plus, η οποία έχει ήδη κάνει επιτυχία με τη σειρά «The Mandalorian», που είναι βασισμένη σε ήρωες του «Star Wars». 

    Οι νέες σειρές δεν περιορίστηκαν μόνο στις διαδικτυακές πλατφόρμες, αλλά έκαναν αισθητή παρουσία και στα καλωδιακά κανάλια, αν και οι ειδικοί τονίζουν ότι οι πλατφόρμες του Διαδικτύου είναι πλέον ο κυρίαρχος του παιχνιδιού. 

    Να σημειωθεί ότι όταν το 2015 οι ειδικοί αναλυτές έλεγαν ότι έχουμε φτάσει στο αποκορύφωμα της τηλεοπτικής παραγωγής και ότι σύντομα θα βλέπαμε μια μείωση στις νέες σειρές, έκαναν απλά λάθος, καθώς τα νέα δεδομένα τους διαψεύδουν πανηγυρικά. 

    Τις τάσεις αυτές τις ακολουθούν αναγκαστικά και τα παραδοσιακά δίκτυα με το HBO να δηλώνει ότι ετοιμάζει για το 2020 να εκπέμψει 150 ώρες πρωτότυπου περιεχομένου, αριθμός που αντιστοιχεί σε αύξηση της τάξεως του 50% σε σχέση με το 2018, ενώ τον προσεχή Μάιο, θα παρουσιάσει τη δίκη του διαδικτυακή πλατφόρμα που θα ονομάζεται HBO Max.

    Οι εξελίξεις δεν περιορίζονται βέβαια μόνο στην αμερικανική παραγωγή. Στην Ευρώπη ετοιμάζονται νέες διαδικτυακές πλατφόρμες, που θα προσπαθήσουν να ανταγωνιστούν τις αμερικανικές. Στη Βρετανία για παράδειγμα θα κάνει πρεμιέρα το BritBox, στη Γερμανία το Joyn και στη Γαλλία το Salto. 

    Media
    Σίβυλλα
    Helios Kiosk