• Αναζήτηση
  • Προς το αύριο

    Τα κενά αέρος αποτελούν την πιο δυσάρεστη κατάσταση σε μια πτήση και συχνά γίνονται αιτία τραυματισμών αλλά και δημιουργίας φόβου στους επιβάτες ενός αεροσκάφους.

    ΤοΒΗΜΑ Team
    Τα κενά αέρος αποτελούν την πιο δυσάρεστη κατάσταση σε μια πτήση και συχνά γίνονται αιτία τραυματισμών αλλά και δημιουργίας φόβου στους επιβάτες ενός αεροσκάφους. Ετσι, η Boeing ανακοίνωσε ότι αναπτύσσεται για λογαριασμό της ένα νέο προηγμένο σύστημα έγκαιρου εντοπισμού των κενών αέρος. Πυρήνας του συστήματος είναι ένα λέιζερ που θα μπορεί να τα εντοπίζει από απόσταση μέχρι και 16 χλμ. Η εταιρεία θα ξεκινήσει τις δοκιμές του συστήματος εντός του 2018 σε αεροσκάφη τύπου 777. Το σύστημα αναπτύσσεται σε συνεργασία με τη διαστημική υπηρεσία της Ιαπωνίας JAXA και σε περίπτωση που αποδειχθεί αξιόπιστο αναμένεται να αποτελέσει στάνταρντ εξοπλισμό στη βιομηχανία των αερομεταφορών. Η τεχνολογία του συστήματος ονομάζεται LiDAR και χρησιμοποιεί παλμούς λέιζερ για να «σαρώνει» με απόλυτη ακρίβεια το περιβάλλον προκειμένου να υποδεικνύει στον χρήστη τι θα συναντήσει στην πορεία του είτε με επίγειο είτε με εναέριο μέσο. Με τη χρήση του νέου συστήματος ακόμη και αν ο πιλότος του σκάφους δεν καταφέρει να αποφύγει ένα κενό αέρος, ελπίζεται ότι θα υπάρχει ο απαραίτητος χρόνος προετοιμασίας από το πλήρωμα ώστε να διασφαλιστεί η ασφάλεια των επιβατών.
    Ο κώνος της φόρτισης

    Η ανακοίνωση της Apple ότι τα νέα iPhone θα διαθέτουν τεχνολογία ασύρματης φόρτισης επανέφερε στο προσκήνιο το… παγκόσμιο αίτημα των χρηστών φορητών ηλεκτρονικών συσκευών για την απαλλαγή τους από καλώδια και ξεχωριστούς φορτιστές για κάθε συσκευή. Τα τελευταία χρόνια έχουν αναπτυχθεί διάφορα συστήματα ασύρματης φόρτισης, άλλα πιο λειτουργικά και εύχρηστα και άλλα λιγότερο. Πριν από λίγες μέρες παρουσιάστηκε ένα νέο σύστημα ασύρματης φόρτισης το οποίο ανέπτυξαν απόφοιτοι του ΜΙΤ, οι οποίοι δημιούργησαν και μια startup για να προωθήσουν το σύστημά τους. Πρόκειται για μικρό κώνο που ονομάζεται Pi, ο οποίος μέσω μαγνητικών κυμάτων φορτίζει ασύρματα με ικανοποιητικές ταχύτητες μέχρι και 4 συσκευές που βρίσκονται στο βεληνεκές του. Αν τοποθετηθούν και άλλες συσκευές γύρω από τον κώνο θα φορτίζονται και αυτές αλλά ο ρυθμός φόρτισης θα μειωθεί. Επιπλέον σε αντίθεση με άλλα σχετικά συστήματα το Pi επιτρέπει στον κάτοχο της συσκευής να χρησιμοποιεί τη συσκευή του ενώ αυτή φορτίζεται. Οταν κυκλοφορήσει ο κώνος θα κοστίζει 200 δολάρια αλλά αν κάποιος μπει στο site της εταιρείας και κάνει από τώρα μια παραγγελία θα τον αποκτήσει με σημαντική έκπτωση στην τιμή.


    Φανάρι, έρχομαι, γίνε πράσινο!

    Ενα λεωφορείο πλησιάζει σε μια διασταύρωση. Το λεωφορείο ενημερώνει το φανάρι της διασταύρωσης ότι πλησιάζει και το φανάρι γίνεται κόκκινο για τα υπόλοιπα οχήματα και πράσινο για το ρεύμα στο οποίο κινείται το λεωφορείο. Μόλις περάσει το λεωφορείο το φανάρι ανάβει πράσινο για τα άλλα οχήματα. Αυτή θα είναι η σχέση οχημάτων και φαναριών στο Ντουμπάι σε λίγο καιρό. Οι Αρχές του Ντουμπάι ανακοίνωσαν ότι μέσα στο 2018 θα ξεκινήσουν δοκιμές στο σύστημα c, το οποίο φιλοδοξεί να διασυνδέσει τα οχήματα που κινούνται στην πόλη με τα φανάρια αλλά και τα σήματα οδικής κυκλοφορίας. Η κυβέρνηση των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων θέλει να μετατρέψει το Ντουμπάι σε μια φουτουριστική πόλη αφού έχει ανακοινωθεί ότι μέχρι το 2020 θα επιτραπεί στην πόλη η χρήση ιπτάμενων αυτόνομων οχημάτων που θα λειτουργούν ως ταξί. Πριν από λίγους μήνες παρουσιάστηκε ένα ρομπότ που θα εκτελεί χρέη αστυνομικού στους δρόμους του Ντουμπάι και αμέσως μετά οι αστυνομικές Αρχές της πόλης παρουσίασαν ένα αυτόνομο όχημα που θα λειτουργεί ως περιπολικό.


    H αόρατη ασπίδα

    Ενα περίεργο αίτημα δέχτηκε πριν από λίγο καιρό η McLaren. Την εταιρεία που είναι διάσημη για τα αυτοκίνητα που κατασκευάζει για τους αγώνες της Φόρμουλα 1 προσέγγισε ένας πολύ πλούσιος άνδρας, η ταυτότητα του οποίου δεν έχει γίνει γνωστή, και της ζήτησε να κατασκευάσει για αυτόν μια… ασπίδα σώματος. Ο άνθρωπος αυτός επρόκειτο να υποβληθεί σε χειρουργική επέμβαση και ζήτησε από την εταιρεία να του κατασκευάσει μια «στολή» την οποία να φοράει μετά την επέμβαση και να προστατεύει το σώμα του σε περίπτωση που πέσει κάτω ή δεχτεί κάποιο χτύπημα. Ο άνθρωπος αυτός επέλεξε τη McLaren επειδή θεώρησε ότι η εταιρεία έχει την τεχνογνωσία να κατασκευάσει ένα ανθεκτικό αλλά ταυτόχρονα πολύ ελαφρύ αντικείμενο παρόμοιο με τα εξαρτήματα που κατασκευάζει στα αγωνιστικά της οχήματα. Πράγματι, οι τεχνικοί και οι σχεδιαστές της εταιρείας έφτιαξαν ένα πανάλαφρο αλλά πολύ ανθεκτικό «γιλέκο», το οποίο μπορεί ο ασθενής να φορά κάτω από τα ρούχα του. Το γιλέκο που προστατεύει κυρίως την περιοχή του θώρακα ονομάστηκε «αόρατη ασπίδα», αφού δεν γίνεται ορατό μέσα από τα ρούχα, δεν βαραίνει καθόλου τον ασθενή και του δίνει πλήρη ελευθερία κινήσεων ενώ παράλληλα παρέχει πλήρη ασφάλεια στα σημεία του σώματος που καλύπτει.

    ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

    Science