• Αναζήτηση
  • Η παγκόσμια αγορά τεχνολογικών προϊόντων ξεπέρασε το €1 τρισ.

    Οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 4% σε σχέση με το προηγούμενο έτος – Με μερίδιο 44% και όγκο περίπου €440 δισ., οι τηλεπικοινωνίες αποτελούν το μεγαλύτερο τμήμα της αγοράς των τεχνικών καταναλωτικών αγαθών το 2018

    Οι καταναλωτές στρέφονται ολοένα και περισσότερο σε προϊόντα υψηλής τεχνολογίας και ποιότητας, ειδικά στον τομέα των smartphones, γεγονός που επέτρεψε την αύξηση των παγκόσμιων πωλήσεων κατά 7%

    Το φράγμα του €1 τρισ. έσπασε, για πρώτη φορά, η παγκόσμια αγορά Τεχνικών Καταναλωτικών Αγαθών (Τechnical Consumer Goods – TCG) το 2018. Οι πωλήσεις τεχνολογικών προϊόντων ξεπέρασαν το όριο του ενός τρισεκατομμυρίου δολαρίων και συγκεκριμένα διαμορφώθηκαν σε €1,01 τρισ., που συνιστά αύξηση κατά 4% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Για το 2019, ο πήχης των πωλήσεων μπαίνει στο €1,03 τρισ., επίδοση βελτιωμένη κατά 2% έναντι του 2018. Σύμφωνα με τα στοιχεία της GfK, που επεξεργάστηκε ο ΣΕΠΕ, συγκεκριμένες υποκατηγορίες, όπως τα προϊόντα τηλεπικοινωνιών (+7%), οι μικρές οικιακές συσκευές (+7%), τα ηλεκτρονικά καταναλωτικά αγαθά και η φωτογραφία (+6 %), τα είδη πληροφορικής και εξοπλισμού γραφείου (+1%), πρόσφεραν ισχυρή στήριξη στη συνολική αγορά.

    «Το σπάσιμο του φράγματος του €1 τρισ. συνιστά ένα πραγματικό ορόσημο για το εμπόριο και τη βιομηχανία. Οι συσκευές και τα ηλεκτρονικά καταναλωτικά είδη αποδείχθηκαν οι δύο ισχυρότεροι πυλώνες των πωλήσεων, παρατηρώντας μάλιστα μια τάση για προϊόντα υψηλής ποιότητας σε όλα σχεδόν τα τμήματα της αγοράς, καθώς οι καταναλωτές αποδίδουν όλο και μεγαλύτερη αξία στη συνδεσιμότητα και στην ευκολία» σχολιάζουν οι αναλυτές της GfK. Με μερίδιο πωλήσεων 42%, η περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού συνέχισε να υπερασπίζεται την πρωτιά της μεταξύ των πιο ισχυρών αγορών του πλανήτη για τα τεχνολογικά καταναλωτικά αγαθά και το 2018. Περίπου 25% των πωλήσεων πραγματοποιήθηκε στην Ευρώπη, σχεδόν το 20% στη Βόρεια Αμερική, το 7% στη Λατινική Αμερική και 6% στη Μέση Ανατολή/Τουρκία/Αφρική.

    Ισχυρές οι τηλεπικοινωνίες

    Με μερίδιο πωλήσεων 44% και όγκο περίπου €440 δισ., οι τηλεπικοινωνίες αποτελούν το μεγαλύτερο τμήμα της αγοράς των τεχνικών καταναλωτικών αγαθών το 2018. Οι καταναλωτές στρέφονται ολοένα και περισσότερο σε προϊόντα υψηλής τεχνολογίας και ποιότητας, ειδικά στον τομέα των smartphones, γεγονός που επέτρεψε την αύξηση των παγκόσμιων πωλήσεων κατά 7%. Ωστόσο, η αγορά παραμένει στάσιμη όσον αφορά τις ποσότητες που πωλούνται. Παρά τη μείωση στη Λατινική Αμερική (-5%), οι πωλήσεις το 2018 αυξήθηκαν παγκοσμίως, ειδικά στην Ευρώπη (+14%) και στη Βόρεια Αμερική (+12%). Ωστόσο, η GfK δεν αναμένει περαιτέρω αύξηση των πωλήσεων το 2019, αλλά μάλλον σταθερή ανάπτυξη στο ίδιο επίπεδο με το προηγούμενο έτος.

    Στο μεταξύ, το 2018 οι καταναλωτές παγκοσμίως δαπάνησαν περίπου €157 δισ. για εξοπλισμό πληροφορικής και γραφείου, καθώς και αναλώσιμα, περίπου όσα και το προηγούμενο έτος. Στον τομέα της πληροφορικής, υπάρχει σήμερα ζήτηση για συσκευές υψηλής απόδοσης, ειδικά στον τομέα των τυχερών παιχνιδιών και του φορητού υπολογιστή. Ενώ οι πωλήσεις στη Λατινική Αμερική και στην Ασία/Ειρηνικό αυξήθηκαν ελαφρά το 2018 και υποχώρησαν στη Μέση Ανατολή/Τουρκία/Αφρική, καθώς και στη Βόρεια Αμερική.

    Στροφή στις «έξυπνες» συσκευές

    Οι παγκόσμιες πωλήσεις στον κλάδο καταναλωτικών ηλεκτρονικών και των φωτογραφιών αυξήθηκαν το 2018 κατά περίπου 6%, σε €153 δισ. Μόνο αυτό το τμήμα αντιπροσωπεύει περίπου το 15% όλων των πωλήσεων της αγοράς TCG. Οι αναλυτές διαπιστώνουν, επίσης, μια τάση για προϊόντα υψηλής τεχνολογίας στα ηλεκτρονικά καταναλωτικά αγαθά. Οι τηλεοράσεις υψηλής ευκρίνειας με μεγέθη οθόνης τουλάχιστον 50″ σημείωσαν σημαντική αύξηση πωλήσεων, ενώ στην κατηγορία premium οι τηλεοράσεις OLED συνεχίζουν να αυξάνονται σε δημοτικότητα.

    Τα ακουστικά και τα φορητά ηχεία Bluetooth αποδείχθηκαν σημαντικοί οδηγοί ανάπτυξης στην αγορά ήχου. Οι πωλήσεις ηλεκτρονικών συσκευών ψυχαγωγίας αναπτύχθηκαν ιδιαίτερα θετικά στη Λατινική Αμερική (+24%). Οι δε πωλήσεις στην Ασία/Ειρηνικό και στην Ευρώπη αυξήθηκαν σε ποσοστά μεταξύ 4% και 5%.

    Οικονομία
    One Channel
    Ο νέος ενημερωτικός τηλεοπτικός σταθμός της Ελλάδας
    Σίβυλλα
    • Έντυπη έκδοση Κι όλα μοιάζουν… παραμύθι Η λεπτεπίλεπτη μελαχρινή γυναίκα περπατάει με αργά, νωχελικά βήματα. Τα μαύρα πλούσια μαλλιά της μόλις που αγγίζουν το κόκκινο... ΣΙΒΥΛΛΑ
    Helios Kiosk