Ειδικοί του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας του Ινστιτούτου Σμιθσόνιαν στην Ουάσινγκτον αποφάσισαν να μελετήσουν εκ νέου απολιθώματα ενός θαλάσσιου όντος που είχαν βρεθεί το 1909 στην Καλιφόρνια και μέχρι σήμερα πιστευόταν ότι ανήκαν σε ένα εξαφανισμένο είδος θαλάσσιου ελέφαντα. Ομως η νέα μελέτη αποκαλύπτει ότι τα απολιθώματα ανήκουν σε ένα άγνωστο μέχρι σήμερα είδος φάλαινας μακρινού συγγενή των σημερινών φυσητήρων.

Λευκός τρόμος

Οι ερευνητές έδωσαν στο είδος αυτό την ονομασία Albicetus που σημαίνει «λευκή φάλαινα» παραπέμποντας έτσι στο θρυλικό Μόμπι Ντικ, τη φοβερή φάλαινα που κυνηγούσε ο καπετάνιος Αχαμπ στο αριστουργηματικό μυθιστόρημα του Χέρμαν Μέλβιλ. Το άγνωστο μέχρι σήμερα είδος ζούσε στον Ειρηνικό Ωκεανό πριν από 15 εκ. έτη και οι ειδικοί θεωρούν ότι είναι μακρινός συγγενής των φυσητήρων. Αυτό το αρχαίο είδος εκτιμάται ότι είχε μήκος περίπου 6 μέτρων και βάρος περίπου πέντε τόνων και μπορεί να ήταν μικρότερο από τους σημερινούς φυσητήρες αλλά ήταν εξίσου τρομακτικό και επικίνδυνο αν αποφάσιζε να εξαπολύσει κάποια επίθεση. Η ανακάλυψη δημοσιεύεται στην επιθεώρηση «PLoS ONE».

H Αλεξ Μπέρσμα, μέλος της ερευνητικής ομάδας φωτογραφίζεται με το κρανίο του αρχαίου είδους φάλαινας