Ενας άλλος κόσμος…

Αρκούν αυτές οι τρεις λέξεις για να περιγράψει κανείς την εικόνα της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου από το δεύτερο εξάμηνο της χρονιάς που διανύουμε και μετά.

Ενας άλλος κόσμος… | tovima.gr
Αρκούν αυτές οι τρεις λέξεις για να περιγράψει κανείς την εικόνα της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου από το δεύτερο εξάμηνο της χρονιάς που διανύουμε και μετά.
Η αιτία βρίσκεται στον νέο τρόπο υπολογισμού του τέλους ταξινόμησης που προστίθεται στην τιμή λιανικής κάθε καινούργιου οχήματος, πέρα από τον ΦΠΑ, και προκαλεί αλυσιδωτές αυξήσεις στην τελική τιμή πώλησης.
Για την ιστορία, τα νέα τέλη ταξινόμησης είναι 4% επί της λιανικής τιμής ως τα 14.000 ευρώ, 8% για τη ζώνη λιανικής 14.001-17.000 ευρώ, 16% για τιμές 17.001-20.000 ευρώ και στη συνέχεια 24% για τη ζώνη 20.001-25.000 ευρώ και 32% για αυτοκίνητα με λιανική τιμή υψηλότερη των 25.000 ευρώ. Στη διαμόρφωση της τιμής πώλησης λαμβάνονται υπόψη και οι εκπομπές ρύπων κάθε αυτοκινήτου ενώ επιβάλλονται τέλη ταξινόμησης και στα υβριδικά οχήματα.
Τι ισχύει στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης και αλλού; Στην τιμή του αυτοκινήτου προστίθεται ο ΦΠΑ. Τέλος! Οποιοσδήποτε άλλος φόρος (π.χ., περιβάλλοντος) επιβάλλεται εκεί αυτοτελώς ή ετησίως μέσω των τελών κυκλοφορίας ή της τιμής των καυσίμων και συνήθως όχι με κριτήριο τη «μαύρη τρύπα» που πρέπει να γεμίσουν τα χρήματα των πολιτών.
Το αποτέλεσμα των ελληνικών πρακτικών είναι αναμενόμενο: οι στρεβλώσεις που δημιουργούνται δεν θα είναι απλώς βλαπτικές για την πορεία της αγοράς, τα έσοδα του Δημοσίου και τις θέσεις εργασίας αλλά και παρεξηγήσιμες από όσους έχουν στοιχειώδεις γνώσεις περί εμπορίου.
Γνώσεις που ακόμη και αν έχουν όσοι εισηγούνται και αποφασίζουν αντίστοιχα μέτρα τις ξεχνούν θεωρώντας ότι ο Ελληνας τελικά θα πληρώσει όσα του ζητήσουν προκειμένου να αποκτήσει αυτό που θέλει.
Λυπάμαι, κύριοι, αλλά οι πρώτες ενδείξεις είναι αρνητικές. Παραγγελίες για αυτοκίνητα που θα παραδίδονταν μετά τον Ιούνιο ακυρώνονται διότι οι τιμές τους αυξήθηκαν ξαφνικά κατά π.χ. 3.000, 5.000, 7.000 ευρώ εξαιτίας των νέων τελών ταξινόμησης. Εταιρείες χρονομίσθωσης βλέπουν πελάτες τους να υπαναχωρούν σε κλεισμένες συμφωνίες – αφού με τα νέα δεδομένα ο φόρος που επιβάλλεται στα εταιρικά αυτοκίνητα αυξάνει από 30% σε 80% την επιβάρυνση των χρηστών τους – καθώς κανείς δεν επιθυμεί να επιβαρύνει το εισόδημά του με το 80% του ετήσιου μισθώματος.
Οι επόμενοι μήνες θα αποδείξουν πόσες άστοχες είναι οι αποφάσεις που λαμβάνονται. Εκείνο που δεν θα φανεί είναι αυτό που επεσήμανε ένας πωλητής αυτοκινήτων με 30 χρόνια στη δουλειά. «Υπάρχει κάποιος λόγος που η Πολιτεία τιμωρεί έτσι όσους θέλουν να αποκτήσουν αυτοκίνητα με τιμή υψηλότερη των 20.000 ευρώ; Πριμοδοτεί κάποιους χάνοντας η ίδια τα χρήματα που θα εισέπραττε για παράδειγμα από τον αυξημένο ΦΠΑ; Υπάρχει σκοπιμότητα ή απλώς είναι άσχετοι;» ρωτάει. Εσείς τι πιστεύετε;

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Γνώμες
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk