«Ηθικόν ακμαιότατον!»

Τι είναι αυτό τελικά που διαφοροποιεί έναν καλό εργοδότη από έναν εξαιρετικό;

«Ηθικόν ακμαιότατον!» | tovima.gr
Τι είναι αυτό τελικά που διαφοροποιεί έναν καλό εργοδότη από έναν εξαιρετικό; Μήπως είναι οι πολλές παροχές, οι δραστηριότητες team building και οι ημερίδες υγείας και ευεξίας; Οι εκπαιδεύσεις, οι γιορτές και οι βραβεύσεις; Μήπως εκείνο το όραμα και οι αξίες που η διοίκηση προσπαθεί να περάσει στους εργαζομένους με εκδηλώσεις, ενημερώσεις, γκατζετάκια, πόστερ και βιωματικά παιχνίδια; Είναι ο σεβασμός, το «νοιάξιμο» στη δύσκολη στιγμή και η εμπιστοσύνη στο πρόσωπο του εργαζομένου; Μήπως ένας συνδυασμός των παραπάνω; Ολα αυτά, αλλά και κάτι ακόμα. Κάτι που κάνει τη διαφορά όταν ο εργαζόμενος θέλει να νιώσει ασφάλεια και όταν αισθάνεται ότι χάνεται η γη κάτω από τα πόδια του.
Αυτό που διαφοροποιεί τις καλές από τις άριστες εταιρείες είναι ο τρόπος που η εταιρεία διαχειρίζεται τις κρίσεις.
Πώς διαχειρίζεται το κλείσιμο των τραπεζών, τον πανικό στην καθημερινότητα του εργαζομένου, την αίσθηση ότι κινδυνεύει η οικογένειά του, ο μισθός του, η χώρα του. Πώς διαχειρίζεται το συναίσθημα του φόβου, του πόνου, του θυμού, της απόγνωσης. Πώς γίνεται από απλός εργοδότης, καπετάνιος να οδηγήσει το καράβι στη φουρτούνα, ασπίδα να καλύψει τον εργαζόμενο από όλες τις εξωτερικές «βολές».
Οι εξαιρετικές εταιρείες το καλοκαίρι του 2015 χειρίστηκαν την εθνική κρίση με ιδιαίτερη σύνεση και ψυχραιμία. Αρχικά, φρόντισαν να καλύψουν το πρακτικό κομμάτι της κρίσης που δυσκόλευε την καθημερινότητα των εργαζομένων:
  • Εξασφάλισαν πληρωμή με μετρητά στους εργαζομένους τους όταν έκλεισαν οι τράπεζες. Κάποιες από τις εταιρείες είχαν φροντίσει από πριν να έχουν αυτή τη δυνατότητα. Διευκόλυναν τους εργαζομένους που είχαν τρέχουσες οικονομικές ανάγκες παρέχοντάς τους την αναγκαία ρευστότητα. Κάποιες πλήρωσαν προκαταβολικά το επίδομα αδείας, ενώ κάποιες άλλες άφησαν τον εργαζόμενο να επιλέξει επειδή υπήρχε ο φόβος του κουρέματος των καταθέσεων.
  • Φρόντισαν άμεσα τους εργαζομένους που ήταν σε επαγγελματικά ταξίδια για την επιστροφή τους.
  • Εκμεταλλεύτηκαν τις εταιρικές πιστωτικές κάρτες ακόμα και για κάλυψη προσωπικών αναγκών των εργαζομένων και τους βοήθησαν να βγάλουν χρεωστικές προσωπικές κάρτες σε συνεργασία με τις τράπεζες άμεσα.
Επειτα ασχολήθηκαν με τον ψυχολογικό παράγοντα και με το ηθικό των εργαζομένων. Προκειμένου να κάθονται όλοι μαζί και να βλέπουν φοβισμένοι συνεδριάσεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στις 11 η ώρα το πρωί στα γραφεία τους, προτίμησαν να παίξουν έναν πιο ενεργό ρόλο στην εμψύχωση των ανθρώπων:
Η διοίκηση των εταιρειών αυτών φρόντισε για τη συχνή επικοινωνία, συναντήσεις με όλο το προσωπικό ακόμα και καθημερινά όπου ήταν εφικτό.
Στις συναντήσεις αυτές η διοίκηση καθησύχαζε τους εργαζομένους, εξηγούσε την οικονομική κατάσταση της εταιρείας, τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν, τις κινήσεις που κάνουν για να αντεπεξέλθουν και πώς βλέπουν την πορεία των εξωτερικών εξελίξεων. Οι εργαζόμενοι μοιράζονταν τους προβληματισμούς τους, τους φόβους τους, τη συγκίνησή τους σε κάποιες περιπτώσεις. Μια ομαδική ψυχοθεραπεία κατά κάποιον τρόπο, όπου η λογική συνυπήρχε με το συναίσθημα και λειτουργούσε ως ομπρέλα προστασίας.
Οι εργαζόμενοι ένιωθαν, όπως οι ίδιοι περιέγραψαν στα σχόλια της έρευνας, ότι δεν ήταν μόνοι, ότι η εταιρεία θα τους προστάτευε και όλοι μαζί θα ξεπερνούσαν την κρίση.
Ιδιαίτερα σε περιπτώσεις εργαζομένων που έπρεπε να δουλέψουν πολύ παραπάνω λόγω των ειδικών συνθηκών, η συχνή επαφή με τη διοίκηση και όλη την ομάδα λειτούργησε και ως επιβράβευση, όπου όλοι μαζί στήριζαν ο ένας τον άλλον. Οι εταιρείες φρόντισαν να επιβραβεύσουν και έμπρακτα εκείνους που έδωσαν το «κάτι παραπάνω» όταν εξομαλύνθηκε η κατάσταση.
Οι εταιρείες αυτές ξεχώρισαν από άλλες στο ότι δεν βιάστηκαν να κάνουν σπασμωδικές κινήσεις. Δεν επικράτησε ο πανικός. Συνέχισαν την καθημερινότητά τους, αντιμετωπίζοντάς την ως μια μάχη που πρέπει να δοθεί από όλους μαζί, ενωμένοι, μακριά από πολιτικές διχόνοιες και αρνητικά συναισθήματα. Ενίσχυσαν την ομαδικότητά τους, το αίσθημα ασφαλείας και κράτησαν «ηθικόν ακμαιότατον»!
Η κυρία Ζωή Κουρουνάκου είναι διευθύντρια Εφαρμοσμένης Ερευνας και Διεθνών Σχέσεων, ALBA Graduate Business School at The American College of Greece.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Γνώμες
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
  • Στο Πόρτο – Beverly – Χέλι… Ο κολεξιονέρ Γκαλάτσι-Γκαλάτσι λέει ότι αυτό εδώ θα είναι το καλοκαίρι των ολόχρυσων, άκρως εντυπωσιακών πλωτών βασιλείων, των ελικοπτέρων... ΣΙΒΥΛΛΑ |
Helios Kiosk