Το οχηματαγωγό – επιβατηγό πλοίο «Νήσος Μύκονος» προσέκρουσε το πρωί της Πέμπτης σε προβλήτα στο λιμάνι της Χίου κατά τη διαδικασία χειρισμών πρόσδεσης.
Στη θαλάσσια περιοχή επικρατούν κακές καιρικές συνθήκες με βόρειους ανέμους που φθάνουν κατα τόπους τα 8 μποφόρ. Στο πλοίο επέβαιναν συνολικά 86 επιβάτες.
Η πρόσκρουση, σύμφωνα με το Λιμενικό Σώμα, έγινε με την «μπάλα» του πλοίου «bulbous bow», που είναι το προεξέχον βολβώδες κομμάτι στην πλώρη του κάτω από την ίσαλο γραμμή και βοηθά στην υδροδυναμική απόδοση του σκάφους.
Ακόμη τις πρώτες πρωινές ώρες της Πέμπτης ενημερώθηκε η Λιμενική Αρχή Λειψών, από τον Πλοίαρχο του επβατηγού – οχηματαγωγού πλοίου «BLUE STAR PATMOS» το οποίο εκτελούσε προγραμματισμένο δρομολόγιο από Κάρπαθο – Ρόδο- Σύμη – Κω – Κάλυμνο – Λέρο, ότι κρίνεται επισφαλής η προσέγγιση του πλοίου στο λιμένα Λειψών λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών που επικρατούν στην περιοχή και ότι θα συνεχίσει το δρομολόγιό του για τον επόμενο λιμένα Πάτμου – Πειραιά.
Από το πλοίο επρόκειτο να αποβιβαστούν στο λιμένα Λειψών 11 επιβάτες και δύο ΙΧ αυτοκίνητα, ενώ παρέμειναν προς επιβίβαση δύο επιβάτες και ένα ΙΧ αυτοκίνητο.
Επίσης ενημερώθηκε η Λιμενική Αρχή Κάσου, βραδινές ώρες της Τετάρτης, από τον Πλοίαρχο του επιβατηγού – οχηματαγωγού πλοίου «ΒΙΤΣΕΝΤΖΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ» , το οποίο εκτελούσε προγραμματισμένο δρομολόγιο από Πειραιά προς Μήλο – Θήρα, ότι κρίνεται επισφαλής η προσέγγιση του πλοίου στο λιμένα Ανάφης λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών που επικρατούν στην περιοχή και ότι θα συνεχίσει το δρομολόγιό του για τον επόμενο λιμένα Πηγαδίων – Διαφανίου Καρπάθου – Χάλκη – Ρόδο.
Από το πλοίο επρόκειτο να αποβιβαστούν στο λιμένα της Κάσου 13 επιβάτες , ένα ΙΧ αυτοκίνητο και ένα φορτηγό, ενώ ανέμεναν προς επιβίβαση δέκα επιβάτες, οι οποίοι θα προωθηθούν στον προορισμό τους με μέριμνα της εταιρείας.
Υπενθυμίζεται ότι το συγκεκριμένο πλοίο την Κυριακή είχε προσκρούσει στο συγκεκριμένο λιμάνι με αποτέλεσμα την πρόκληση μικρού ρήγματος στο εξωτερικό περίβλημα της πρυμναίας δεξαμενής ζυγοστάθμισης. Από το περιστατικό της πρόσκρουσης δεν είχε υπάρξει τραυματισμός και δεν παρατηρήθηκε θαλάσσια ρύπανση.
Επιστολή Ένωσης Πλοιάρχων στον Παν. Κουρουμπλή
Εν τω μεταξύ επιστολή προς τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτη Κουρουμπλή, με την οποία ζητείται να σταματήσει η απαρχαιωμένη και εύκολη λύση σύλληψης των πλοιάρχων, χωρίς να έχει προηγηθεί έρευνα στις συνθήκες που υποχρεούται να ενεργήσει ένας καπετάνιος, ζητεί η Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ).
Η επιστολή προς τον αρμόδιο υπουργό στάλθηκε με αφορμή την προσωρινή σύλληψη για παράβαση του άρθρου 234 του Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου και το σχηματισμό δικογραφίας εναντίον του πλοιάρχου του «Βιτσέντζος Κορνάρος» που κατά τον κατάπλου του πλοίου την Κυριακή 18/12 στο λιμάνι της Κάσου, προσέκρουσε στην προβλήτα, με αποτέλεσμα την πρόκληση μικρού ρήγματος στο πρυμναίο τμήμα.
Στελέχη της πλοιοκτήτριας εταιρείας ΑΝΕΚ μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ για το θέμα, τόνισαν ότι η ρωγμή που είχε προκληθεί λόγω των κακών καιρικών συνθηκών κατά τη διαδικασία πρόσδεσης στο λιμάνι της Κάσου ήταν πολύ μικρή- περίπου 15 εκατοστά σε μια δεξαμενή που χρησιμοποιείτο για νερό- ενώ σε καμία περίπτωση δεν έβαζε σε κίνδυνο το πλοίο και τους επιβάτες καθώς ήταν 2,5 μέτρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας.
Μάλιστα υποστήριξαν ότι μεγαλύτερος θα ήταν ο κίνδυνος να παραμείνει το πλοίο στο λιμάνι που εκείνη την ώρα έπνεαν ισχυροί άνεμοι.
Πλοίαρχοι άλλων εταιρειών μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ για το θέμα, τόνισαν ότι το λιμάνι της Κάσου είναι πολύ επικίνδυνο όταν επικρατούν άσχημες καιρικές συνθήκες γιατί όταν μπαίνει ένα καράβι αν ο πλοίαρχος δεν προλάβει και δεν μπορέσει να δέσει, τότε το καράβι μπορεί να χτυπιέται από τα κύματα και τον ισχυρό άνεμο με κίνδυνο να χτυπήσει στα βράχια. Αναφέρουν μάλιστα ότι από πολύ παλιά πλοία που μπορούσαν με κακές καιρικές συνθήκες να προσεγγίσουν και να δέσουν στο λιμάνι του νησιού οι κάτοικοι τα υποδέχονταν με κορναρίσματα.
Η Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων στην επιστολή της προς τον αρμόδιο υπουργό, αναφέρει ότι παραβλέθηκε το γεγονός ότι ο πλοίαρχος είναι εκείνος που γνωρίζει την κατάσταση του πλοίου που κυβερνά κι εκείνος που αποφασίσει για τις κινήσεις που πρέπει να γίνουν με γνώμονα την ασφάλεια των επιβαινόντων, λαμβάνοντας πάντα υπ’όψη τις καιρικές συνθήκες αλλά και τις υποδομές των λιμανιών. Προσθέτει επίσης ότι ο πλοίαρχος αποφάσισε για την ασφάλεια του πλοίου να πλεύσει προς την Κάρπαθο λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν στο νησί της Κάσου αλλά και των ακατάλληλων για την περίσταση υποδομών του λιμανιού αυτού