«Κρατικοποιούνται» οι αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης!

Τη δημιουργία και λειτουργία δημόσιου φορέα συγκοινωνιών που θα αναλάβει και τις οδικές αστικές μεταφορές της Θεσσαλονίκης, με δικό του στόλο λεωφορείων, προανήγγειλε ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης.

Τη δημιουργία και λειτουργία δημόσιου φορέα συγκοινωνιών που θα αναλάβει και τις οδικές αστικές μεταφορές της Θεσσαλονίκης, με δικό του στόλο λεωφορείων, προανήγγειλε ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης.

Με αφορμή τη λειτουργία του μετρό στη Θεσσαλονίκη στο τέλος του 2019, το υπουργείο Μεταφορών ετοιμάζει νομοσχέδιο, το οποίο θα προβλέπει τη σύσταση δύο δημόσιων φορέων για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης.

Όπως ανακοίνωσε ο κ. Σπίρτζης σε συνάντηση που είχε το Σάββατο στο δημαρχείο Κορδελιού – Ευόσμου με δημάρχους του νομού Θεσσαλονίκης, από τους δύο δημόσιους φορείς συγκοινωνιών που θα δημιουργηθούν, ο ένας θα είναι φορέας σχεδιασμού και ελέγχου και ο δεύτερος φορέας λειτουργίας. Το σχετικό σχέδιο νόμου, πρόσθεσε, θα κατατεθεί σχετικά σύντομα, διευκρινίζοντας ότι στο φορέα λειτουργίας δεν θα συμμετέχουν ιδιώτες.

Ειδικότερα, για το νέο συγκοινωνιακό φορέα λειτουργίας που προβλέπεται για τη Θεσσαλονίκη, ο υπουργός Μεταφορών, σημείωσε: «Επειδή το Μετρό είναι άλλης τεχνολογίας από αυτό της Αθήνας, ο φορέας θα αναλάβει και τη λειτουργία του Μετρό, άρα πρέπει να ξεκινήσουμε από τώρα τη δημιουργία του, ώστε με την παράδοση του έργου στο τέλος του 2019, να μπορεί να το λειτουργήσει».

Παράλληλα, εξήγησε ο κ. Σπίρτζης, «θα αναλάβει και τις οδικές αστικές μεταφορές της Θεσσαλονίκης, με δικό του στόλο λεωφορείων». Μάλιστα δεν απέκλεισε «αυτό να γίνει και νωρίτερα από το τέλος του 2019», σημειώνοντας πάντως, ότι «πρόκειται για τυπικό θέμα, το οποίο θα εξαρτηθεί και από το κατά πόσο θα “τρέξει” η διοίκηση του νέου φορέα και του υπερκείμενου φορέα τις διαδικασίες να στελεχωθεί και να προχωρήσει το έργο».

Όσον αφορά τη χρηματοδότηση του όλου εγχειρήματος, επισήμανε: «Από την εμπειρία που έχουμε από τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανάπτυξης και η Παγκόσμια Τράπεζα, είναι πολύ θετικές στο να χρηματοδοτήσουν και να στηρίξουν δράσεις αστικών μεταφορών. Είναι κάτι που είναι απολύτως βιώσιμο».

Σε ερώτημα εάν το υπουργείο θα προσβάλει τη σχετική σύμβαση που υπάρχει σήμερα με τον ιδιωτικό ΟΑΣΘ, απάντησε: «Αυτό είναι ένα άλλο θέμα. Πιθανόν και να μην υπάρχει λόγος για κάτι τέτοιο αυτή τη στιγμή, λόγω ευρωπαϊκής οδηγίας».

Ειδικά για την ευρωπαϊκή οδηγία, ανέφερε: «Μας δίνει πολύ συγκεκριμένο πλαίσιο να λειτουργήσουμε. Επομένως ή θα πάμε σε διαγωνισμούς ιδιωτών για το μεταφορικό έργο, δεν θα έχουμε δηλαδή μονοπώλιο όπως είναι σήμερα ή θα έχουμε το δημόσιο φορέα που θα αναλάβει τις αστικές μεταφορές της Θεσσαλονίκης και επιλέγουμε το δεύτερο. Αυτό θα γίνει στο χρόνο που ορίζει η οδηγία».

Σε άλλο ερώτημα, αν θα μπορεί να ανατεθεί τμήμα του συγκοινωνιακού έργου σε ιδιώτη με διαγωνισμό, απάντησε: «Στο βαθμό που δεν θα μπορεί να ανταπεξέλθει στις υποχρεώσεις του ο δημόσιος φορέας λειτουργίας, πιθανόν να μπορεί, αλλά ο στόχος μας δεν είναι αυτός».

Πάντως, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης, φάνηκε να παίρνει αποστάσεις από τις εξαγγελίες του κ. Σπίρτζη.

«Πρέπει να συμφωνήσουμε στη δημιουργία ενός δημόσιου φορέα αστικών μεταφορών, ο οποίος θα ελέγχει, θα εποπτεύει και θα κανονίζει ό,τι έχει σχέση με τις αστικές μεταφορές και τις εμπορευματικές μεταφορές. Αυτή είναι η δική μου πρόταση», δήλωσε ο κ. Μπουτάρης και πρόσθεσε: «Αυτός που θα εκτελέσει το έργο της αστικής συγκοινωνίας, δεν μπορεί να μην προκύψει από διαγωνισμό. Πιστεύω και είναι βασική μου αρχή, ότι το κράτος και ο δήμος δεν είναι επιχειρηματίες. Μπορούν να θέσουν τις αρχές λειτουργίας, αλλά δεν είναι επιχειρηματίες…».

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Κοινωνία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk