Ο Τζιμ Γιαννόπουλος αναλαμβάνει και επισήμως τα ηνία της Paramount Pictures, βάζοντας τέλος σε εβδομάδες συζητήσεων και εικασιών που λάμβαναν χώρο στα media σχετικά με το μέλλον του πάλαι ποτέ κραταιού αμερικανικού στούντιο παραγωγής. Ο έλληνας ομογενής, γνωστός για τις ηγετικές θέσεις στις οποίες έχει υπηρετήσει με επιτυχία στον χώρο του θεάματος, θα επιχειρήσει να επαναφέρει την Paramount στον ηγετικό της ρόλο στο Χόλιγουντ.
Ο ηλικίας 65 ετών βετεράνος στον κόσμο της παραγωγής ταινιών θα διαχειρίζεται το τμήμα του κινηματογράφου και της τηλεόρασης της Paramount σε όλον τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένης της παραγωγής, της εμπορίας και της διανομής των προϊόντων. Στον Γιαννόπουλο έχει ανατεθεί η επέκταση του παγκόσμιου αποτυπώματος της εταιρείας, η παρουσία της οποίας έχει συρρικνωθεί σημαντικά ως αποτέλεσμα λανθασμένων επιχειρηματικών επιλογών.
Ο Γιαννόπουλος τα τελευταία 25 χρόνια διετέλεσε πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της 20th Century Fox και στις διοικητικές του ικανότητες έχουν πιστωθεί ορισμένες από τις μεγαλύτερες εμπορικές επιτυχίες, όχι μόνο στην ιστορία της εταιρείας αλλά του κινηματογράφου συνολικά.
Ελληνοαμερικανός δεύτερης γενιάς, γεννημένος στη Νέα Υόρκη, ο επιτυχημένος μάνατζερ υπήρξε μήλον της έριδος μεταξύ της Viacom, μητρικής της Paramount, και της Sony Pictures, που φέρεται να είχε υποβάλει επίσης πρόταση προκειμένου να εντάξει τον Γιαννόπουλο στο δυναμικό της. Αυτή δεν είναι η πρώτη συνεργασία του Γιαννόπουλου με την Paramount. Για την ακρίβεια, από εκεί ξεκίνησε την καριέρα του προ 30 και πλέον ετών. Στα μέσα της δεκαετίας του 1980, ήταν αντιπρόεδρος του στούντιο της Paramount, αρμόδιος για τις διεθνείς δραστηριότητες της εταιρείας.
«Top Gun» και «Κροκοδειλάκιας»
Ηταν μια εποχή άνθησης για την Paramount αλλά και για ολόκληρη την κινηματογραφική αγορά, ιδιαιτέρως δε την αμερικανική. Την περίοδο αυτή η Paramount είχε δημιουργήσει τις πέντε από τις δέκα δημοφιλέστερες και αποδοτικότερες στο αμερικανικό box office ταινίες (μεταξύ αυτών το θρυλικό «Top Gun» με τον Τομ Κρουζ και ο «Κροκοδειλάκιας»).
Τα χρόνια της δόξας και του χρήματος παρήλθαν όμως, και πέρυσι η Paramount έπεσε στην έκτη θέση των μεγάλων κινηματογραφικών στούντιο καταγράφοντας ζημιές 445 εκατ. δολαρίων. Από την άλλη πλευρά, η Fox πέρυσι παραγκώνισε τον Γιαννόπουλο, αναθέτοντας στη Στέισι Σνάιντερ καθήκοντα προέδρου και διευθύνουσας συμβούλου. Η εταιρεία δικαιολόγησε αυτή την αλλαγή χαρακτηρίζοντας τη Σνάιντερ ως έναν νέο άνθρωπο με ισχυρότερα δημιουργικά ένστικτα. «Εκτοτε ο ελληνοαμερικανός μάνατζερ ψάχνει τρόπους για να ξαναγράψει το χολιγουντιανό του τέλος» γράφουν οι «New York Times».

Οι στόχοι και οι προκλήσεις
Οι τρέχουσες συνθήκες, διαμορφωμένες από την τεχνολογική πρόοδο και τη ραγδαία ανάπτυξη που γνώρισε η αγορά της ψυχαγωγίας από την προσφορά περιεχομένου μέσω του Internet, είναι το πρώτο πράγμα που θα κληθεί να αντιμετωπίσει ο Γιαννόπουλος. Διότι η Paramount ταλαιπωρήθηκε από τη χρόνια έλλειψη επενδύσεων εκ μέρους της μητρικής Viacom, ενώ ταυτόχρονα έμοιαζε ακυβέρνητη εξαιτίας του διαρκώς… απόντος ιδιοκτήτη της, Σάμερ Ρεντστόουν.
Επιπλέον, η αδυναμία της να παράξει εμπορικές ταινίες, σε συνδυασμό με την απώλεια συνεργασιών, όπως της Marvel Entertainment το 2009, έχουν αφήσει την Paramount με ελάχιστες δυνατότητες αναπτυξιακών ελιγμών. Η τελευταία ταινία «Transformers» –βασισμένη σε μία από τις δημοφιλέστερες σειρές κινουμένων σχεδίων –που κυκλοφόρησε το 2014, είχε εισπράξεις κατά 30% μικρότερες από την προηγούμενη. Την ίδια μοίρα είχε και το τελευταίο επεισόδιο της σειράς «Star Trek».

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ