• Αναζήτηση
  • 71ο Φεστιβάλ Καννών: Τόπο στους αγνώστους

    Ενα από τα χαρακτηριστικά του εφετινού κινηματογραφικού φεστιβάλ των Καννών είναι ότι για πρώτη φορά εδώ και

    Κάννες, Αποστολή

    Ενα από τα χαρακτηριστικά του εφετινού κινηματογραφικού φεστιβάλ των Καννών είναι ότι για πρώτη φορά εδώ και αρκετά χρόνια δίνει βήμα σε σκηνοθέτες που εμφανίζονται για πρώτη φορά στο επίσημο διαγωνιστικό τμήμα. Οχι γενικώς πρωτοεμφανιζόμενους σκηνοθέτες αλλά σκηνοθέτες που δεν είναι ιδιαίτερα γνωστοί και ποτέ στο παρελθόν δεν έχουν συμμετάσχει ξανά στην κούρσα για τη διεκδίκηση του Χρυσού Φοίνικα. Γιατί στο εφετινό επίσημο διαγωνιστικό πρόγραμμα των Καννών βρίσκεται και ο Πολωνός Πάβελ Παβλικόφσκι με τον «Ψυχρό πόλεμο».

    Μόνο που ο Παβλικόφσκι είναι πολύ γνωστός σκηνοθέτης και ήδη κάτοχος Οσκαρ για καλύτερη ξενόγλωσση ταινία, την «Ida».

    Η απόφαση «ποντάρω στους αγνώστους» έχει μια ομορφιά αλλά θα πρέπει επίσης να θεωρηθεί ρίσκο, το οποίο πήρε πάνω του ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Τιερί Φρεμό κλείνοντας – όπως φημολογείται – την πόρτα σε αρκετούς «μόνιμους» του Φεστιβάλ, όπως για παράδειγμα ο Μάικ Λι που είχε έτοιμη την τελευταία ταινία του, «Peterloo», αλλά δεν είναι στις Κάννες (ο Λι έχει πάρει τον Χρυσό Φοίνικα για τα «Μυστικά και ψέματα» και έχει διαγωνιστεί πολλές φορές ακόμη).

    Στο τέλος της διοργάνωσης θα φανεί αν ο Φρεμό θα δικαιωθεί για την απόφασή του να συμπεριλάβει στο πρόγραμμα τις ταινίες όπως το «Καλοκαίρι» του Ρώσου Κίριλ Σερεμπρένικοφ, το «Yοmeddine» του Αιγύπτιου Α. Μπ.  Σόκι, την «Καπερναούμ» της Λιβανέζας Ναντίν Λαμπάκι, την «Καρδιά και μαχαίρι» του Γάλλου Γιαν Γκονζάλεζ, τα «Κορίτσια στον ήλιο» της Γαλλίδας Εβά Ισόν, το «Asako 1 & 2» του Ιάπωνα Ριουσούκε Χαμαγκούτσι και το «Under the Silver Lake» του Αμερικανού Ντέιβιντ Ρόμπερτ Μίτσελ.

    Οι δύο πρώτες πάντως προβλήθηκαν ήδη στο Φεστιβάλ και σε γενικές γραμμές άρεσαν. Ο Σερεμπρένικοφ ρίχνει μια νοσταλγική ματιά στη ροκ μουσική σκηνή του Λένινγκραντ επί Σοβιετικής Ενωσης (αρχές της δεκαετίας του 1980) και ο Σόκι δίνει βήμα σε έναν λεπρό (Ράντι Γκαμάλ) εξιστορώντας την προσπάθειά του να βρει την οικογένεια που όταν ήταν μικρός τον εγκατέλειψε.

    Από την πλευρά της η Λαμπάκι «φωτίζει» μία από τις αρκετές σκοτεινές πλευρές της πατρίδας της. Η «Καπερναούμ» μιλάει για τα παραμελημένα παιδιά του Λιβάνου, τα παιδιά που έχουν απορριφθεί από την κοινωνία και μένουν μόνα τους αντιμέτωπα με ένα σύστημα έτοιμο να τα καταβροχθίσει (εν μέρει το ίδιο θέμα αγγίζει και ο Αιγύπτιος Σόουκι, καθότι ο μόνος φίλος του λεπτού πρωταγωνιστή στο «Yomeddine» είναι ένα ορφανό παιδί που δεν έχει στον ήλιο μοίρα).

    Στο «Under the Silver Lake» ο Αμερικανός Ντέιβιντ Ρόμπερτ Μίτσελ του επιτυχημένου θρίλερ «Σε ακολουθεί», καταπιάνεται με την υπόθεση απαγωγής της κόρης ενός δισεκατομμυριούχου η οποία θα γίνει η εμμονή ενός άνδρα που θα προσπαθήσει να ανακαλύψει τα ίχνη της.

    Το «Asako 1 & 2» του Ιάπωνα Ριουσούκε Χαμαγκούτσι ακούγεται ότι είναι μια παράξενη ερωτική ιστορία γύρω από μια κοπέλα και τους δύο πανομοιότυπους στην εμφάνιση αλλά διαφορετικού χαρακτήρα άνδρες με τους οποίους συνάπτει σχέση.

    Λόγω θέματος, πιθανότητες για βραβείο έχουν τα «Κορίτσια στον ήλιο» της Εβά Ισόν, όπου η ιρανή ηθοποιός Γκολσιφτέχ Φαραχανί υποδύεται μια κούρδα μαχήτρια αποφασισμένη να απελευθερώσει το χωριό της που έχουν καταλάβει τρομοκράτες του Isis.

    HeliosPlus

    Πολιτισμός