• Αναζήτηση

NASA: O διάδοχος του Concorde θα πετά και πάνω από την ξηρά

Η επιστροφή των υπερηχητικών επιβατικών αεροπλάνων έρχεται πιο κοντά: η NASA ανακοίνωσε ότι ξεκινά το σχεδιασμό ενός αεροσκάφους που θα ξεπερνά την ταχύτητα του ήχου χωρίς να παράγει ισχυρούς «υπερηχητικούς κρότους» -το πρόβλημα που εμπόδιζε τα Concorde να πετούν πάνω από ξηρά.

''

Η επιστροφή των υπερηχητικών επιβατικών αεροπλάνων έρχεται πιο κοντά: η NASA ανακοίνωσε ότι ξεκινά το σχεδιασμό ενός αεροσκάφους που θα ξεπερνά την ταχύτητα του ήχου χωρίς να παράγει ισχυρούς «υπερηχητικούς κρότους» -το πρόβλημα που εμπόδιζε τα Concorde να πετούν πάνω από ξηρά.

Τα κύματα-κρότοι
Όταν ένα οποιοδήποτε αεροσκάφος κινείται στον αέρα, παράγει κύματα πίεσης μπροστά και πίσω του, τα οποία κινούνται με την ταχύτητα του ήχου (1.225 χλμ/ώρα στο επίπεδο της θάλασσας και τους 20 βαθμούς Κελσίου). Όταν το αεροσκάφος ξεπεράσει αυτήν την ταχύτητα, ουσιαστικά συμπιέζει τα κύματα μπροστά του και τα ενώνει σε ένα ισχυρότερο κρουστικό κύμα.

Το κρουστικό αυτό κύμα μεταφέρει μεγάλες ποσότητες ηχητικής ενέργειας, και όταν φτάσει στο έδαφος γίνεται αντιληπτό σαν ισχυρός κρότος ή έκρηξη. Οι υπερηχητικοί κρότοι είναι τόσο ενοχλητικοί ώστε το Concorde, το πρώτο και τελευταίο μέχρι σήμερα υπερηχητικό επιβατικό αεροπλάνο, σε χρήση από το 1976 μέχρι το 2003, ανάγκασε τις αρχές να απαγορεύσουν τις εμπορικές υπερηχητικές ταχύτητες πάνω από την ξηρά -μια απαγόρευση που ισχύει και σήμερα.

Για να είναι οικονομικά βιώσιμα, τα υπερηχητικά επιβατικά του μέλλοντος πρέπει να γίνουν μακράν πιο ήσυχα -τις τελευταίες δεκαετίες έχει σημειωθεί σημαντική πρόοδος, λέει η NASA: με τον κατάλληλο σχεδιασμό της ατράκτου, των φτερών και των κινητήρων, οι κρότοι να γίνουν πολύ πιο ήσυχοι. Η NASA αναθέτει τώρα στην Lockheed Martin να σχεδιάσει ένα πειραματικό υπερηχητικό αεροσκάφος, στο μισό μέγεθος από ό,τι το μελλοντικό επιβατικό τζετ, το οποίο θα μπορούσε να αρχίσει δοκιμαστικές πτήσεις γύρω στο 2020. Η Lockheed Martin θα λάβει περίπου 20 εκατομμύρια δολάρια για να παρουσιάσει ένα πρώτο σχέδιο εντός περίπου 17 μηνών. Αν το σχέδιο προχωρήσει χωρίς προβλήματα, οι υπερηχητικές εμπορικές πτήσεις θα έχουν μια δεύτερη ευκαιρία.

Science
Σίβυλλα
Helios Kiosk