• Αναζήτηση
  • Παζάρια Γιούνκερ με τις ΗΠΑ για τους δασμούς των αυτοκινήτων

    Μια μείζονα αποστολή θα επιχειρήσει να φέρει εις πέρας κατά το ταξίδι του στις ΗΠΑ ο Ζαν-Κλοντ Γιούνκερ. Ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής θα προτείνει στον Ντόναλντ Τραμπ μια εμπορική συμφωνία που θα αποτρέπει την επιβολή νέων φόρων στα αυτοκίνητα.

    ΤοΒΗΜΑ Team
    Μια μείζονα αποστολή θα επιχειρήσει να φέρει εις πέρας κατά το ταξίδι του στις ΗΠΑ ο Ζαν-Κλοντ Γιούνκερ. Ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής θα προτείνει στον Ντόναλντ Τραμπ μια εμπορική συμφωνία που θα αποτρέπει την επιβολή νέων φόρων στα αυτοκίνητα.
    Η δασμολόγηση των αυτοκινητοβιομηχανιών συνιστά ένα εφιαλτικό σενάριο για τους ευρωπαίους κατασκευαστές, κυρίως τους Γερμανούς. Για τον λόγο αυτόν ο Γιούνκερ αναχωρεί αποφασισμένος για να διαπραγματευθεί με τον αμερικανό πρόεδρο στη συνάντηση που θα έχουν την επόμενη Τετάρτη στην Ουάσιγκτον. Ο πρόεδρος της Κομισιόν αναχωρεί, μάλιστα, με μια σημαντική προσφορά στις αποσκευές του, σύμφωνα με πληροφορίες του πρακτορείου Bloomberg: την απομείωση των δικαιωμάτων των ευρωπαϊκών τελωνείων αναφορικά με τη δασμολόγηση των εισαγόμενων αυτοκινήτων.

    Οι συντελεστές

    Σήμερα η Ευρώπη δασμολογεί τα αμερικανικά αυτοκίνητα που εισάγει με συντελεστή 10%, ενώ οι ΗΠΑ δασμολογούν τα ευρωπαϊκά με συντελεστή μόνο 2,5% (εξαιρούνται τα φορτηγά και τα αγροτικά, για τα οποία ο συντελεστής φθάνει το 25%). Δυσαρεστημένος από τη διαφορά αυτή ο Τραμπ απειλεί με δασμολόγηση των ευρωπαϊκών αυτοκινήτων με συντελεστή 20%. Στο στόχαστρό του ο αμερικανός πρόεδρος έχει κυρίως τις γερμανικές φίρμες (Volkswagen, Daimler, BMW, Audi, Porsche), που θεωρεί ότι «εκτοπίζουν» από τους αμερικανικούς δρόμους τα αυτοκίνητα των Τριών Μεγάλων εταιρειών του Ντιτρόιτ (Ford Motor, General Motors, Fiat-Chrysler).
    Εξάλλου στους αμερικανικούς δρόμους η πλειονότητα των ευρωπαϊκών αυτοκινήτων που κυκλοφορούν είναι γερμανικά – κυκλοφορούν ελάχιστα σπορ ιταλικά (Ferrari, Maserati), ενώ η Γαλλία έχει παρουσία στις ΗΠΑ μόνο μέσω της θυγατρικής τής Renault, ιαπωνικής Nissan. Για τη Γερμανία η αμερικανική αγορά είναι η δεύτερη για την εξαγωγή των αυτοκινήτων της – πρόκειται κυρίως για μοντέλα πολυτελείας. Η PSA Peugeot-Citroen έχει εγκαταλείψει την αμερικανική αγορά από το 1991. Σχεδίαζε, ωστόσο, να επιστρέψει έως το έτος 2026. Αλλά ο πόλεμος που κήρυξε ο Ντόναλντ Τραμπ εναντίον όλων των εμπορικών εταίρων των ΗΠΑ ίσως αναγκάσει τη γαλλική εταιρεία να αναθεωρήσει τα σχέδιά της.

    ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

    Οικονομία