Το επιχειρηματικό success story του Βαγγέλη Μαρινάκη και το ελληνικό «δαιμόνιο» που κατακτά τις θάλασσες όλου του κόσμου, περιγράφουν σε άρθρο τους οι Andy Pierce και Trond Lillestolen
Το άρθρο δημοσιεύεται στην έγκριτη ιστοσελίδα για ναυτιλιακά θέματα TradeWinds και αναφέρεται στο πώς ο έλληνας εφοπλιστής καταφέρνει να κάνει πάντα επικερδείς συμφωνίες.
Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά: «Ο Έλληνας εφοπλιστής Ευάγγελος Μαρινάκης φαίνεται να έχει ολοκληρώσει μια ακόμη επενδυτική στρατηγική για μια σειρά πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, μεγέθους capsize (Σ.Σ. τα μεγάλα φορτηγά με μεταφορική ικανότητα από 150.000 έως 400.000 τόνους) τα οποία αγοράστηκαν το 2016 όταν η αγορά βρισκόταν στο χαμηλότερο σημείο της.
Η Capital Maritime, συμφερόντων του κ. Μαρινάκη, εισήλθε στην αγορά capesize, το τέταρτο τρίμηνο του 2016, και ταχύτατα απέκτησε ένα στόλο έξι πλοίων τα οποία αγοράστηκαν σε ιστορικό χαμηλό τιμών.
Άρχισε να αποχωρεί πέρυσι κάνοντας δύο επικερδείς πωλήσεις, και τώρα ένα τρίτο πλοίο της ίδιας κατηγορίας φέρεται να πωλήθηκε πολύ πάνω από την τιμή αγοράς.
Όπως αναφέρουν ναυλομεσίτες, το 179.000 τόνων πλοίο «Amorito», που ναυπηγήθηκε το 2012, πουλήθηκε στην Hyundai Glovis σε μια συμφωνία αξίας 32,5 εκατομμυρίων δολαρίων, την ώρα που η Capital είχε πληρώσει 22,4 εκατομμύρια δολάρια στην Nisshin Shipping για να αποκτήσει το συγκεκριμένο πλοίο.
Εν αντιθέσει με τις προηγούμενες δύο πωλήσεις πλοίων capesize, η Capital φέρεται να έχει ναυλώσει το «Amorito» με ναύλο 21.000 δολ. την ημέρα μέχρι το 2021.
Η χρονοναύλωση εξηγεί τις ψηλότερες τιμές πώλησης και μπορεί να ανοίξει τον δρόμο για το πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου να περιέλθει στην MLP Capital Product Partners, η οποία διανύει περίοδο ανόδου μετά την συγχώνευση των δεξαμενόπλοιων της με την Diamond S Shipping.
Αγοραπωλησίες πλοίων
Τα τελευταία δύο χρόνια ο Ευ. Μαρινάκης δραστηριοποιήθηκε ιδιαίτερα στις αγοραπωλησίες πλοίων capesize.
Τον περασμένο Μάιο, πούλησε έναντι 31,1 εκατομμυρίων δολ. το 179.000 τόνων «Aristofanis», που ναυπηγήθηκε το 2011 από την Sungdong, στην Navios Maritime Partners, της οποίας επικεφαλής είναι η Αγγελική Φράγκου. Ο κ. Μαρινάκης αγόρασε το πλοίο το 2016 έναντι 21,25 εκατομμυρίων δολ.
Πέρσι τον Αύγουστο πούλησε το «αδελφό» πλοίο Asterix που ναυπηγήθηκε το 2010 στον ίδιο αγοραστή έναντι 29,5 εκατομμυρίων δολ. Είχε αγοραστεί ως «ER Boston» από την ER Schiffahrt τον Σεπτέμβριο του 2016 έναντι 20,5 εκατομμυρίων δολ.
Η Glovis, εισηγμένη εταιρεία, είναι πρωτίστως ιδιοκτήτρια 34 πλοίων μεταφοράς αυτοκινήτων.
Διαθέτει επίσης τρία δεξαμενόπλοια και εννέα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, συμπεριλαμβανομένων και δύο capesizes – το 172.000-dwt «GlovisAmbition», πού ναυπηγήθηκε το 2012, και το 179.000-dwt «Glovis Advance», πού ναυπηγήθηκε το 2012.
Όμως, δεν είναι μόνο τα capesizes προσέλκυσαν το ενδιαφέρον του κ. Μαρινάκη όσον αφορά την επενδυτική στρατηγική που ακολουθεί.
Σκοπεύει να βγάλει αρκετά χρήματα από μια σειρά νεότευκτων VLCC (Σ.Σ. πολύ μεγάλα δεξαμενόπλοια αργού πετρελαίου), παραγγελία της εταιρείας συμφερόντων του CVKL Corp, και έχει πουλήσει κάποια από τα πλοία εμπορευματοκιβωτίων πού απέκτησε μετά την χρεοκοπία της Hanjin.