Αντιδράσεις και προβληματισμό στον κλάδο των τουριστικών οχημάτων προκαλεί η διάταξη που τέθηκε σε ισχύ από τις 16 Δεκεμβρίου 2015 και αυξάνει το όριο ηλικίας των Ενοικιαζόμενων Αυτοκινήτων σε 12 χρόνια, από επτά ή εννέα (ανάλογα με τα κυβικά) η οποία ίσχυε μέχρι τώρα.

Ο Σύνδεσμος Τουριστικών Επιχειρήσεων Ενοικιάσεως Αυτοκινήτων (ΣΤΕΕΑ) εκφράζει αντιρρήσεις για την τροποποίηση αυτή, καθώς «τα επτά ή τα εννέα χρόνια είναι πολλά για τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα. Η αλλαγή πολλών χρηστών/οδηγών και ο μεγάλος αριθμός χιλιομέτρων που διανύουν υπαγορεύει την ανάγκη για ανανέωση των αυτοκινήτων πολύ πριν καλύψουν τα επιτρεπόμενα όρια ηλικίας. Δυστυχώς, μεγάλος αριθμός επιχειρήσεων ενοικιάσεως αυτοκινήτων παραβιάζουν συστηματικά τη διάταξη και διατηρούν στον στόλο τους αυτοκίνητα πολύ μεγαλύτερης ηλικίας. Οπως είναι αναμενόμενο, η τακτική αυτή δεν θα αλλάξει, τα 12 χρόνια πολύ εύκολα θα γίνουν 15 και ακόμη παραπάνω».
Οπως σημειώνεται, για την τροποποίηση αύξησης του ορίου ηλικίας δεν ζητήθηκε η γνώμη του ΣΤΕΕΑ, ούτε έγινε δημόσια διαβούλευση. «Σε 12 χρόνια ένα ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο θα έχει διανύσει τουλάχιστον 120.000 χλμ., νούμερο «δυσθεώρητο», αναφέρεται από τον Σύνδεσμο. «Προσφιλές γιατρικό, το γύρισμα του κοντέρ. Οι έμποροι μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, έχοντας σαν κύρια πηγή για το εμπόρευμά τους τα RaC, θα αγοράζουν φτηνά ακριβώς λόγω των πολλών χιλιομέτρων, θα κατεβάζουν το κοντέρ και θα προωθούν το εμπόρευμά τους στον ανυποψίαστο καταναλωτή σε ανεβασμένες τιμές». Αλλά «και τα πολλά RaC που επίσης προμηθεύονται αυτοκίνητα από τις πιο μεγάλες εταιρείες του χώρου θα καταφεύγουν στην ίδια λύση. Και στις δύο περιπτώσεις, χαμένος είναι ο – απροστάτευτος –καταναλωτής».
Αντίστοιχα, υπογραμμίζεται ότι η τροποποίηση αυτή «δεν συμβαδίζει με την προσπάθεια για αναβάθμιση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, που γίνεται από δημόσιους και ιδιωτικούς Φορείς. Οι υπηρεσίες υψηλού επιπέδου, που όσοι ασχολούνται σοβαρά με τον τουρισμό έχουν θέσει σαν στόχο, δεν μπορούν να υποστηριχθούν από αυτοκίνητα τέτοιας παλαιότητας».
Πολύ βασική έλλειψη είναι και το ότι δεν υπάρχουν αποτελεσματικοί ελεγκτικοί μηχανισμοί. Η ηλικία των αυτοκινήτων, τα πραγματικά διανυθέντα χιλιόμετρα, η σωστή μηχανική συντήρηση, οι τεχνικοί έλεγχοι (ΚΤΕΟ), οι εκπομπές καυσαερίων (ΚΕΚ), «τίποτε από όλα τα παραπάνω, δεν ελέγχονται τακτικά και αποτελεσματικά, με αποτέλεσμα να ευνοείται ο μη υγιής ανταγωνισμός και να επιβαρύνεται ο καταναλωτής», τονίζεται.