Να γίνει το πρώτο διεθνές περιφερειακό εκθεσιακό κέντρο στη Νότια Ευρώπη έχει θέσει ως στόχο του εθνικού εκθεσιακού φορέα ο πρόεδρος της ΔΕΘ-Helexpo κ. Αναστάσιος Τζήκας. Οπως τόνισε ο ίδιος μιλώντας σε δημοσιογράφους τη Δευτέρα, στρατηγικός στόχος είναι η διεθνοποίηση. «Θέλουμε να αναπτύξουμε τον πόλο των Βαλκανίων και της ευρύτερης περιοχής στο εκθεσιακό σκέλος», τονίζει ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας δρ. Κυριάκος Ποζρικίδης.
Στους άμεσους στόχους είναι οι συμφωνίες με διεθνείς και εγχώριους στρατηγικούς εταίρους και η παρουσίαση διεθνών brands στην Ελλάδα, οι συνεργασίες με διεθνείς εκθεσιακούς οργανισμούς του εξωτερικού, όπως η Reed Exhibitions, με την οποία έγινε συνεργασία το 2015. Παράλληλα, η δημιουργία δικτύου και η ανάπτυξη διεθνών σχέσεων, αλλά και η οργάνωση –παρουσίαση της εθνικής συμμετοχής σε μεγάλες εκθέσεις του εξωτερικού.
Ηδη, ο εθνικός εκθεσιακός φορέας είναι σε τελικές συζητήσεις με την Enterprise Greece, αλλά και τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού (ΕΟΤ), προκειμένου να γίνει μια στρατηγική συμφωνία σε ό,τι αφορά τις συμμετοχές των δύο οργανισμών σε εκθέσεις του εξωτερικού.
Εφέτος, τέσσερις νέες εκθέσεις προστίθενται στο πρόγραμμα, ενώ στην 81η ΔΕΘ τον Σεπτέμβριο τιμώμενη χώρα θα είναι η Ρωσία.
Σε προτεραιότητα είναι και η ανάπτυξη νέων προϊόντων και η προώθησή τους στο εξωτερικό, όπως συμβαίνει με το Εργοστάσιο και Μουσείο Σοκολάτας, ένα θεματικό πάρκο που λειτουργεί από τον Νοέμβριο σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη με τους επισκέπτες να εκτιμάται ότι θα ξεπεράσουν τις 300.000 και 500.000, αντίστοιχα έως τα τέλη Φεβρουαρίου. Για το συγκεκριμένο concept έχουν εκφράσει ενδιαφέρον πέντε χώρες, η Ιταλία, το Ισραήλ, η Βουλγαρία, η Τουρκία και η Ρωσία.
Η ΔΕΘ-Helexpo, η οποία προέκυψε το 2013 από τη συγχώνευση των ΔΕΘ Α.Ε. και Helexpo Α.Ε. διοργανώνει περισσότερες από 20 εκθέσεις όλων των κλάδων και παρέχει υποστήριξη σε 35 εκθέσεις τρίτων διοργανωτών κάθε χρόνο. Για την ενίσχυση της παρουσίας στην Αθήνα, οι εκθέσεις φιλοξενούνται είτε στο εκθεσιακό κέντρο στο Μαρούσι, είτε σε μεγαλύτερους χώρους εφόσον απαιτείται. Η έκθεση «Ελλήνων Κόσμημα» θα φιλοξενηθεί στο Metropolitan Expo από τις 26 έως τις 29 Φεβρουαρίου.
Το 2015 ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε κατά 15% σε σχέση με το 2014. Το 2015 «καταφέραμε να κρατήσουμε την ίδια επισκεψιμότητα χωρίς την Agrotica», η οποία εφέτος ολοκληρώθηκε με 123.000 επισκέπτες, αυξάνοντας κατά 51% τους ξένους εμπορικούς αγοραστές, δήλωσε ο κ. Ποζρικίδης.
Την ίδια ώρα, σημαντικά εκτιμάται ότι είναι τα οφέλη στην πόλη της Θεσσαλονίκης, από τη δραστηριότητα της έκθεσης. Σύμφωνα με μελέτη που εκπόνησε η ΔΕΘ-Helexpo σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, ο νομός Θεσσαλονίκης θα έχανε 2,8% του ΑΕΠ του, περίπου 500 εκατ. ευρώ, σημείωσε ο ίδιος.



