• Αναζήτηση
  • Στην κορυφή η ελληνική ναυτιλία, πρώτη θέση στον κόσμο

    Κεντρικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλιακή σκακιέρα συνεχίζει να παίζει η ναυτιλιακή βιομηχανία της χώρας μας, καθώς η Ελλάδα είναι πρώτη δύναμη στα bulkers και στα δεξαμενόπλοια, δεύτερη στα πλοία μεταφοράς LNG (υγροποιημένου φυσικού αερίου), τρίτη στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τέταρτη στα πλοία μεταφοράς υγραερίου (LPG).

    Κεντρικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλιακή σκακιέρα συνεχίζει να παίζει η ναυτιλιακή βιομηχανία της χώρας μας, καθώς η Ελλάδα είναι πρώτη δύναμη στα bulkers και στα δεξαμενόπλοια, δεύτερη στα πλοία μεταφοράς LNG (υγροποιημένου φυσικού αερίου), τρίτη στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τέταρτη στα πλοία μεταφοράς υγραερίου (LPG).
    Ο ελληνόκτητος στόλος αποτελείται από 4.624 πλοία, συνολικού tonnage 218.820.527 gt, ενώ σύμφωνα με στοιχεία της λονδρέζικης εταιρείας Vessels Value αποτιμάται στα 99,82 δισ. δολ., καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση στον κόσμο.
    Στη 2η θέση βρίσκεται η Κίνα με αξία στόλου 91,7 δισ. δολ., ενώ ακολουθούν η Ιαπωνία με 89,27 δισ. δολ., η Νορβηγία με 50,18 δισ. δολ., οι ΗΠΑ με 49,43 δισ. δολ., η Σιγκαπούρη με 48,27 δισ. δολ., η Γερμανία με 34,06 δισ. δολ., η Βρετανία με 29,73 δισ. δολ. και η Κορέα με 25,27 δισ. δολ. Συνολικά οι έλληνες εφοπλιστές έχουν πραγματοποιήσει παραγγελίες νέων πλοίων αξίας 8,92 δισ. δολ. και έχουν αγοράσει συνολικά 582 μεταχειρισμένα πλοία αξίας 8,53 δισ. δολ.
    O Γιάννης Αγγελικούσης με 129 πλοία συνολικής αξίας 7,6 δισ. δολ., ο Γιώργος Οικονόμου με 142 πλοία αξίας 7,17 δισ. δολ., ο Γιώργος Προκοπίου με 119 πλοία αξίας 5,63 δισ. δολ., ο Πήτερ Λιβανός με 21 πλοία, τα οποία έχουν συνολική αξία 2,7 δισ. δολ. και ο Νίκος Μαρτίνος με 86 πλοία αξίας 2,49 δισ. δολ. αποτελούν, σύμφωνα με τη Vessels Value, τους εφοπλιστές με τη μεγαλύτερη αξία στόλου.
    Εν τω μεταξύ, σε ναυτιλιακό συνέδριο της Capital Link που διοργανώνεται σε συνεργασία με το Nasdaq και το NYSE και αποτελεί κομμάτι των «Ποσειδωνίων» κορυφαίοι εφοπλιστές θα συζητήσουν σε ειδικό πάνελ τη Δευτέρα για το μέλλον, τις τάσεις, τις ευκαιρίες και τις προκλήσεις της ναυτιλιακής αγοράς, τον αντίκτυπο της τεχνολογίας, τις επιχειρησιακές και κανονιστικές προκλήσεις κ.ά.
    Πρόκειται για τους εφοπλιστές Βαγγέλη Μαρινάκη, πρόεδρο της Capital Maritime & Trading Corp., Πάνο Λασκαρίδη, πρόεδρο της Ενωσης των Ευρωπαίων Πλοιοκτητών (ECSA) και διευθύνοντα σύμβουλο των Lavinia Corporation/Laskaridis Shipping Company Ltd., Πέτρο Παππά, διευθύνοντα σύμβουλο της Star Bulk Carriers, Γιώργο Οικονόμου, ιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλο της DryShips Inc και πρόεδρο της Ocean Rig, Γιώργο Προκοπίου, πρόεδρο της Dynagas LNG Partners LP και Νίκο Τσάκο, πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Tsakos Energy Navigation Limited και πρόεδρο της Ιntertanko.

    Οι νέες τιμές-στόχοι

    Σε μείωση των τιμών-στόχων στα 2,10 ευρώ (από 2,9 ευρώ) για την Alpha Bank, στα 0,30 ευρώ (από τα 0,40 ευρώ) για την Εθνική, στα 2,95 ευρώ (από τα 5,2 ευρώ) για την Πειραιώς και σε αύξηση της τιμής-στόχου στα 1,05 ευρώ (από 0,90 ευρώ) για την Eurobank προχώρησε η Morgan Stanley.

    ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

    Οικονομία
    Σίβυλλα
    Helios Kiosk