• Αναζήτηση
  • Η θέση της γυναίκας δεν είναι μόνο στην καμπίνα των επιβατών

    Τα «τσιμπημένα» καύσιμα και τα αυξημένα μισθολογικά κόστη θα περιορίσουν εφέτος την κερδοφορία του

    Τα «τσιμπημένα» καύσιμα και τα αυξημένα μισθολογικά κόστη θα περιορίσουν εφέτος την κερδοφορία του παγκόσμιου αεροπορικού κλάδου. Αλλά ο ενάρετος οικονομικός κύκλος για τις αερομεταφορές θα συνεχιστεί και το 2018 για όγδοη συνεχόμενη χρονιά. Η προοπτική αυτή έδωσε την ευκαιρία στα στελέχη των αεροπορικών εταιρειών, που συναντήθηκαν στο Σίδνεϊ στο πλαίσιο της ετήσιας διάσκεψης της ΙΑΤΑ, να θέσουν για άλλη μια φορά επί τάπητος το φλέγον ζήτημα της ισότητας των φύλων στον κλάδο. 
    Βοηθούντος και του κινήματος #MeToo που έχει επικαιροποιήσει το γυναικείο ζήτημα, στην εφετινή διάσκεψη της Διεθνούς Ενωσης Αερομεταφορέων περίσσεψαν οι υποσχέσεις των ανώτατων στελεχών του κλάδου ότι θα κάνουν περισσότερα προς την κατεύθυνση της ισότητας των φύλων. Στο Σίδνεϊ είχαν μεταβεί πάνω από 200 μεγαλοστελέχη αερομεταφορέων.
    Την παράσταση έκλεψε, ωστόσο, αρνητικά ο διευθύνων σύμβουλος της Qatar Airways Ακμπάρ αλ Μπακέρ. Ερωτηθείς αν θα μπορούσε να παραδώσει τη σκυτάλη του σε μια γυναίκα, ο άραβας επικεφαλής μιας εκ των μεγαλυτέρων αεροπορικών εταιρειών της Μέσης Ανατολής απάντησε αρνητικά, με τρόπο μάλιστα αρκετά προκλητικό.
    «Η εταιρεία μας ασφαλώς και πρέπει να διαθέτει έναν άνδρα ως επικεφαλής της, διότι πρόκειται για μια πολύ απαιτητική θέση» είπε ο Αλ Μπακέρ αφήνοντας να αιωρείται η αμφιβολία αν αστειευόταν ή σοβαρολογούσε. Η επαμφοτερίζουσα δήλωση έγινε μετά τον εμφανή αστεϊσμό του μάνατζερ ότι ο ρόλος του ως νέου προέδρου της ΙΑΤΑ είναι λιγότερο αμφιλεγόμενος από αυτόν του διευθύνοντος συμβούλου της Qatar Airways.
    Αργότερα ο Αλ Μπακέρ είπε ότι η Qatar Airways είναι η πρώτη αεροπορική εταιρεία της Μέσης Ανατολής που έχει γυναίκες πιλότους. Είπε επίσης ότι η εταιρεία του έχει εμπιστευθεί υψηλές διοικητικές θέσεις σε γυναίκες. «Ασφαλώς και ενθαρρύνουμε τις γυναίκες. Αναγνωρίζουμε ότι έχουν τεράστια δυναμική για να τα καταφέρουν σε απαιτητικές διοικητικές θέσεις» πρόσθεσε. Την επομένη, όταν αντιλήφθηκε ότι το θέμα πήρε διαστάσεις και ξεσηκώθηκε θύελλα διαμαρτυριών σε ολόκληρο τον κόσμο και άρχισε να δημιουργείται ένα κλίμα απειλητικό για το κύρος και το προφίλ της εταιρείας, ο Αλ Μπακέρ ζήτησε «ειλικρινά συγγνώμη για κάθε προσβολή» που προκάλεσαν τα λόγια του.

    Διαφορετικοί κόσμοι

    Στο Σίδνεϊ, ωστόσο, έκατσαν δίπλα-δίπλα και κατά έναν τρόπο αντιπαρατέθηκαν δύο διαφορετικοί κόσμοι. Ο διευθύνων σύμβουλος της αυστραλέζικης Qantas Airways Αλαν Τζόις, ο οποίος είναι ομοφυλόφιλος και πρωτοστάτησε στην εκστρατεία υπέρ του γάμου ανθρώπων του ίδιου φύλου, σημείωσε ότι η προστασία της διαφορετικότητας του εργατικού δυναμικού μιας εταιρείας προάγει την κερδοφορία της επιχείρησης.
    «Αν διαθέτεις τα καλύτερα ταλέντα, τους καλύτερους ανθρώπους, τις καλύτερες θέσεις εργασίας, η εταιρεία σου πετυχαίνει περισσότερα. Θεωρώ ότι ένας από τους λόγους που η Qantas επέστρεψε με τόσο θεαματικό τρόπο στην κερδοφορία είναι το ότι εδώ όλοι αγκαλιάσαμε τη διαφορετικότητα» τόνισε ο Αλαν Τζόις, καθήμενος μάλιστα ακριβώς δίπλα στον Ακμπάρ αλ Μπακέρ.

    Αργή η πρόοδος των γυναικών

    Ενθερμα υποστήριξε τις θέσεις του Τζόις η Γκλόρια Γκουεβάρα Μάντσο, η πρώτη γυναίκα πρόεδρος του Παγκόσμιου Συμβουλίου Ταξιδίων και Τουρισμού (World Travel and Tourism Council), η οποία σημείωσε ότι είναι στη δικαιοδοσία των επενδυτών να αρχίσουν να πιέζουν τις εταιρείες για να κάνουν περισσότερα προς την κατεύθυνση της ισότητας των φύλων. «Οταν διαθέτει διαφορετικότητα, η εταιρεία σου έχει καλύτερα οικονομικά αποτελέσματα» δήλωσε στο Reuters, προσθέτοντας ότι «δεν είναι μόνο θεωρητικό το ζήτημα της ισότητας».
    Αλλά και ο Γουίλι Γουόλς, διευθύνων σύμβουλος της βρετανικής British Airways και της IAG, μητρικής του ιρλανδικού αερομεταφορέα Aer Lingus, είπε ότι ο αεροπορικός κλάδος χρειάζεται να προσελκύσει περισσότερες γυναίκες σε θέσεις πέραν εκείνων της καμπίνας επιβατών, προσθέτοντας ότι η πρόοδος στη διαδικασία αυτή είναι πολύ αργή. «Η Aer Lingus προσέλαβε την πρώτη γυναίκα πιλότο το 1977. Και χρειάστηκε να περάσουν 40 χρόνια για να αντιστοιχούν οι γυναίκες στο 10% του συνόλου των κυβερνητών της εταιρείας» εξήγησε.

    HeliosPlus

    Οικονομία