«IOANNINA OLD.NEW.YOU GREECE» είναι το νέο brandname της πόλης των Ιωαννίνων, στο πλαίσιο του τετραετούς επιχειρησιακού σχεδίου για την προβολή και προώθηση του τουριστικού προορισμού σε Ελλάδα και εξωτερικό. Η νέα στρατηγική, με ορίζοντα ως το 2019, η οποία θα αποτελέσει τον καταστατικό χάρτη της τουριστικής ανάπτυξης της πόλης στο μέλλον, προέκυψε μέσω της συνεργασίας του Δήμου Ιωαννιτών, της Ενωσης Ξενοδόχων του Νομού και του Επιμελητηρίου Ιωαννίνων.
Οι εμπλεκόμενοι φορείς αποφάσισαν από κοινού να αναδείξουν την περιοχή ως πόλο έλξης, με στόχο να αυξήσουν τα μερίδιά της στην εγχώρια και κυρίως στη διεθνή τουριστική αγορά, αξιοποιώντας όλα τα συγκριτικά πλεονεκτήματά της μέσα από επαγγελματικό σχεδιασμό και προγραμματισμό. Το σχέδιο εκπονήθηκε έπειτα από μελέτη εξειδικευμένων εμπειρογνωμόνων και επαγγελματιών, οι οποίοι επιλέχθηκαν σε συνεργασία με την ειδική Επιτροπή εκπροσώπων των φορέων και πεντάστερων ξενοδοχείων της πόλης και μεγάλων τοπικών επιχειρήσεων και οργανισμών. Ο προϋπολογισμός του τετραετούς επιχειρησιακού σχεδίου ανέρχεται στα 100.000 ευρώ, με το μεγαλύτερο μέρος να επενδύεται τον πρώτο χρόνο.
Το πρόγραμμα δράσεων, που καλούνται να υλοποιήσουν εταιρίες στον τομέα της τουριστικής προβολής, όπως οι TourismPlus, Colibri AE, ARTION Conferences & Events, GBR Consulting, περιλαμβάνει Branding & Web/Social Media Strategy & Presence, Destination Management/Promotion & Campaigns, Growth Strategy of Ioannina as a MICE Destination και Benchmarking& Customer satisfaction Surveys.
Το ξενοδοχειακό δυναμικό της περιοχής ανέρχεται σε 220 μονάδες με 7.175 κλίνες, από τις οποίες οκτώ είναι κατηγορίας πέντε αστέρων, 51 τεσσάρων αστέρων, 95 τριών αστέρων, 59 δύο αστέρων και μία ενός αστεριού. Για το 2016 οι αγορές-στόχοι του προορισμού είναι Γερμανία, Βέλγιο, Τουρκία, Γαλλία, Ιταλία και ο εσωτερικός τουρισμός. Το 2015 τα Ιωάννινα επισκέφθηκαν περίπου 35.000 τούρκοι ταξιδιώτες, με τον αριθμό να εκτιμάται ότι θα αυξηθεί εφέτος σε 50.000. Για τα επόμενα έτη έχουν επιλεγεί προκαταρκτικά οι αγορές των Βαλκανικών χωρών, της Ρωσίας, του Ισραήλ, της Κύπρου, αλλά και των ανερχόμενων αγορών της Κίνας, της Ινδίας και της Ιαπωνίας.
Στην επιλογή των αγορών λαμβάνονται υπόψη οι υπάρχουσες διεθνείς αεροπορικές συνδέσεις, οι συνεργασίες με τουριστικούς οργανισμούς και τρέχοντα προγράμματα εισερχόμενου τουρισμού μέσω του αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης και του Ακτίου, αλλά και του λιμένος Ηγουμενίτσας. Ιδιαίτερο βάρος δίνεται επίσης στις προοπτικές της συνεδριακής αγοράς στον προορισμό, καθώς γίνονται ενέργειες για την προσέλκυση και πραγματοποίηση οκτώ μεγάλων συνεδρίων, δυναμικότητας 2.000 ατόμων, σε ορίζοντα ενός έτους.



