Επτά γενιές. Επτά «πεντάρες» της βαυαρικής φίρμας συνθέτουν την ιστορία της μεσαίας λιμουζίνας που, όπως αναφέρει και η BMW, «ενσαρκώνει την ουσία της μάρκας BMW όσο κανένα άλλο μοντέλο». Ενα μοντέλο που έχει σημειώσει το δικό του κοινό, από το 1972 –όταν πρωτοκυκλοφόρησε η πρώτη γενιά –έως και σήμερα, με τη νέα «πεντάρα». Κάθε χρόνο είναι μπεστ σέλερ στην κατηγορία του ενώ πάνω από 7,6 εκατομμύρια πελάτες έχουν εμπιστευθεί την BMW Σειρά 5 στη διάρκεια των 45 ετών.
Η πρώτη γενιά πάτησε σε άσφαλτο το 1972. Η παρθενική BMW 520 ήταν διάδοχος του μοντέλου BMW 2000 «Neue Klasse» και προσέφερε στους πελάτες αισθητά περισσότερο άνεση, χώρο και πολυτέλεια. Πάνω από 700.000 νέα μοντέλα πουλήθηκαν στην εννιάχρονη πορεία της, με την πρώτη γενιά να δίνει τη σκυτάλη στην επόμενη –και πλέον καθιερωμένη δεύτερη γενιά –τον Ιούλιο του 1981. Να σημειωθεί ότι η πρώτη γενιά διέθετε βενζινοκινητήρες από 90 ίππους στην BMW 518 έως 218 ίππους στην BMW M535i. Το 1981 η δεύτερη γενιά δίνει έμφαση στη νέα εμφάνιση που έπρεπε να τονίζει και τον σπορ χαρακτήρα της. Διέθετε διαιρούμενη μάσκα δύο τμημάτων και στρογγυλούς προβολείς με διαφορετικές διαμέτρους για τη μεγάλη και τη μεσαία σκάλα. Η ήδη επιτυχημένη γκάμα των κινητήρων δεν άλλαξε, μιας και το εργοστάσιο έκρινε ότι με αυτά τα μοτέρ η πρώτη γενιά κατάφερε να σημειώσει τη δική της εμπορική επιτυχία. Μόνο το 1983 προστέθηκε στην γκάμα των βενζινοκινητήρων μια ντίζελ έκδοση στην έκδοση BMW 524td. Το 1985, η BMW Motorsport GmbH –ο προπομπός της σημερινής BMW M –παρουσίασε την πεμπτουσία του μεγάλου σπορ. Για πρώτη φορά έχουμε σειρά Μ στην BMW 5 με σημείο αιχμής τον εξακύλινδρο κινητήρα, προερχόμενος από τη θρυλική BMW M1 που απέδιδε 286 ίππους. Τον Ιούνιο του 1988 η δεύτερη γενιά σταμάτησε να παράγεται έχοντας πουλήσει πάνω από 722.000 μονάδες σε διάρκεια οκτώ χρόνων.
Με στοιχεία από την «επτάρα»
1987. Η τρίτη γενιά έχει πλέον 15 χρόνια εμπορικής πορείας και πλέον οι Βαυαροί γνωρίζουν πού πρέπει να επικεντρώσουν το ενδιαφέρον τους. Η πρεμιέρα της τρίτης γενιάς είναι γεγονός, με το νέο μοντέλο να κλέβει αρκετά στοιχεία από την «επτάρα». Πλέον η παλέτα των κινητήρων προσφέρει 11 διαφορετικά μοτέρ, με απώτερο στόχο να ικανοποιηθεί μεγαλύτερο εύρος πελατολογίου. Είχε τρεις κινητήρες πετρελαίου και οι υπόλοιποι ήταν βενζίνης. Μεγάλο και το εύρος ισχύος: από 113 έως και 340 ίππους. Επανάσταση για την εποχή, ότι όλοι οι βενζινοκινητήρες εφοδιάζονταν στάνταρ με καταλύτη για να λειτουργούν με αμόλυβδη βενζίνη. Λίγο αργότερα η τρίτη γενιά της Σειράς 5 εμπλουτίστηκε με την τετρακίνητη –all-wheel-drive την ονόμαζε η βαυαρική φίρμα –έκδοση, στην BMW 525iX. Η BMW Σειρά 5 Touring, ως η στέισον –και για πρώτη φορά –εκδοχή έκανε την πρεμιέρα της το 1991. Διέθετε πίσω πόρτα με ανεξάρτητα ανοιγόμενο πίσω παρμπρίζ, το οποίο παραμένει χαρακτηριστικό γνώρισμα του αυτοκινήτου μέχρι σήμερα. Η παραγωγή της BMW Σειράς 5 ολοκληρώθηκε τον Σεπτέμβριο του 1995, αν και η BMW Σειρά 5 Touring συνέχισε να κατασκευάζεται μέχρι τον Ιούνιο του 1996. Με συνολικές πωλήσεις 1,3 εκατομμυρίων μονάδων, η τρίτη γενιά του μοντέλου ανέβασε την επιτυχία της Σειράς 5 σε νέα επίπεδα.
Nέος άνεμος στη σχεδίαση
Το 1995 η τέταρτη γενιά –και μετά από 22 χρόνια καριέρας –της Σειράς 5 κάνει το ντεμπούτο της σε «εντός έδρας» έκθεση, στο μεγαλοπρεπές Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης: όπως αναφέρει και η BMW το αλουμινένιο πλαίσιο κάνει ντεμπούτο στη Σειρά 5. Συγκεκριμένα, η BMW Σειρά 5 ήταν το πρώτο όχημα μαζικής παραγωγής σε όλον τον κόσμο που διέθετε πλαίσιο αποκλειστικά από ελαφρύ μέταλλο. Ακόμη και οι κινητήρες ήταν σε πολλά καίρια σημεία από αλουμίνιο, μιας και η εξοικονόμηση βάρους ωφελούσε σημαντικά τις επιδόσεις και την οικονομία καυσίμου. Το φάσμα ισχύος τεσσάρων ντίζελ και έξι βενζινοκινητήρων με ισχύ από 136 ίππους της BMW 520d και έως τους 400 ίππους στην BMW M5 αποτελούσε το δυνατό σημείο του οικογενειακού μοντέλου που σε κάθε περίπτωση πρόβαλε τις δυναμικές επιδόσεις του. Η τέταρτη γενιά της BMW Σειράς 5 πέτυχε επίσης νέα ρεκόρ πωλήσεων. Μέχρι τις αρχές του 2004, οπότε σταμάτησε η παραγωγή, είχαν πουληθεί πάνω από 1,47 εκατομμύρια μονάδες. Το 2003 κάνει την είσοδό της η πέμπτη γενιά. Στη συγκεκριμένη έκδοση κάνουν αίσθηση η προηγμένη σχεδίαση και οι καινοτομίες στην τεχνολογία. Προσφερόταν τόσο σε σεντάν όσο και σε στέισον έκδοση με τους υποψήφιους αγοραστές να μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα από έξι βενζινοκινητήρες και τέσσερις ντίζελ, με το φάσμα ισχύος να είναι από τους 163 έως και τους 507 ίππους. Από το 2007, το τεχνολογικό πακέτο BMW EfficientDynamics ανήκε στον βασικό εξοπλισμό. Και αυτό το μοντέλο κατάφερε να κερδίσει ένα μεγάλο πελατολόγιο, με 1,4 εκατομμύρια πωλήσεις να «χρεώνονται» στην πέμπτη γενιά που ήταν και best seller στην κατηγορία του για τέσσερις συνεχείς χρονιές (2005 – 2008).
Με τεχνολογικές καινοτομίες
Η προτελευταία και έκτη γενιά παρουσιάστηκε το 2010. Λανσαρίστηκε τον Ιανουάριο του 2010 και ήταν εξοπλισμένη με ακόμη περισσότερα συστήματα ασφάλειας και υποστήριξης του οδηγού σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Οι ιπποδυνάμεις ξεκινούν από 143 στην BMW 518d και φτάνουν τους 575 ίππους με την BMW M5. Τον Νοέμβριο του 2011 η πρώτη BMW Σειρά 5 με υβριδική τεχνολογία κυκλοφόρησε στην αγορά με τη μορφή της BMW Active Hybrid 5, με την ισχύ να είναι στους 345 ίππους! Με πωλήσεις δύο εκατομμυρίων και πλέον μονάδων, η έκτη γενιά της Σειράς 5 έχει ξεπεράσει το προηγούμενο μοντέλο κατά 42% και είναι το πιο επιτυχημένο premium business μοντέλο παγκοσμίως. Σήμερα, στην αγορά κυκλοφορεί από τις αρχές του 2017 η νέα, έβδομη γενιά. Το νέο μοντέλο ανεβάζει αρκετά ψηλά τον πήχη, με όπλο το πολυπληθές εξοπλιστικό πακέτο –από τις απλές ηλεκτρικές ευκολίες έως το σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης –τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας και την πολυτέλεια που συνεχίζει την παράδοση της BMW σε αυτήν την κατηγορία. Στην εξωτερική του σχεδίαση υιοθετεί το νέο σχεδιαστικό DNA της φίρμας, με το μήκος να αγγίζει τα πέντε μέτρα. Μια πλειάδα ηλεκτρονικών συστημάτων εδρεύει στο νέο μοντέλο. Ξεχωρίζουμε το σύστημα προειδοποίησης επικείμενης σύγκρουσης με λειτουργία φρεναρίσματος, το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, το σύστημα προειδοποίησης εγκατάλειψης λωρίδας, την προειδοποίηση κάθετης κυκλοφορίας πίσω κ.λπ. αλλά και νέα συστήματα, όπως η προειδοποίηση κάθετης κυκλοφορίας στις διασταυρώσεις, η υποβοήθηση αποφυγής σύγκρουσης με προπορευόμενο όχημα (υποβοήθηση συστήματος διεύθυνσης με τη μορφή ενός παλμού στο τιμόνι) και το σύστημα υποβοήθησης αλλαγής λωρίδας.

1972-1981

Στην παραγωγή η πρώτη γενιά σειρά 5 της BMW. Διέθετε βενζινοκινητήρες από 90 ίππους στην BMW 518, έως 218 ίππους στην BMW M535i. Πάνω από 700.000 νέα μοντέλα πουλήθηκαν στην 9χρονη πορεία της.

1981-87
Το 1981 η δεύτερη γενιά δίνει έμφαση στη νέα εμφάνιση που έπρεπε να τονίζει και τον σπορ χαρακτήρα της. Η δεύτερη γενιά κατάφερε να πουλήσει πάνω από 722.000 μονάδες.

1987-1995
Η τρίτη γενιά κλέβει αρκετά στοιχεία από την επτάρα. Είχε τρεις κινητήρες πετρελαίου και οι υπόλοιποι ήταν βενζίνης. Μεγάλο και το εύρος ισχύος: από 113 έως και 340 ίππους. Με συνολικές πωλήσεις 1,3 εκατομμυρίων μονάδων, η τρίτη γενιά του μοντέλου ανέβασε την επιτυχία της Σειράς 5 σε νέα επίπεδα.

1995-2003
Νέα εμφάνιση και συστήματα ασφαλείας εισάγονται στην τέταρτη γενιά της BMW Σειράς 5. Μέχρι τις αρχές του 2004 που σταμάτησε η παραγωγή, είχαν πουληθεί πάνω από 1,47 εκατομμύρια μονάδες.

2003-2010
Η πέμπτη γενιά κάνει αίσθηση με την προηγμένη σχεδίαση και τις καινοτομίες στην τεχνολογία. Και αυτό το μοντέλο κατάφερε να κερδίσει ένα μεγάλο πελατολόγιο, σημειώνοντας πάνω από 1,4 εκατομμύρια πωλήσεις.

2010-2016
Μοτέρ βενζίνης και ντίζελ απαρτίζουν την έκτη γενιά. Τον Νοέμβριο του 2011 κυκλοφορεί η πρώτη με υβριδική τεχνολογία, με την ισχύ να είναι στους 345 ίππους. Με πωλήσεις δύο εκατομμυρίων και πλέον μονάδων, η έκτη γενιά
της Σειράς 5 έχει ξεπεράσει το προηγούμενο μοντέλο κατά 42%.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ