• Αναζήτηση
  • Γιώργος Δασκαλάκης: Η επέκταση της Stoiximan στο εξωτερικό αποτελεί βασικό μέρος του οράματός μας

    «Ηεπέκτασή μας στο εξωτερικό αποτελεί βασικό μέρος του οράματός μας». Αυτό τονίζει ο κ. Γιώργος Δασκαλάκης, διευθύνων σύμβουλος της Stoiximan, της μεγαλύτερης εταιρείας διαδικτυακού στοιχήματος στην Ελλάδα, σε συνέντευξή του στο «Βήμα».

    ΤοΒΗΜΑ Team
    «Ηεπέκτασή μας στο εξωτερικό αποτελεί βασικό μέρος του οράματός μας». Αυτό τονίζει ο κ. Γιώργος Δασκαλάκης, διευθύνων σύμβουλος της Stoiximan, της μεγαλύτερης εταιρείας διαδικτυακού στοιχήματος στην Ελλάδα, σε συνέντευξή του στο «Βήμα».
    Ο κ. Δασκαλάκης μιλά για το υψηλού επιπέδου ανθρώπινο δυναμικό που υπάρχει στη χώρα μας, την επέκταση της Stoiximan στις διεθνείς αγορές και τις ιδιαιτερότητες του καθεστώτος λειτουργίας του κλάδου στην Ελλάδα.

    Η Stoiximan ανακοίνωσε πρόσφατα την είσοδό της στην αγορά της Γερμανίας. Πόσο δύσκολο είναι για μια ελληνική εταιρεία να επιτύχει στη γερμανική αγορά;
    «Η είσοδος της Betano, του διεθνούς brand της Stoiximan, στη γερμανική αγορά είναι μια σημαντική πρόκληση για ολόκληρο τον οργανισμό μας. Η Γερμανία είναι μια μεγάλη, πολλά υποσχόμενη και ταυτόχρονα δύσκολη αγορά, με έντονο ανταγωνισμό. Παρ’ όλα αυτά θεωρώ πως έχουμε δημιουργήσει μια εξαιρετική ομάδα που έχει όχι μόνο τις ικανότητες, αλλά και τη θέληση να αναπτυχθεί και να πετύχει σε αυτό το ανταγωνιστικό περιβάλλον. Ο στρατηγικός μας σχεδιασμός είναι μακροπρόθεσμος και θεωρώ ότι με υπομονή και επιμονή θα κατορθώσουμε σταδιακά να κερδίσουμε μια σημαντική θέση και στη γερμανική αγορά».
    Ποιος είναι ο κεντρικός στόχος για τη Stoiximan τα επόμενα χρόνια;
    «Η επέκταση στο εξωτερικό αποτελεί βασικό μέρος του οράματος της εταιρείας μας. Από το 2016 λειτουργούμε με επιτυχία στη Ρουμανία και στην Κύπρο, κατέχοντας πλέον μεγάλα μερίδια αγοράς και στις δύο αυτές χώρες. Το 2018 σηματοδοτεί την έναρξη του δεύτερου σκέλους του στρατηγικού πλάνου επέκτασής μας στο εξωτερικό, καθώς στις αρχές Ιουνίου λανσάραμε το προϊόν μας στη Γερμανία, ενώ το φθινόπωρο ετοιμάζουμε την είσοδό μας στην αγορά της Πορτογαλίας. Και φυσικά το 2019 έπεται συνέχεια. Για να στεφθεί η προσπάθειά μας με επιτυχία θα πρέπει να ανταγωνιστούμε αποτελεσματικά τις μεγαλύτερες πολυεθνικές εταιρείες του κλάδου.
    Είναι σίγουρα ένας φιλόδοξος στόχος, όμως ο ανταγωνισμός είναι κάτι που καλωσορίζουμε γιατί σε δοκιμάζει σε όλα τα επίπεδα, σε βοηθάει να εντοπίσεις τους τομείς που χρειάζονται ενίσχυση και εν τέλει σου δίνει κίνητρο, σε κάνει καλύτερο και πιο ταπεινό.
    Μέσα από τη διαδικασία της συνεχούς βελτίωσης, που αποτελεί βασική αξία του οργανισμού μας, ελπίζουμε πως θα καταφέρουμε τα επόμενα χρόνια να προσφέρουμε στα μέλη μας ένα κορυφαίο και άρτιο τεχνολογικά user experience που θα μας καθιερώσει ανάμεσα στις κορυφαίες εταιρείες του κλάδου διεθνώς.
    Επιθυμία μας είναι να το καταφέρουμε αυτό βασιζόμενοι στην Ελλάδα, δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας και αποδεικνύοντας πως στη χώρα μας μπορούμε να παράγουμε εξαιρετικά ανταγωνιστικές υπηρεσίες στον τομέα της τεχνολογίας χάρη στο υψηλού επιπέδου ανθρώπινο κεφάλαιο που διαθέτουμε».
    Ποιο είναι το νομικό καθεστώς και η φορολογία των αγορών στις οποίες δραστηριοποιείστε; Ποιες είναι οι διαφορές με την ελληνική αγορά;
    «Οι περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες αντιλήφθηκαν ότι η ρύθμιση της αγοράς του Διαδικτύου θέτει σωστούς κανόνες και την ίδια στιγμή δημιουργεί προφανές, άμεσο όφελος για τα κρατικά έσοδα.
    Κινήθηκαν έτσι προς αυτή την κατεύθυνση και στη μεγάλη πλειοψηφία τους επέλεξαν μια λογική φορολογία, έτσι ώστε να δημιουργήσουν ένα ανοιχτό, ανταγωνιστικό περιβάλλον, ελκυστικό για τις μεγάλες, διεθνείς εταιρείες του κλάδου. Για παράδειγμα, ο συντελεστής φορολογίας επί των μεικτών εσόδων στην Ισπανία είναι 25%, στην Ιταλία είναι 22%, στη Δανία 20%, στη Ρουμανία 16%, στην Αγγλία 15% και στην Κύπρο 13%, τη στιγμή που στην Ελλάδα βρίσκεται στο 35%.
     Στη χώρα μας μάλιστα, δυστυχώς, λειτουργούμε ακόμη υπό ένα μεταβατικό καθεστώς εδώ και μια εξαετία και αν και έχουν γίνει εξαγγελίες για τη ρύθμιση συνολικά της αγοράς των παιγνίων, συμπεριλαμβανομένου και του Διαδικτύου, η αλήθεια είναι ότι υπάρχει μια αναβλητικότητα, η οποία εν τέλει είναι σε βάρος του ίδιου του Ελληνικού Δημοσίου και του έλληνα καταναλωτή».
    Ο Ceo της stoiximan Γιώργος Δασκαλάκης με τον κ.Γιαννόπουλο
    Γιατί καθυστερεί η τελική κανονιστική ρύθμιση στην αγορά του online gaming στην Ελλάδα;
    «Εδώ υπάρχει ένα μεγάλο παράδοξο. Τόσο η κυβέρνηση όσο και η αξιωματική αντιπολίτευση έχουν ρητά εκφράσει τη βούλησή τους για οριστική ρύθμιση της αγοράς. Οι εταιρείες του κλάδου επιζητούν και αυτές τη δημιουργία ενός τελικού πλαισίου. Αντιλαμβάνομαι ότι στην Ελλάδα του 2018 υπάρχουν άλλες, σημαντικές προτεραιότητες, που φυσιολογικά δημιουργούν καθυστερήσεις σε τομείς όπως ο δικός μας.
    Εν τούτοις, πρέπει να γίνει κοινά αντιληπτό ότι η αγορά των τυχερών παιγνίων δημιουργεί και θα δημιουργήσει ακόμη περισσότερα άμεσα έσοδα για τα δημόσια ταμεία καθώς και θέσεις εργασίας.
    Ταυτόχρονα, μια σωστή ρύθμισή της θα συμβάλει στο να λειτουργούν στη χώρα μας μόνο εταιρείες με υψηλή ποιότητα και ευθύνη, κάτι πολύ σημαντικό για την προστασία του καταναλωτή, σε έναν τόσο ευαίσθητο κλάδο όπως ο δικός μας.
    Στο σημείο αυτό θα ήταν χρήσιμο νομίζω να πούμε και κάτι που λίγοι γνωρίζουν και γύρω από το οποίο υπάρχει σημαντική παραπληροφόρηση. Οι 24 εταιρείες είναι υποχρεωμένες από το μεταβατικό καθεστώς να έχουν έδρα σε άλλη χώρα της ΕΕ και να κατέχουν άδεια διεξαγωγής παιγνίων σε αυτή. Αλλιώς δεν μπορούν να λειτουργούν νόμιμα. Κοινώς, και να θέλουν, δεν μπορούν να έχουν έδρα την Ελλάδα! Και αυτό είναι κάτι που μόνο ένα νέο ρυθμιστικό πλαίσιο μπορεί να αντιμετωπίσει. Ευελπιστώ λοιπόν ότι θα υπάρξει σύντομα μια θετική εξέλιξη συνολικά».

    Ποια είναι σήμερα η ελληνική αγορά των τυχερών παιγνίων; Υπάρχει τόσο εκτεταμένη φοροδιαφυγή όσο υποστηρίζεται;
    «Η ελληνική αγορά τυχερών παιγνίων αποτελείται αυτή τη στιγμή από τρεις βασικές κατηγορίες παρόχων: την ΟΠΑΠ ΑΕ, που έχει το μονοπώλιο σε 13 επίγεια παίγνια και είχε το 73% της συνολικής πίτας της αγοράς τυχερών παιγνίων στη χώρα μας το 2017, τα επίγεια καζίνο (13% της συνολικής πίτας) και τις 24 εταιρείες του Διαδικτύου (14% της συνολικής πίτας), από τις οποίες όμως πολύ μικρός αριθμός έχει εκτεταμένη δραστηριότητα και λειτουργία. Αν βέβαια μιλήσουμε αποκλειστικά για το στοίχημα, τότε το Διαδίκτυο πέρυσι ήταν υπεύθυνο για το 40% των εσόδων και το επίγειο δίκτυο της ΟΠΑΠ ΑΕ για το 60%.
    Οσο για τη φοροδιαφυγή στο Διαδίκτυο, νομίζω ότι αποτελεί μια εύηχη, εύκολη αφήγηση, όπως αντίστοιχα και οι αιτιάσεις περί αμύθητων ποσών που διακινούνται στον παράνομο διαδικτυακό τζόγο με τη σκόπιμη προφανώς παρερμηνεία από κάποιους του τζίρου ως εσόδου. Η αλήθεια είναι ότι η δυνατότητα φοροδιαφυγής στο Διαδίκτυο είναι πολύ περιορισμένη, καθώς τόσο λόγω του μπλοκαρίσματος ιστοσελίδων από την ΕΕΕΠ (Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων) όσο και της ύπαρξης των capital controls που καθιστούν απαραίτητη την επεξεργασία συναλλαγών με κάρτες μόνο από χρηματοπιστωτικά ιδρύματα που είναι αδειοδοτημένα στην Ελλάδα, τα περιθώρια που υπάρχουν για τους παρανομούντες είναι πολύ μικρά.
    Ταυτόχρονα, η διαδικασία ελέγχου για τυχόν ανακριβείς δηλώσεις είναι εύκολη, καθώς απαιτείται απλά μια αίτηση ενημέρωσης στην αρμόδια αρχή της χώρας της ΕΕ που εδρεύει κάθε εταιρεία από την ελληνική πλευρά.
    Αξίζει δε να σημειωθεί ότι το διαδικτυακό στοίχημα είναι ονομαστικό, χρηματοδοτείται από ονομαστικές μεθόδους πληρωμής (τράπεζα, κάρτες, ηλεκτρονικά πορτοφόλια) και κανείς δεν μπορεί να παίξει πάνω από 800 ευρώ συνολικά χωρίς να ταυτοποιηθεί πλήρως, σε αντίθεση με το επίγειο, όπου μπορεί κανείς να ποντάρει ανώνυμα με μετρητά χωρίς ουσιαστικά να υπάρχει συνολικό όριο».

    Η σημαντική ανάπτυξη της Stoiximan, τα τελευταία χρόνια, αποτυπώνεται σε δημιουργία θέσεων εργασίας;
    «Για να προσφέρει η Stoiximan τις υπηρεσίες της, οι άνθρωποι που εργάζονται με πλήρη απασχόληση στην Ελλάδα είναι περισσότεροι από 400, χωρίς στον αριθμό αυτόν να υπολογίζονται οι εξωτερικοί συνεργάτες μας. Στο Μουντιάλ του 2014 ήμασταν μια ομάδα 40 ανθρώπων. Από τότε η αύξηση στις θέσεις εργασίας μας είναι ραγδαία. Το 2017 κάναμε 140 νέες προσλήψεις, ενώ το 2018 υπολογίζουμε πως θα ξεπεράσουμε τις 170 πλησιάζοντας τα 500 άτομα σε προσωπικό.
    Ελπίζουμε να συνεχίσουμε να δημιουργούμε νέες και ποιοτικές θέσεις εργασίας. Δεν σας κρύβω ότι το να παρέχουμε στους ανθρώπους μας ένα υγιές, ομαδικό και παραγωγικό, σύγχρονο εργασιακό περιβάλλον είναι και προσωπικά μία από τις βασικότερες προτεραιότητές μου. Το γεγονός ότι συμβάλλουμε, στον βαθμό που μας αναλογεί, στη μείωση του brain drain, που αποτελεί μια τεράστια απειλή για το μέλλον της πατρίδας μας, μιας και ο μέσος όρος ηλικίας στην ομάδα μας είναι τα 32 έτη, είναι κάτι που μας γεμίζει με ικανοποίηση.
    Στόχος μας είναι να καθιερωθούμε ως μια ανταγωνιστική εταιρεία τεχνολογίας που παράγει τεχνογνωσία, δημιουργεί ποιοτικές θέσεις εργασίας και υψηλή προστιθέμενη αξία για τη χώρα».

    Ο Επιχειρηματίας Γιώργος Δασκαλάκης βραβεύει τον Πετρούνια


    Η Stoiximan έχει ταυτοποιηθεί με τις χορηγίες σε ομάδες, με τη στήριξη ολυμπιονικών και με μια σειρά κοινωνικών δράσεων. Πώς επιλέξατε να επενδύσετε σε αυτούς τους τομείς;
    «Δεν πρέπει να παραγνωρίζουμε ότι η σύνδεσή μας με τον αθλητισμό είναι άμεση. Συνεπώς, θέλουμε να αναπτύσσεται και συμβάλλουμε ακριβώς σε αυτό. Στηρίζουμε λοιπόν ομάδες, αθλητές, διοργανώσεις και αθλητικούς θεσμούς όπως η Διεθνής Ολυμπιακή Ακαδημία. Προσπαθούμε να αναπτύσσουμε συνεργασίες που δεν μένουν μόνο στις χορηγίες, δημιουργώντας από κοινού κοινωνικές δράσεις και προγράμματα. Πέρα από τις χορηγικές συνεργασίες που έχουμε στην Ελλάδα ως Stoiximan, το διεθνές μας brand Betano αποτελεί στη Ρουμανία τον μεγάλο χορηγό του πρωταθλήματος «Liga 1 Betano» καθώς και της Κραϊόβα που πρόσφατα στέφθηκε κυπελλούχος Ρουμανίας.
    Στη Γερμανία, ταυτόχρονα με την είσοδό μας στην αγορά, φτάσαμε σε συμφωνία για χορηγική συνεργασία από τη νέα σεζόν με μία από τις πλέον ιστορικές ομάδες της Μπουντεσλίγκα, τη Στουτγάρδη. Δεν μένουμε όμως μόνο στις χορηγίες. Υπάρχουν και οι κοινωνικές δράσεις, οι οποίες αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του DNA της Stoiximan. Θεωρούμε ότι οφείλουμε να επιστρέφουμε ένα απτό όφελος στις κοινωνίες στις οποίες λειτουργούμε και για αυτό τον λόγο υλοποιούμε ένα διευρυμένο πρόγραμμα εταιρικής υπευθυνότητας.
    Το πρόγραμμά μας «Μικροί Ηρωες» στην Ελλάδα είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα της πολιτικής μας και είμαστε πραγματικά υπερήφανοι για αυτό».

    Μπορούν οι ελληνικές εταιρείες να τα καταφέρουν στο εξωτερικό στον κλάδο των υπηρεσιών;
    «Δεν είναι εύκολο και απαιτεί σκληρή δουλειά και πολλές θυσίες, όμως σίγουρα μπορούν να τα καταφέρουν. Σχεδιάζοντας εξαρχής τη λειτουργία και τα προϊόντα τους με υψηλά standards που να τις καθιστούν ανταγωνιστικές σε διεθνές επίπεδο. Αξιοποιώντας το γεγονός ότι στη χώρα μας υπάρχει υψηλής ποιότητας ανθρώπινο κεφάλαιο και καταρτισμένοι νέοι. Υπάρχει εργατικότητα, υπάρχει θέληση, υπάρχει όραμα. Αυτό που πολλές φορές λείπει είναι η οργάνωση, η μεθοδικότητα και η επιθυμία να ρισκάρεις. Οσες εταιρείες έχουν αυτά τα στοιχεία και ταυτόχρονα έχουν μια εξωστρεφή προσέγγιση μπορούν κάλλιστα να τα καταφέρουν. Στόχος μας στη Stoiximan είναι να παρέχουμε στους ανθρώπους μας την πλατφόρμα που θα τους επιτρέψει να αναδείξουν το ταλέντο τους, έτσι ώστε μέσα από ομαδική δουλειά να αποδείξουμε πως όταν στην Ελλάδα εργαζόμαστε σκληρά, μεθοδικά και ενωμένοι, μπορούμε να καταφέρουμε πολλά σε διεθνές επίπεδο, ακόμη και σε έναν τόσο σύγχρονο και ανταγωνιστικό κλάδο όπως ο δικός μας».

    ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

    Οικονομία
    Σίβυλλα
    • Έντυπη έκδοση Extravagant σκηνικό… Η στάχτη από το πούρο έπεσε ξαφνικά πάνω στο βαρύτιμο χαλί του 18ου αιώνα. Δίπλα ακριβώς στον πίνακα του... ΣΙΒΥΛΛΑ
    Helios Kiosk