• Αναζήτηση

Η κόντρα Μηχανικής-Υπουργείου Υποδομών συνεχίζεται

Απάντηση της εταιρείας για τη σήραγγα της Ειδομένης – Ελέγχους ζητά το Υπουργείο

φωτογραφία αρχείου

Για σκόπιμες διαρροές που στόχο έχουν να πλήξουν το κύρος της εταιρείας, κάνει λόγο η Μηχανική Α.Ε. σε ενημέρωση που απέστηλε στα μέσα ενημέρωσης, μετά τις πληροφορίες περί σοβαρών κακοτεχνιών και κατασκευαστικών προβλημάτων στη σιδηροδρομική σήραγγα της Ειδομένης, έργο που υλοποίησε η εταρεία και παρέδωσε στην ΕΡΓΟΣΕ το 2009.

Μετά από ρωγμές που παραητηρήθηκαν το 2017 στο εσωτερικό της διατομής της σήραγγας, που αποτελεί τμήμα της σιδηροδρομικής γραμμής Πολύκαστρο-Ειδομένη, η ΕΡΓΟΣΕ ζήτησε από ειδικούς εμπειρογνώμονες του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΤΕΕ) να διενεργήσουν ελέγχους.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες που είδαν το φως της δημοσιότητας, εχθές, σχετικά με το πόρισμα των εμπειρογνωμόνων, σε αυτό διαπιστώνονται προβλήματα όπως έντονες ρωγματώσεις, στη βάση των τοιχωμάτων, διαμήκεις ρωγμές κυμαινόμενου εύρους, έως και μεγαλύτερου των 3,5 χιλιοστών, εισροή υδάτων, εκτεταμένες ρωγμές, έντονη ρηγμάτωση στη βάση των περισσότερων εσοχών ασφαλείας καθώς και κενά σκυροδέματος στη βάση των τοιχωμάτων των περισσότερων σπονδύλων σε συνδυασμό με ρωγμές.

Στα συμπεράσματα των εμπειρογνωμόνων, διαπιστώθηκαν, κατά τα δημοσιεύματα, σοβαρές αποκλίσεις μεταξύ των προβλέψεων της στατικής μελέτης και των κατασκευασμένων δομικών στοιχείων.

Την άμεση αντιμετώπιση των προβλημάτων και την περαιτέρω διερεύνηση του θέματος ζήτησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής. Επίσης, ζήτησε τον έλεγχο και άλλων εργολαβιών στις οποίες εκφράζονται φόβοι ότι μπορεί να υπάρχουν αντίστοιχες κακοτεχνίες.

Η απάντηση της Μηχανικής 

Αναφορικά με πληροφορίες που είδαν εχθές το φως της δημοσιότητας, σχετικά με «κακοτεχνίες» στο Τεχνικό Τ6 του έργου «Κατασκευή νέας χάραξης στο τμήμα Πολύκαστρο – Ειδομένη από χ.θ. 58+490 έως χ.θ. 63+060, από χ.θ. 67+073 έως χ.θ.70+798 και από χ.θ. 71+730 έως χ.θ. 73+227 (Α’ Φάση)», διευκρινίζουμε τα εξής:

1. H Μηχανική Α.Ε. ολοκλήρωσε την κατασκευή του συγκεκριμένου έργου το 2009 και μετά την πάροδο του χρόνου της υποχρεωτικής συντήρησης, παρελήφθη οριστικά πριν από 8 χρόνια από το Υπουργείο, χωρίς καμία παρατήρηση.

2. Λάβαμε, πολλή ώρα μετά την διαρροή των πληροφοριών, το email που επισυνάπτουμε από την κυρία Zoryana Strutynska της εταιρείας Geotest.

3. Όπως προκύπτει από την αλληλογραφία, οι εργασίες πραγματογνωμοσύνης είναι σε εξέλιξη. Ειδικότερα, βρίσκονται στη φάση της συλλογής εκτιμήσεων από τους εμπλεκόμενους φορείς.

4. Οι σκόπιμες διαρροές πληροφοριών που κάνουν λόγο για δήθεν «πόρισμα» του ΤΕΕ, συμπίπτουν χρονικά – όλως περιέργως – με τη μάταιη προσπάθεια του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών να πλήξει το κύρος και την αξιοπιστία της εταιρείας μας.

Δηλώνουμε προς κάθε κατεύθυνση, ότι θα υπερασπιστούμε με κάθε νόμιμο τρόπο το κύρος της 45ετούς ιστορίας της εταιρείας και τους κόπους των εργαζομένων μας, οι οποίοι εργάστηκαν με συνέπεια, προκειμένου να παραδώσουν αξιόπιστα και πλήρως λειτουργικά πάνω από 100 έργα στην Ελλάδα.

Οικονομία
Σίβυλλα
Helios Kiosk