• Αναζήτηση
  • Αρθουρ Γκρεγκ Σουλτσμπέργκερ: «Ποιο τέλος των εφημερίδων; Το χαρτί είναι ακόμα ισχυρό»

    «Από την πρώτη Ιανουαρίου το τιμόνι της εφημερίδας αναλαμβάνει ο Αρθουρ Γκρεγκ» ανακοίνωσε στα μέσα του περασμένου Δεκεμβρίου ο Αρθουρ Οκς Σουλτσμπέργκερ, δίνοντας τα ηνία των «New York Times» στον 37χρονο γιο του.

    «Από την πρώτη Ιανουαρίου το τιμόνι της εφημερίδας αναλαμβάνει ο Αρθουρ Γκρεγκ» ανακοίνωσε στα μέσα του περασμένου Δεκεμβρίου ο Αρθουρ Οκς Σουλτσμπέργκερ, δίνοντας τα ηνία των «New York Times» στον 37χρονο γιο του.
    Ο νεαρός εκδότης της ιστορικής εφημερίδας της Νέας Υόρκης είναι ο έκτος απόγονος της οικογένειας που αναλαμβάνει το νευραλγικό πόστο του εκδότη από το 1896, οπότε ο πρόγονός του Αντολφ Οκς αγόρασε την εφημερίδα. Ο υιός Σουλτσμπέργκερ αναλαμβάνει σε μια δύσκολη για τον παραδοσιακό Τύπο εποχή. Σε μια προσπάθεια να «ακούσει» το αναγνωστικό κοινό της εφημερίδας, ο 37ος εκδότης και επί χρόνια δημοσιογράφος – εργάστηκε στις τοπικές εφημερίδες «The Providence Journal» και «The Oregonian» και από το 2009 στους «ΝΥΤ» – απάντησε σε 2.500 ερωτήσεις που του έθεσαν. Ερωτήσεις που σχετίζονται με τον ρόλο του ως εκδότη, τα ορθογραφικά και συντακτικά λάθη που ξεφεύγουν στα κείμενα της εφημερίδας, για τη στάση που κράτησε το έντυπο κατά τη διάρκεια των προεδρικών εκλογών αλλά και για το μέλλον της εφημερίδας και της δημοσιογραφίας γενικότερα.
    Από το 2013 ασχολείται περισσότερο με τη στρατηγική της εφημερίδας «από τότε συνεργάζομαι με συναδέλφους σε όλη την εταιρεία για να απαντήσω σε ένα ουσιαστικό ερώτημα: Πώς μπορούν οι «ΝΥΤ» να κρατήσουν τη δημοσιογραφική τους παράδοση, ενώ παράλληλα εξελίσσονται για να ανταποκριθούν στις μεταβαλλόμενες ανάγκες των αναγνωστών τους και να βρουν νέους τρόπους για να μεταδώσουν τις ιστορίες; Παρ’ όλο που έχουμε σημειώσει μεγάλη πρόοδο τα τελευταία δύο χρόνια, το ερώτημα αυτό παραμένει στο επίκεντρο του νέου ρόλου μου ως εκδότη» αναφέρει χαρακτηριστικά στο σημείωμα που προηγείται των απαντήσεών του.

    Τα «fake news»

    Ανάμεσα στα ερωτήματα που του τέθηκαν δεν θα μπορούσαν να λείπουν και εκείνα για τα περιβόητα «fake news» και πώς αναμένεται οι «New York Times» να αντιδράσουν απέναντι σε εκείνους που χαρακτηρίζουν την εφημερίδα προκατειλημμένη. «Το καλύτερο που μπορούμε να κάνουμε είναι να παραμείνουμε πιστοί στην αποστολή μας να βρούμε και να λέμε τις ιστορίες που έχουν σημασία, χωρίς φόβο. Πιστεύω ότι ο ταχέως αυξανόμενος αριθμός των αναγνωστών και των συνδρομητών μας είναι μια απόδειξη για το ότι οι άνθρωποι όλο και περισσότερο θέλουν ειδήσεις που να μπορούν να εμπιστευτούν. Πιστεύω επίσης ότι πρέπει να κάνουμε περισσότερα για να βοηθήσουμε τους πολίτες να καταλάβουν γιατί πρέπει να εμπιστεύονται τη δημοσιογραφική μας δραστηριότητα και να παρέχουν μεγαλύτερη διαφάνεια στην αναφορά μας» απαντά ο κ. Σουλτσμπέργκερ.
    «Μπροστάρης» στον πόλεμο με τα μέσα ενημέρωσης ήταν, είναι και θα είναι ο 45ος αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ο οποίος μέρα παρά μέρα κατηγορεί μεγάλα δημοσιογραφικά συγκροτήματα ότι μεταδίδουν «ψευδείς ειδήσεις». «Ψεύτικες ειδήσεις. Ψεύτικες ειδήσεις. Ψεύτικο νέο, χαρακτηριστικό των «New York Times»», απάντησε ο αμερικανός πρόεδρος σε ερώτηση των δημοσιογράφων που τον συνοδεύουν στο Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ του Νταβός στην Ελβετία διαψεύδοντας πρόσφατο δημοσίευμα των «NYT» το οποίο αναφέρει ότι ο ίδιος είχε επιχειρήσει πέρυσι να καθαιρέσει τον ειδικό εισαγγελέα που έχει αναλάβει την έρευνα για τη φερόμενη ανάμειξη της Ρωσίας στις προεδρικές εκλογές στις ΗΠΑ.
    Δίχως να γνωρίζει το νέο ξέσπασμα του αμερικανού προέδρου απαντά: «Σε γενικές γραμμές, αισθάνομαι πολύ καλά για την κάλυψη της εκστρατείας του Τραμπ. Ηταν επιθετική, έξυπνη, αποκαλυπτική και δίκαιη. Αλλά θα μπορούσαμε πάντα να κάνουμε καλύτερα. Για παράδειγμα, έχουμε καταστήσει σαφές ότι οι αναφορές μας δεν ανταποκρίνονταν πλήρως στην οργή, την απογοήτευση και την αποξένωση που επικρατούσε σε όλη τη χώρα, και βοήθησαν στην άνοδο του Τραμπ. Τον τελευταίο χρόνο, αναθέσαμε σε μερικούς από τους καλύτερους ανθρώπους μας να καλύψουν την «κόκκινη κατάσταση» της Αμερικής, και οι οποίοι έχουν κάνει πολύτιμη και διαφωτιστική δουλειά. Δεν πρόκειται για προσαρμογή της μιας φοράς – δεσμευόμαστε να προχωρήσουμε σε αυτού του είδους την κάλυψη – και νομίζω ότι οι έμπειροι δημοσιογράφοι που μιλάνε σε ψηφοφόρους σε όλα τα μέρη της χώρας θα καταστήσουν την έκθεσή μας ισχυρότερη, καθώς θα κατευθυνθούμε στον επόμενο κύκλο εκλογών».
    Σχετικά με το τι θα μπορούσε να οδηγήσει την εφημερίδα να εγκαταλείψει την έντυπη μορφή της, ειδικά έξω από τη Νέα Υόρκη, σχολιάζει ότι το γεγονός ότι δέχεται συχνά αυτή την ερώτηση αποτελεί μια υπενθύμιση για το πόσοι άνθρωποι εξακολουθούν να αγαπούν την εμπειρία της ανάγνωσης της τυπωμένης εφημερίδας και ανησυχούν μήπως όλο αυτό εκλείψει. «Τα καλά νέα είναι ότι με ένα εκατομμύριο πιστούς συνδρομητές, αναμένουμε ότι η εφημερίδα θα συνεχίσει να τυπώνεται για μεγάλο χρονικό διάστημα ακόμη. Αν και πολλές εφημερίδες έχουν περιορίσει την εκτύπωση, εμείς πάμε προς την αντίθετη κατεύθυνση – προσθέτοντας νέα ειδικά ένθετα. Η συμβουλή μου θα ήταν να αγνοήσουμε τις προβλέψεις για το τέλος της εκτύπωσης – τις ακούμε εδώ και περισσότερο από δύο δεκαετίες τώρα και το χαρτί συνεχίζει να είναι ισχυρό» σημειώνει.

    Πρωτότυπα ρεπορτάζ

    Οι οικονομικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα η εκτύπωση των εφημερίδων γεννούν ερωτηματικά στους αναγνώστες για το πώς οι «ΝΥΤ» θα μπορέσουν να εξισορροπήσουν την κατάσταση στην επιλογή θεμάτων με βάση το τι ενδιαφέρει το κοινό και τι νομίζουν οι διευθυντές της εφημερίδας ότι το ενδιαφέρει. Εκεί ο Αρθουρ Γκρεγκ Σουλτσμπέργκερ απαντά: «Ο παππούς μου έλεγε ότι οι άνθρωποι δεν έρχονται στους «NYT» για τις ειδήσεις, έρχονται για την άποψη. Είναι κάτι που το πιστεύω ακράδαντα. Υπάρχουν αμέτρητα μέσα ενημέρωσης, και πλατφόρμες κοινωνικών μέσων ενημέρωσης που έχουν εμμονή με το να δίνουν στο κοινό ακριβώς αυτό που θέλει να διαβάσει. Στους «ΝΥΤ», οι δημοσιογράφοι και οι συντάκτες μας ξοδεύουν τις μέρες τους με το ερώτημα: Τι χρειάζεται να γνωρίζει το κοινό; Δεν χρειάζεται να κυνηγήσουμε τα κλικ.

    Οι συνδρομητές μας έχουν καταστήσει σαφές ότι θέλουν πρωτότυπες, δημοσιογραφικές έρευνες και ρεπορτάζ που δεν μπορούν να διαβάσουν οπουδήποτε αλλού».
    Ασφαλώς δεν θα μπορούσε να μείνει ασχολίαστο το νεαρό της ηλικίας του εκδότη της ιστορικής εφημερίδας της Νέας Υόρκης, καθώς ένα από τα ερωτήματα που δημοσιεύουν στην ηλεκτρονική τους σελίδα αναφέρει: «Πώς πιστεύετε ότι το νεαρό της ηλικίας σας θα σας βοηθήσει να κατευθύνετε την πιο σεβαστή εφημερίδα του έθνους, που σήμερα είναι περισσότερο πλατφόρμα από ό,τι παραδοσιακό μέσο;» με τον Σουλτσμπέργκερ να απαντά:
    «Πρέπει να επισημάνω ότι ο εκδότης είναι μόνο ένα μέρος μιας μεγαλύτερης ηγετικής ομάδας. Και με έμπειρους ηγέτες όπως ο Mark Thompson, ο Dean Baquet, ο James Bennet, ο Meredith Levien και πολλούς άλλους, έχω την υποστήριξη των καλύτερων στην επιχείρηση. Το να είσαι νέος ηλικιακά για έναν ρόλο έχει και τα πλεονεκτήματά του. Το πιο σημαντικό είναι ότι ξέρω ότι πρέπει να συνεχίσω να μαθαίνω και να μεγαλώνω, κάτι που πιστεύω ότι είναι απαραίτητο σε έναν κόσμο που αλλάζει γρήγορα. Στην πραγματικότητα, πιστεύω ότι είναι απαραίτητο για οποιονδήποτε, οποιασδήποτε ηλικίας ή εμπειρίας, εργάζεται στα μέσα ενημέρωσης. Επίσης δεν έχει περάσει αρκετός καιρός από τότε που βρισκόμουν στον δρόμο ως δημοσιογράφος αναζητώντας το ρεπορτάζ. Εχοντας αίσθηση της πραγματικότητας και έχοντας σχέσεις με ανθρώπους σε όλα τα επίπεδα της εταιρείας, μου δίνεται ένα επιπλέον επίπεδο γνώσης και συμπάθειας που μπορεί να είναι πραγματικά χρήσιμο».
    Δείτε εδώ τις απαντήσεις του κ. Αρθουρ Γκρεγκ Σουλτσμπέργκερ όπως δημοσιεύονται στην ηλεκτρονική σελίδα των «New York Times».

    HeliosPlus

    Media
    Σίβυλλα
    Helios Kiosk