«Μοιραστείτε για να ταξιδεύετε πιο άνετα και οικονομικά» είναι το σύνθημα που λανσάρει εφέτος το καλοκαίρι ο «Figaro». Η γαλλική εφημερίδα παρουσιάζει τα οφέλη της λεγόμενης «συμμετοχικής οικονομίας» την περίοδο των θερινών διακοπών. Διότι και στη Γαλλία το χρήμα δεν ρέει άφθονο στη μεσαία τάξη. Και η ανεργία, παρά τις αισιόδοξες εξαγγελίες και τις φιλόδοξες πολιτικές απασχόλησης του προέδρου Ολάντ και της κυβέρνησης Βαλς, δεν λέει να πέσει κάτω από το 10% –ήταν 10,2% το πρώτο τρίμηνο του 2016.
«Το καλοκαίρι, χάρη στις διακοπές των εργαζομένων, είναι η ιδανική περίοδος για να δοκιμάσει κανείς και να εκμεταλλευθεί τις αρετές της συμμετοχικής οικονομίας» αναφέρει χαρακτηριστικά η εφημερίδα. Και εξηγεί πώς:
Παραχωρήστε το σπίτι σας

Είτε πληρώνει κανείς ενοίκιο είτε αποπληρώνει στεγαστικό δάνειο, η θερινή απουσία της οικογένειας από την κύρια κατοικία παρέχει την ευκαιρία να την ανταλλάξει με την κύρια ή δευτερεύουσα κατοικία κάποιας άλλης οικογένειας σε άλλη πόλη ή χώρα. Η παραχώρηση μπορεί να είναι είτε αμοιβαία είτε με την καταβολή κάποιου αντιτίμου –η υπενοικίαση ακινήτων ασφαλώς απαγορεύεται, αλλά ουδείς εφοριακός θα ασχοληθεί αν παραχωρήσει κανείς το σπίτι του μέσω του AirBnB, για παράδειγμα. Για μεγάλες και πολυτελείς ιδιοκτησίες ο «Figaro» προτείνει (στους Γάλλους κυρίως αλλά όχι μόνο) την ιστοσελίδα Le Collectionist.
Μοιραστείτε το αυτοκίνητό σας

Καύσιμα, συντήρηση, ασφάλιση… Ο ετήσιος προϋπολογισμός για ένα αυτοκίνητο Renault Clio ανέρχεται σε 5.800 ευρώ, ενώ αν πρόκειται για ένα ντιζελοκίνητο μοντέλο πλησιάζει τις 8.000 ευρώ, σύμφωνα με τους υπολογισμούς του «Figaro», που αναφέρεται βέβαια στις δαπάνες συντήρησης στη Γαλλία. Τα χιλιόμετρα που διανύει κανείς και τα διόδια που πληρώνει κατά τις θερινές διακοπές ανεβάζουν πολύ τον ετήσιο προϋπολογισμό συντήρησης ενός ΙΧ. Αν μοιραστεί κανείς το ΙΧ του ή αν ταξιδέψει με το ΙΧ κάποιου γνωστού ή και αγνώστου μια απόσταση 500 χιλιομέτρων μετ’ επιστροφής, μπορεί να του κοστίσει ως και 200 ευρώ φθηνότερα, αναφέρει η εφημερίδα. Υπάρχουν και για αυτή την περίπτωση ειδικές ιστοσελίδες στο Διαδίκτυο. Αναφέρονται οι BlaBlaCar, Drivy και OuiCar.

Αποσβέστε το κόστος του σκάφους σας

Κάποιοι εκδράμοντες το καλοκαίρι ονειρεύονται διακοπές με σκάφος, κάποιοι ιδιοκτήτες σκάφους ονειρεύονται να μοιραστούν τα έξοδα των θαλασσινών περιπετειών τους. Το Διαδίκτυο βρίθει από ιστοσελίδες που προτείνουν ενοικιάσεις σκαφών μεταξύ ιδιωτών. Κάποιες δίνουν απλώς τη δυνατότητα σε όποιον επιθυμεί να διανυκτερεύσει στην καμπίνα ενός σκάφους αγκυροβολημένου στη μαρίνα (Boatyng). Αλλες φέρνουν σε επαφή μελλοντικούς συνταξιδιώτες (Vogavecmoi). Αλλες συνδυάζουν και τις δύο εκδοχές (Click & Boat, SamBoat, Boaterfly). Ενδεικτικά αναφέρεται ότι μια εβδομαδιαία κρουαζιέρα με μικρό ιστιοπλοϊκό στην περιοχή της Μασσαλίας κοστίζει 500-600 ευρώ για όποιον δεν διαθέτει το σκάφος και αποφέρει ανάλογα ποσά σε όποιον το διαθέτει.

Εκμεταλλευθείτε το τζετ σας

Δεν είναι όλοι οι κάτοχοι ιδιωτικού αεροσκάφους υπεράνω δαπανών διαβίωσης. Εντάξει, στην Ελλάδα ελάχιστους αφορά το σπορ. Αλλά, σύμφωνα με τα στοιχεία του «Figaro», στην Ευρώπη οι πύργοι ελέγχου των αεροδρομίων καταγράφουν από 300.000 ως 400.000 πτήσεις ιδιωτικών τζετ ετησίως. Και το 30%-40% των πτήσεων αυτών πραγματοποιείται με μοναδικούς επιβαίνοντες στα αεροσκάφη τους πιλότους. Αυτό συμβαίνει διότι αφού μεταφέρει τον ιδιοκτήτη και την παρέα του σε έναν προορισμό, η ακινητοποίηση ενός αεροσκάφους στο αεροδρόμιο προορισμού κοστίζει ακριβότερα από την επιστροφή στη βάση του. Η ιδέα των διαχειριστών της ιστοσελίδας Le Jet είναι η πλήρωση των ιδιωτικών τζετ με επιβάτες έτσι ώστε να μην επιστρέφουν άδεια στη βάση τους. «Με τα 132 ευρώ που θα εισπράξουν από κάθε επιβάτη για μια πτήση 45 λεπτών ή με τα 1.700 ευρώ για πτήσεις που ξεπερνούν τις τέσσερις ώρες, η ενοικίαση του αεροσκάφους τους επιτρέπει στους πλούσιους ιδιοκτήτες να αλείψουν βούτυρο στο σπανάκι τους, αν όντως αυτό τους λείπει» καταλήγει ο «Figaro».

HeliosPlus