Αννα Μποτίν: Η τραπεζίτισσα που κυνηγά 6 εκατ. νέους πελάτες

Η ανάληψη της προεδρίας της τράπεζας Santander από την Αννα Μποτίν, μετά τον αιφνίδιο θάνατο του πατέρα της Εμίλιο, συνδυάστηκε με εκ βάθρου αλλαγές στην εταιρική και οργανωτική δομή της ισπανικής τράπεζας.

Η ανάληψη της προεδρίας της τράπεζας Santander από την Αννα Μποτίν, μετά τον αιφνίδιο θάνατο του πατέρα της Εμίλιο, συνδυάστηκε με εκ βάθρου αλλαγές στην εταιρική και οργανωτική δομή της ισπανικής τράπεζας. Ο Εμίλιο Μποτίν στην 28χρονη θητεία του στο τιμόνι της Santander μεταμόρφωσε το χρηματοπιστωτικό ίδρυμα από έναν περιφερειακό δανειστή σε έναν παγκόσμιο παίκτη μέσα από συνεχείς εξαγορές. Η Αννα, σημειώνει το Bloomberg, έθεσε ένα νέο στοίχημα ποντάροντας ότι «η περαιτέρω ανάπτυξη του σημαντικότερου δανειστή της ευρωζώνης με κεφαλαιοποίηση 75 δισ. ευρώ θα προέλθει από τον πελάτη».
Σήμερα η Santander έχει 117 εκατομμύρια πελάτες σε όλον τον κόσμο, εκ των οποίων το 90% χρησιμοποιεί τον λογαριασμό του για βασικές λειτουργίες. Στόχος του μεγαλεπήβολου σχεδίου της Μποτίν είναι να δημιουργήσει μιαν αποκλειστική σχέση, αυτό που η ίδια αποκαλεί «πιστούς πελάτες» για την τράπεζα. Η ηλικίας 55 ετών μάνατζερ φιλοδοξεί μέσα από αυτή τη διαδικασία να τονώσει τα κέρδη της Santander και να προσθέσει περίπου 6 εκατομμύρια νέους πελάτες σε διάστημα τριών ετών.
Από τον Σεπτέμβριο της περασμένης χρονιάς, οπότε η Μποτίν ανέλαβε τα καθήκοντα του εκτελεστικού προέδρου, προσπαθεί να αφήσει το αποτύπωμά της στην τράπεζα, η οποία διοικείται από την οικογένειά της για παραπάνω από έναν αιώνα. Η επαγγελματική της καριέρα ξεκίνησε από την J.P. Morgan στη Νέα Υόρκη, όπου για οκτώ χρόνια εργαζόταν στον τομέα της επενδυτικής τραπεζικής. Σε ηλικία μόλις 28 ετών επέστρεψε στην «οικογενειακή επιχείρηση» και το 2002 τέθηκε επικεφαλής της Banesto, της τότε πέμπτης μεγαλύτερης ισπανικής τράπεζας, ιδιοκτησίας του ομίλου Santander.
To 2010 μετακόμισε στο Λονδίνο για να αναλάβει τη διοίκηση της Santader UK. Εκεί μαζί με την ομάδα της προχώρησε στην εφαρμογή καινοτόμων ιδεών, με πελατοκεντρική προσέγγιση που ήδη έχει φέρει ορατά αποτελέσματα. Σύμφωνα με το Bloomberg, από το 2012 ως το 2014 η Santander UK αύξησε τον αριθμό των «πιστών πελατών» της κατά 63%, σε 3,6 εκατομμύρια, και τα προ φόρων κέρδη της κατά 21%, σε 1,4 δισ. στερλίνες.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk