Γεννήθηκε το 1914 στη Σμύρνη της Μικράς Ασίας αλλά μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή του 1922 ο Κωνσταντίνος Μεγαλοκονόμου, που έμελλε να γίνει ένας από τους πρωτοπόρους Ελληνες στον τομέα του φωτορεπορτάζ, εγκαταστάθηκε στην Αθήνα με την οικογένειά του. Ασχολήθηκε με το φωτογραφικό ρεπορτάζ από τα γυμνασιακά του χρόνια, συνεργάστηκε με τους αδερφούς του, Μανώλη και Χαράλαμπο, και στη δεκαετία του 1960 ίδρυσε το θρυλικό πια πρακτορείο Ελληνικά Φωτογραφικά Νέα – Κ. Μεγαλοκονόμου, το οποίο στεγαζόταν σε γραφείο επί της οδού Ανθίμου Γαζή, και έπειτα στον πεζόδρομο της πλατείας Καρύτση.
Στις μέρες μας ο Κωνσταντίνος Μεγαλοκονόμου επανέρχεται στην επικαιρότητα χάρη στην έκθεση «Στιγμιότυπα: 12 ιστορίες από την Τράπεζα της Ελλάδος μέσα από τον φακό του Κ. Μεγαλοκονόμου» που θα εγκαινιαστεί στο Μουσείο της Τράπεζας της Ελλάδος από τον διοικητή κ. Γιάννη Στουρνάρα την ερχόμενη Τετάρτη 17 Οκτωβρίου (για να ανοίξει για το κοινό την Πέμπτη 18 Οκτωβρίου). Αποτελείται από 12 επιλεγμένα στιγμιότυπα που έλαβαν χώρα στην Τράπεζα της Ελλάδος. «Στιγμιότυπα τόσο της καθημερινότητας όσο και δραστηριοτήτων που αρμόζουν στον θεσμικό ρόλο της Τράπεζας της Ελλάδος ως κεφαλίδας του τραπεζικού συστήματος της χώρας – και, υπό αυτή τη σκοπιά, πολλές φορές ανοίγονται και στη γενικότερη παρατήρηση γεγονότων της μεταπολεμικής Ελλάδας» όπως χαρακτηριστικά αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Τράπεζα της Ελλάδος που απέκτησε το συγκεκριμένο αρχείο από την κόρη του φωτογράφου, Νικία Μεγαλοκονόμου, το 2007.
Στην εν λόγω φωτογραφική συλλογή συγκεντρώνονται φωτογραφίες προσώπων και γεγονότων από την τράπεζα κατά το διάστημα 1947 έως 1992, τα οποία ο φωτογράφος απαθανάτισε με τον φακό του: το σημαντικό ταξίδι του διοικητή Γεωργίου Μαντζαβίνου στην Ουάσιγκτον (1949-50), η ανακοίνωση της «νέας δραχμής» από τον υπουργό Συντονισμού Σπυρίδωνα Μαρκεζίνη (1954), η ειδική προβολή των οικονομικών εξελίξεων μέσω «φωτεινών διαγραμμάτων» στον Κωνσταντίνο Καραμανλή (1962), η τιμητική αποχώρηση του Ηλία Βενέζη από την Τράπεζα της Ελλάδος, αφού είχε εκλεγεί μέλος της Ακαδημίας Αθηνών (1957), αλλά ακόμα και η συνάντηση της «εξωτικής» σταρ Ελίζαμπεθ Τέιλορ με τον διοικητή Ξενοφώντα Ζολώτα (1958) αποτελούν, μεταξύ άλλων, στιγμιότυπα από τις πολύπλευρες δράσεις της Τράπεζας που μεταφέρονται στην έκθεση ως ρεπορτάζ του «καθηγητή» – όπως τον αποκαλούσαν οι άλλοι φωτορεπόρτερ – Μεγαλοκονόμου.
Στο Μουσείο της Τράπεζας της Ελλάδος οι 12 ενότητες φωτογραφικών στιγμιοτύπων της έκθεσης συνοδεύονται παράλληλα από 12 αφηγήσεις, καθώς και από αποκόμματα εφημερίδων και αρχειακά τεκμήρια από το Ιστορικό Αρχείο και τις Συλλογές της Τράπεζας. Μαζί με τα φωτογραφικά ντοκουμέντα συστήνουν τους πρωταγωνιστές κάθε ιστορίας, «διαβάζουν» γεγονότα, εντάσσουν την καταγεγραμμένη στιγμή στο γενικότερο πλαίσιο της συγκεκριμένης ιστορικής περιόδου που εκτυλίσσεται, ενώ αποκαλύπτουν αθέατα «συμφραζόμενα» και την περιρρέουσα οικονομική, πολιτική και κοινωνική ατμόσφαιρα κάθε εποχής. Τέλος, την έκθεση συνοδεύει δίγλωσσος κατάλογος, ο οποίος περιλαμβάνει το σύνολο των εκθεμάτων και των ιστορικών τεκμηρίων, καθώς και εκτεταμένα κείμενα που συνοδεύουν και επεξηγούν τα φωτογραφικά στιγμιότυπα.