Οι καιροί αλλάζουν και μαζί τους οι προτεραιότητες των ανθρώπων που καθοδηγούν τη δημιουργική σκέψη των αυτοκινητοβιομηχανιών σε νέους δρόμους. Ή μήπως συμβαίνει το αντίστροφο; H Renault ήταν η εταιρεία που δημιούργησε τα ρηξικέλευθα για την εποχή τους Espace και Scenic, καθιερώνοντας την κατηγορία των πολυχρηστικών-MPV μοντέλων τις δεκαετίες του 1980 και του 1990. Σχεδόν τριάντα χρόνια μετά, οι Γάλλοι «ανακαλύπτουν» τα SUV λανσάροντας –και στην Ελλάδα πλέον –το Κadjar, ένα αυτοκίνητο που ισορροπεί με επιτυχία μεταξύ άνεσης και οδηγικής αίσθησης, διαθέτοντας ένα ακριβές για τα μέτρα της κατηγορίας του σύστημα διεύθυνσης που ενισχύει την αυτοπεποίθηση του οδηγού του.
Ταυτόχρονα, αποδεικνύεται ικανό εντός και εκτός δρόμου, χάρη στην ύπαρξη συστήματος τετρακίνησης στην κορυφαία από πλευράς ισχύος πετρελαιοκίνητη έκδοση 1.6 dCi των 130 ίππων.

Η άμεση σχέση του Kadjar με το Nissan Qashqai εξασφάλισε στους Γάλλους ένα στέρεο μηχανολογικό υπόβαθρο το οποίο εκείνοι επένδυσαν με το δικό τους στυλ. Με αυτό ως δεδομένο, απολαμβάνεις την ποιότητα κύλισης στον αυτοκινητόδρομο και την ευελιξία του σε αστικές διαδρομές, παρά το μήκος των 4,449 μ., το οποίο αποδεικνύεται κρίσιμο για τον θάλαμο επιβατών.
Θεωρήστε αυτονόητη την εύκολη πρόσβαση στο πίσω κάθισμα, τους άνετους χώρους και το πορτμπαγκάζ των 472 λίτρων. Η πανοραμική γυάλινη οροφή –εάν επιλεγεί –κλέβει κάποια εκατοστά από το εσωτερικό ύψος, ωστόσο η εικόνα του θαλάμου επιβατών είναι ευχάριστη και τα υλικά σωστά επιλεγμένα, με το σύστημα infotainment R-Link2 να λειτουργεί υποδειγματικά μέσω της έγχρωμης οθόνης 7 ιντσών.

Με δεδομένο ότι η ανάρτηση, τα κιβώτια ταχυτήτων και οι κινητήρες του Kadjar αποτελούν γνωστή ποσότητα λόγω Qashqai, οι Γάλλοι διαφοροποιήθηκαν αυξάνοντας από 115 σε 130 ίππους την ισχύ του turbo βενζινοκινητήρα 1.2 TCe, διατηρώντας την κατανάλωση στα επίπεδα των 5,6 λίτρων, με μηχανικό κιβώτιο έξι ταχυτήτων.
Οικονομικότερη όλων είναι η επίσης δικίνητη αλλά πετρελαιοκίνητη έκδοση 1.5 dCi με 110 ίππους, 99 γρ. CO2/χλμ. και κατανάλωση 3,8 λίτρα/100 χλμ., με μηχανικό κιβώτιο ή αυτόματο διπλού συμπλέκτη (EDC) έξι ταχυτήτων.
Στην κορυφή της γκάμας του Kadjar βρίσκεται ο πετρελαιοκινητήρας 1.6 dCi με 130 ίππους, 320 Nm ροπής, κατανάλωση 4,3 λίτρα/100 χλμ. και 113 γρ. CO2/χλμ.
Οσο για την ενδεδειγμένη επιλογή, αν ο τρόπος ζωής σας δεν επιβάλλει την αγορά της τετρακίνητης έκδοσης, τότε θεωρώ τη δικίνητη diesel των 110 ίππων αρκετή για να αναδείξει τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου σε τιμή από 22.340 ευρώ.

* Δημοσιεύθηκε στο BHmagazino την Κυριακή 3 Ιουλίου 2016

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ