Στα 601 εκατ. ευρώ ο τζίρος της Vivartia το 2016

Στα 601,4 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκε το 2015 ο τζίρος του ομίλου Vivartia A.E., θυγατρικής του ομίλου MIG, σημειώνοντας αύξηση 2% σε σχέση με το 2014

Στα 601,4 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκε το 2015 ο τζίρος του ομίλου Vivartia A.E., θυγατρικής του ομίλου MIG, σημειώνοντας αύξηση 2% σε σχέση με το 2014. Τα έσοδα από τα γαλακτοκομικά έφτασαν τα 304,5 εκατ. (-3,4%), στα κατεψυγμένα τα 138,3 εκατ. (+14,2%) και στην εστίαση και ψυχαγωγία τα 165 εκ.(+1,2%) ενώ καταγράφησαν και 6,5 εκατ. ευρώ διεταιρικές πωλήσεις .

Τα λειτουργικά κέρδη ebitda αυξήθηκαν κατά 80% στα 50,2εκ. έναντι 28,2εκ. το 2014, ενώ για πρώτη φορά από το 2009 στα αποτελέσματα προ φόρων και χρηματοδοτικών-επενδυτικών αποτελεσμάτων (EBIT) επιτεύχθηκε κερδοφορία ύψους 19,3 εκατ. έναντι ζημιών 1,7 εκατ. ευρώ το 2014.

Όπως αναφέρει ο όμιλος, παρά τις αντίξοες οικονομικές συνθήκες οι οποίες διαμορφώθηκαν κυρίως κατά το 2ο εξάμηνο του 2015 (αύξηση του ΦΠΑ στο 23%, capital controls κ.λ.π.) καθώς επίσης και των δυσκολιών που καταγράφηκαν στον κλάδο του λιανεμπορίου (super markets κ.λ.π.), ο Όμιλος διατήρησε την ηγετική του θέση στους κύριους τομείς δραστηριότητας τόσο στην αγορά του φρέσκου γάλακτος (μερίδιο αγοράς 32,3% το 2015) όσο και στην αγορά των κατεψυγμένων λαχανικών (μερίδιο αγοράς 64,7% το 2015), με το χαρτοφυλάκιο προϊόντων του Ομίλου να αποσπά για μία ακόμα χρονιά σημαντικές διακρίσεις, επιβεβαιώνοντας την προσήλωση των εταιρειών στην ποιότητα και την καινοτομία. Το μερίδιο αγοράς του ομίλου στη συνολική αγορά γάλακτος στην Ελλάδα το 2015 ενισχύθηκε στο 26,6% έναντι 26,0% το 2014. Παράλληλα, όλα τα σήματα του Ομίλου εστίασης διατήρησαν την ηγετική τους θέση στην Ελληνική αγορά, παρά τη δυσβάσταχτη αύξηση του συντελεστή ΦΠΑ στην εστίαση στο 23%, ως αποτέλεσμα της ανάπτυξης νέων επιτυχημένων concepts και καινοτόμων προϊόντων.

Οι πωλήσεις του Ομίλου Vivartia το 2015 ανήλθαν στο ποσό των € 601,4 εκ., καταγράφοντας αύξηση της τάξης του 2,0% σε σύγκριση με το ποσό των € 589,6 εκ. κατά την αντίστοιχη περυσινή χρήση. Οι πωλήσεις ανά λειτουργικό τομέα αναλύονται ως εξής: Γαλακτοκομικά (ΔΕΛΤΑ): € 304,5 εκ., Κατεψυγμένα (Μπάρμπα – Στάθης): € 138,3 εκ. και Εστίαση και Ψυχαγωγία (Goody΄s, Flocafe κ.α) : € 165,0 εκ. (συμπεριλαμβάνονται διεταιρικές πωλήσεις ύψους € 6,5 εκ.). Οι συγκρίσιμες πωλήσεις του κλάδου γαλακτοκομικών του ομίλου Vivartia κατέγραψαν μείωση της τάξης του 3,4% σε σχέση με πέρυσι, ο κλάδος εστίασης του ομίλου Vivartia παρά τη σημαντική επίδραση της αύξησης του συντελεστή ΦΠΑ παρουσίασε αύξηση πωλήσεων της τάξης του 1,2% ενώ ο κλάδος κατεψυγμένων παρουσίασε αύξηση επί συγκρίσιμων μεγεθών της τάξης του 14,2%.
Το EBITDA διαμορφώθηκε σε κέρδη € 50,2 εκ. σε σύγκριση με κέρδη € 28,2 εκ. της αντίστοιχης περυσινής χρήσης. Η βελτίωση αποδίδεται στην επίδραση των αποτελεσματικών παρεμβάσεων σε επίπεδο παραγωγικής βελτιστοποίησης και στη βελτίωση του κόστους πρώτων υλών. Όλα τα παραπάνω συνέβαλαν καθοριστικά στη διεύρυνση του περιθωρίου EBITDA κατά περίπου 4 ποσοστιαίες μονάδες στο 8,3%.
Κατά το 2015, ο Όμιλος Vivartia επέστρεψε σε κερδοφορία σε επίπεδο ΕΒΙΤ (κέρδη προ φόρων και χρηματοοικονομικών αποτελεσμάτων) για πρώτη φορά από το 2009 ύψους € 19,3 εκ. έναντι ζημιών ύψους € 1,7 εκ. κατά τη χρήση 2014. Οι ζημιές μετά φόρων για το 2015 ανήλθαν σε € 22,1 εκ. έναντι ζημιών € 34,8 εκ. κατά την αντίστοιχη χρήση του 2014, επηρεαζόμενες σε σημαντικό βαθμό και από την επιβάρυνση της αύξησης του φορολογικού συντελεστή στην Ελλάδα από 26% σε 29% (επιβάρυνση € 8,7 εκ. έναντι € 0,4 εκ. το 2014) και προβλέψεις – απομειώσεις ύψους € 8,5εκ..
Για το 2016 αναμένεται η ολοκλήρωση της αναδιάρθρωσης του Τραπεζικού δανεισμού των εταιρειών του Ομίλου, ενώ προτεραιότητα παραμένει η συνεχής βελτίωση των αποδόσεων των εταιρειών, η διατήρηση της κυρίαρχης θέσης τους στην αγορά, η καινοτομία και η ενίσχυση των εξαγωγικών τους δραστηριοτήτων.
Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk