Πού μας οδηγούν τα αυτοκίνητα;

Το αφεντικό της Ford Motor Company, Mαρκ Φιλντς, δεν μάσησε τα λόγια του σε πρόσφατη συνέντευξή του στο ΒΒC.

Το αφεντικό της Ford Motor Company, Mαρκ Φιλντς, δεν μάσησε τα λόγια του σε πρόσφατη συνέντευξή του στο ΒΒC. Ετσι, δεν δίστασε να αποκαλύψει ότι πλέον δουλεύουν πάνω στην υπόθεση οι κύριοι μελλοντικοί ανταγωνιστές τους να μην είναι κλασικές αυτοκινητοβιομηχανίες, αλλά ψηφιακοί κολοσσοί όπως η Google και η Αpple. Σημειωτέον, η πρόσφατη πρόσληψη του πρώην αντιπροέδρου της Τesla στον τομέα της μηχανικής αυτοκινήτων, Kρις Πόριτ, από τον τεχνολογικό γίγαντα που έστησε ο Στιβ Τζομπς για πολλούς ήταν μία ακόμη απόδειξη των φημολογούμενων πάντα διαθέσεων της Αpple για τη δημιουργία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου με την κωδική ονομασία «Τitan».
Τον δρόμο, άλλωστε, έχει ανοίξει η Google με το αυτοκίνητο χωρίς οδηγό. Και είναι αυτονόητο να θέλουν και άλλοι παίκτες να μπουν στο παιχνίδι καθώς μόνο η παραδοσιακή αγορά συμβατικών αυτοκινήτων εκτιμάται ότι αποφέρει έσοδα που αγγίζουν το 1,6 τρισ. στερλίνες κάθε χρόνο. Για τον Φιλντς, όμως, αυτό δεν είναι απαραίτητα κάτι κακό. «Μας παρέχει το σωστό κίνητρο να είμαστε σίγουροι ότι δεν επικεντρωνόμαστε μόνο στο προϊόν, αλλά συνολικά στην εμπειρία που αποκομίζει ο πελάτης όταν αλληλεπιδρά με το προϊόν καθώς και με τις υπηρεσίες που παρέχουμε». Στο πνεύμα αυτό η Ford προχώρησε στη δημιουργία ενός μεγάλου κέντρου έρευνας και καινοτομίας στο Πάλο Αλτο, τη λεγόμενη πρωτεύουσα της Σίλικον Βάλεϊ.
Σύμφωνα με τον Μαρκ Φιλντς, μέχρι το τέλος της δεκαετίας που διανύουμε, τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό θα μπορούν να κινούνται αυτόνομα μέσα στα όρια μιας προκαθορισμένης, χαρτογραφημένης περιοχής. Το επόμενο στάδιο; Τα αυτοκίνητα θα οδηγούν αυτόματα τον επιβάτη τους όπου και αν αυτός επιθυμεί. Για πολλούς το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας διαγράφεται μόνο ανθηρό. Οι πωλήσεις θεωρούν ότι θα αυξάνονται καθώς μια νέα μεσαία τάξη αναδύεται τα τελευταία χρόνια σε διάφορες γωνιές του πλανήτη, κυρίως σε περιοχές της Ασίας. Υπάρχουν φυσικά και οι σκεπτικιστές. Ηδη μεγάλες πρωτεύουσες παίρνουν αποφάσεις για περιορισμό της κίνησης των αυτοκινήτων, ειδικά στο κέντρο τους. Οπως ανακοινώθηκε τον περασμένο Οκτώβριο, οι Δημοτικές Αρχές του Οσλο αποφάσισαν τη σταδιακή απαγόρευση των αυτοκινήτων στο κέντρο της πόλης έως το 2019. Οψόμεθα…

* Δημοσιεύθηκε στο BHmagazino το Μ. Σάββατο 30 Απριλίου 2016

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
BHMAgazino
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk