Σκάνδαλο VW: Γνώριζε από το 2011 η Κομισιόν

Διοικητικοί υπάλληλοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης αποκάλυψαν το σκάνδαλο με το πειραγμένο λογισμικό της Volkswagen, το οποίο γνώριζε η Κομισιόν από το 2011, υποστηρίζει σε αποκλειστικό του δημοσίευμα το γερμανικό περιοδικό WirtschaftsWoche. Κατά 5,3% μειώθηκαν οι πωλήσεις της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας τον Οκτώβριο.

Διοικητικοί υπάλληλοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης αποκάλυψαν το σκάνδαλο με το πειραγμένο λογισμικό της Volkswagen, το οποίο γνώριζε η Κομισιόν από το 2011, υποστηρίζει σε αποκλειστικό του δημοσίευμα το γερμανικό περιοδικό WirtschaftsWoche. Κατά 5,3% μειώθηκαν οι πωλήσεις της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας τον Οκτώβριο.

Υπάλληλοι της ΕΕ ήταν εκείνοι που ενημέρωσαν αμερικανική μη κυβερνητική οργάνωση, η οποία με τη σειρά της αποκάλυψε ότι η Volkswagen χρησιμοποιούσε παράνομο λογισμικό στους ντιζελοκινητήρες της, υποστηρίζει η επικεφαλής της υπηρεσίας περιβάλλοντος της Καλιφόρνιας CARB.

«Διοικητικοί υπάλληλοι της ΕΕ ενημέρωσαν την αμερικανική περιβαλλοντική οργάνωση ICCT για την ενδεχόμενη παραποίηση των αποτελεσμάτων από τους ελέγχους για την εκπομπή οξειδίου του αζώτου [NΟx» δήλωσε η Μαίρη Νίκολς στη γερμανική οικονομική επιθεώρηση WirtschaftsWoche.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ήταν ενήμερη από το 2011 για τη «χειραγώγηση» των εκπομπών καυσαερίων από πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες. Μία εταιρεία είχε ενημερώσει για το θέμα τις υπηρεσίες του τότε επιτρόπου Βιομηχανίας, Ιταλού Αντόνιο Ταγιάνι.

Οι υπάλληλοι που γνώριζαν το θέμα ήταν «τόσο εκνευρισμένοι με την αδράνεια της Επιτροπής» που στράφηκαν στην ICCT.

Με τη μεσολάβηση της περιβαλλοντικής οργάνωσης ενημερώθηκαν οι αρμόδιες αμερικανικές αρχές για την υπόθεση του λογισμικού που παραποιούσε τα αποτελέσματα των ελέγχων των εκπομπών καυσαερίων. Στα τέλη Σεπτεμβρίου η Volkswagen παραδέχτηκε ότι είχε εξοπλίσει 11 εκατομμύρια οχήματα με το επίμαχο λογισμικό. Επί χρόνια, τα αυτοκίνητα εξέπεμπαν στην ατμόσφαιρα μεγαλύτερη ποσότητα οξειδίου του αζώτου απ’ όση προβλεπόταν από τις τεχνικές προδιαγραφές.

«Εάν επιβεβαιωθεί αυτή η πληροφορία, αυτό σημαίνει ότι ο πρώην και η νυν Επίτροποι Βιομηχανίας, ο Αντόνιο Ταγιάνι και η Ελζμπιέτα Μπιενκόφσκα, συγκάλυπταν τα γεγονότα και ψεύδονταν εν γνώσει τους ενώπιον του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου» τόνισαν σε ανακοίνωσή τους δύο Γάλλοι ευρωβουλευτές των Πρασίνων, ο Γιανίκ Ζαντό και η Καριμά Ντελί.

Τον Οκτώβριο οι πωλήσεις των αυτοκινήτων Volkswagen παρουσίασαν μείωση 5,3%, σύμφωνα με στοιχεία που δόθηκαν την Παρασκευή στη δημοσιότητα, κάτι που εξηγείται εν μέρει από το σκάνδαλο που αποκαλύφθηκε τον προηγούμενο μήνα.

Οι παραδόσεις οχημάτων έπεσαν στις 490.000, από 517.400 τον Οκτώβριο του 2014. Η μεγαλύτερη πτώση παρατηρήθηκε στις αγορές της Βραζιλίας και της Ρωσίας, ενώ στη Δυτική Ευρώπη οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 1,3%.

«Η μάρκα VW είναι αντιμέτωπη με τις προκλήσεις των καιρών. Όχι μόνο αντιμετωπίζουμε τα ζητήματα των ντιζελοκινητήρων [σ.σ. την υπόθεση του παράνομου λογισμικού που είχε τοποθετηθεί σε οχήματα με κινητήρες ντίζελ] και του διοξειδίου του άνθρακα [σ.σ. την δεύτερη αποκάλυψη ότι χιλιάδες αυτοκίνητα στην Ευρώπη εξέπεμπαν μεγαλύτερη ποσότητα CO2 απ’ όση προβλεπόταν στις τεχνικές προδιαγραφές τους], αλλά και την τεταμένη κατάσταση στις παγκόσμιες αγορές» ανέφερε ο διευθυντής πωλήσεων του ομίλου Γιούργκεν Στάκμαν.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk