Με διευρυμένο δίκτυο το 2016 η AEGEAN

Δεκατέσσερις νέους προορισμούς έξι χωρών περιλαμβάνει το θερινό πτητικό πρόγραμμα της AEGEAN AIRLINES για το 2016 το οποίο προβλέπει την διάθεση 1,1 εκατ. επιπρόσθετων αεροπορικών θέσεων με στόχο να ξεπεράσει συνολικά τα 16,2 εκατομμύρια

Δεκατέσσερις νέους προορισμούς εξωτερικού από το αεροδρόμιο της Αθήνας περιλαμβάνει το θερινό πτητικό πρόγραμμα της Aegean Airlines για το 2016, το οποίο προβλέπει τη διάθεση 1,1 εκατ. επιπρόσθετων αεροπορικών θέσεων με στόχο να ξεπεράσει συνολικά τα 16,2 εκατομμύρια.

Όπως ανακοίνωσε την Πέμπτη ο αντιπρόεδρος της Aegean κ. Ευτύχιος Βασιλάκης, το 2016 η εταιρεία θα διαθέτει 61 αεροσκάφη, εκ των οποίων τέσσερα καινούργια, ενώ θα εξυπηρετεί συνολικά 145 προορισμούς (111 εξωτερικού και 34 εσωτερικού) σε όλο της το δίκτυο.

Με 14 νέους προορισμούς έξι χωρών

Ειδικότερα, η εταιρεία τη θερινή περίοδο θα ξεκινήσει από την Αθήνα πτήσεις προς Δουβλίνο, Νίκαια και Λιλ, Νάπολι και Μπάρι (ή Παλέρμο), Λουξεμβούργο, Άμστερνταμ, Λισαβόνα, Πάλμα ντε Μαγιόρκα, Λιουμπλιάνα, Τζέντα, Κρακοβία, Βίλνιους και Σπλιτ.

Επίσης, όπως τόνισε, αναπτύσσεται παράλληλα το πτητικό δίκτυο που ξεκίνησε η εταιρεία να εξυπηρετεί το 2014. Ήδη, όπως σημείωσε, η Aegean έχει ξεπεράσει τους 70 προορισμούς εξωτερικού από την Αθήνα, προσθέτοντας στο δίκτυό της νέες αγορές.

Ο κ. Βασιλάκης σημείωσε ότι η ανάπτυξη των ξένων αγορών έχει αποτελέσει προτεραιότητα για την εταιρεία, καθώς ενώ το 2013 εξυπηρετούσε 28 διεθνείς προορισμούς 17 χωρών από την Αθήνα, το 2016 θα εκτελεί πτήσεις προς 71 διεθνείς προορισμούς.

Ο αντιπρόεδρος της Aegean σημείωσε ότι στόχος της εταιρείας είναι το 2023 να έχει στόλο 70 αεροσκαφών, δίκτυο 110 προορισμών από Αθήνα εκ των οποίων 80 εξωτερικού και 170 προορισμών συνολικά, 14-15 εκατ. επιβάτες και περίπου 19 εκατ. προσφερόμενες αεροπορικές θέσεις.

Ήδη, όπως τόνισε, η εταιρεία προχωρεί στην εκτέλεση της παραγγελίας από την Airbus και παραλαμβάνει ένα ακόμη αεροσκάφος τον Νοέμβριο και άλλα τρία έως την άνοιξη, διατηρώντας έτσι έναν από τους πλέον νεαρούς στόλους στην Ευρώπη.

Παράλληλα, θα υπάρξει αύξηση του προσωπικού, το οποίο σήμερα απαριθμεί 2.740 άτομα για να φτάσει τους 3.000 εργαζόμενους το 2016. Μάλιστα, ο κ. Βασιλάκης τόνισε ότι σήμερα η εταιρεία απασχολεί 700 άτομα περισσότερα σε σχέση με την περίοδο της εξαγοράς της Olympic Air.

Παράλληλα, σημείωσε ότι λόγω της επέκτασης του δικτύου της εταιρείας, έχει διπλασιαστεί ο αριθμός των επιβατών που χρησιμοποιούν την Αθήνα για να ταξιδέψουν στα νησιά από 440.000 το 2013 σε 930.000 το 2015, καταγράφοντας αύξηση κατά 110%.

Το πλάνο προχωρεί ταχύτερα

Ο αντιπρόεδρος της Aegean παραδέχθηκε ότι δύο χρόνια μετά την εξαγορά της Olympic Air, η εταιρεία προχωρά με μεγαλύτερη ταχύτητα και αποτελεσματικότητα το επιχειρηματικό της πλάνο, «παρά το γεγονός ότι με εξαίρεση τον τουρισμό, τα πράγματα δεν ήταν εύκολα στη χώρα».

Αναφερόμενος στο 2015, ο κ. Βασιλάκης σημείωσε ότι η επένδυση των επιπρόσθετων 2 εκατ. αεροπορικών θέσεων απέδωσε αύξηση κατά 17% στην κίνηση συνολικά και κατά 24% στην κίνηση εξωτερικού, εκτιμώντας ότι το έτος θα κλείσει με 11,6 εκατ. επιβάτες, που είναι και το ιστορικό υψηλό της εταιρείας.

Μάλιστα, όπως τόνισε, η εταιρεία έτρεξε με τετραπλάσια ρυθμό σε σχέση με την αεροπορική κίνηση εξωτερικού της χώρας, η οποία ήταν αυξημένη κατά 6%. Η Αθήνα όπως πρόσθεσε, έτρεξε με 29%, το Ηράκλειο με 21%, η Ρόδος με 16% και οι υπόλοιπες βάσεις με 14% .

Όπως επισήμανε ο κ. Βασιλάκης, αθροιστικά από το 2013 έως το 2016 η εταιρεία θα έχει προσφέρει 4,3 εκατ. νέες αεροπορικές θέσεις.

Παράλληλα, αναφέρθηκε και στο δίκτυο των νησιών, στο οποίο, η επιβατική κίνηση αυξήθηκε εντυπωσιακά από το 2013 έως σήμερα και παράλληλα γνωρίζει μείωση τιμών στους ναύλους.

Ζητεί ολοκλήρωση της παραχώρησης των αεροδρομίων

Στο μεταξύ, ο αντιπρόεδρος της Aegean ζήτησε την ολοκλήρωση της παραχώρησης των περιφερειακών αερολιμένων στην κοινοπραξία Fraport – Slentel, προκειμένου να προχωρήσει η υλοποίηση των απαραίτητων υποδομών, ενώ τόνισε την ανάγκη προσλήψεων στα συστήματα ελέγχου αεροναυτιλίας.

Όπως τόνισε, το 2015 ήταν μία δύσκολη χρονιά για τα αεροδρόμια, καθώς η πολιτική αδράνεια από το τέλος του 2014 έως σήμερα, είχε κόστος για όλους. «Δεν μπορεί ο ελληνικός τουρισμός και οι μεταφορές να περάσουν άλλη μία τέτοια χρονιά» είπε και ευχήθηκε η κυβέρνηση να δώσει λύσεις στο πρόβλημα.

Αναφερόμενος στη σύμβαση παραχώρησης των αεροδρομίων, σημείωσε ότι αυτή προβλέπει ανταγωνιστικές χρεώσεις, σε σχέση με τα γειτονικά αεροδρόμια, ενώ πρόσθεσε ότι τα έσοδα του κράτους από την παραχώρηση θα πρέπει να διοχετευθούν στις επενδύσεις των 23 αερολιμένων που θα παραμείνουν υπό κρατικό έλεγχο.

Επίσης, αναφέρθηκε στην ανάγκη για εκσυγχρονισμό και προσλήψεις στο σύστημα αεροναυτιλίας, καθώς εφέτος καταγράφηκαν δυόμισι φορές περισσότερες καθυστερήσεις στις πτήσεις.

Παράλληλα, ο κ. Βασιλάκης, μιλώντας για το αεροδρόμιο της Αθήνας ζήτησε να προχωρήσει η χρονική επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του «Ελ. Βενιζέλος», με πρόνοια για χαμηλότερες χρεώσεις.

Στο μεταξύ, ο αντιπρόεδρος της Aegean σημείωσε ότι το 2015 ο τζίρος θα είναι δυσανάλογος της επιβατικής κίνησης λόγω της πτώσης της τιμής του πετρελαίου, που οδήγησε και σε χαμηλότερες τιμές.

Διηπειρωτικές πτήσεις στο μέλλον

Ερωτηθείς για το εάν η εταιρεία σκέφτεται να βάλει αεροπλάνα σε διηπειρωτικές πτήσεις, ο κ. Βασιλάκης απάντησε ότι εάν έχουν λυθεί τα προβλήματα των υποδομών, υπάρξει σταθερότητα, βελτιωθεί η φορολογία και η χώρα βρει τον δρόμο της, «τότε ίσως η εταιρεία θα μπορούσε να κοιτάξει πιο μακριά», όμως πρόσθεσε ότι η Aegean δεν θα ρισκάρει αυτά που έχει επιτύχει μέχρι σήμερα για αυτό τον λόγο.

Ο κ. Βασιλάκης τόνισε την ανάγκη να υπάρξει εγρήγορση στη χώρα, καθώς «οι ευκαιρίες μας έχουν όριο ως το τέλος του 2019 όταν θα λειτουργήσει το νέο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης». «Τα δικά μας θέματα πρέπει να λυθούν πιο γρήγορα» είπε και συμπλήρωσε ότι «ελπίζουμε να το ακούει η πολιτεία και να ξεπεράσει τα άλλα προβλήματα» προκειμένου να μη χαθεί η ευκαιρία.

«Πάγωσε» η παραγγελία του νέου στόλου

Ερωτηθείς από «Το Βήμα» για την παραγγελία της νέας γενιάς αεροσκαφών, ο κ. Βασιλάκης σημείωσε ότι «ο ορίζοντας του προγραμματισμού των επιχειρήσεων στη χώρα εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη σταθερότητα».

«Μόνο που αποτολμήσαμε να παραλάβουμε επτά αεροπλάνα στο περιβάλλον αυτό καινούργια και να παραλαμβάνουμε και να πληρώνουμε 40 εκατ. δολάρια ανά αεροπλάνο την ώρα που οι τράπεζες ήταν κλειστές από μόνο του δείχνει ότι είμαστε αρκετά αποφασισμένοι και αρκετά ισχυροί θα μπορούσε να πει κανείς στο πλαίσιο της χώρας οικονομικά για να παίρνουμε τις αποφάσεις» είπε.

«Δεν πήραμε την απόφαση ακόμα για την επόμενη γενιά, περιμένουμε να σταθεροποιηθεί η χώρα για να το κάνουμε και δεν θέλουμε να καθυστερήσουμε περισσότερο από τους επόμενους 12 μήνες. Εάν δεν μπορέσουμε να το κάνουμε μέσα στους επόμενους 12 μήνες για τη μελλοντική Aegean μετά το 2021, 2022 θα έχει επιπτώσεις. Και έτσι πρέπει να γίνει πράγματι στους επόμενους 12 μήνες αλλά δεν νομίζω ότι είναι το μόνο ή το πιο σημαντικό πράγμα που θα έχει πρόβλημα στη χώρα εάν δεν σταθεροποιηθεί η χώρα στο διάστημα αυτό» παραδέχθηκε ο κ. Βασιλάκης.

Ανοιχτή η Aegean στη συγκέντρωση της αγοράς

Σε άλλο ερώτημα του «Βήματος» για τον ρόλο της Aegean στην συγκέντρωση της αγοράς, σημείωσε για τα επόμενα τρία ή τέσσερα χρόνια, εάν παρουσιαστεί μία ευκαιρία για συνέργειες σε απόσταση έως δύο ώρες από την Αθήνα, «θα κινηθούμε και επίσης δεν θα αρνηθούμε μία σοβαρή συζήτηση για συνεργασία, εάν κάποιος άλλος θέλει να επενδύσει σε εμάς και αυτό προσφέρει περισσότερες δυνατότητες στην εταιρεία».

«Όσο μεγαλώνει το δίκτυο της εταιρείας, όσο ισχυροποιείται ο κόμβος της Αθήνας, όσο οι οικονομίες κλίμακας επιτρέπουν να χαμηλώνει το κόστος μας και παράλληλα οι επιβάτες μας είναι ικανοποιημένοι από τις υπηρεσίες τόσο βρισκόμαστε σε καλύτερη θέση είτε για να μείνουμε ανεξάρτητοι είτε για να αγοράσουμε άλλους είτε για να γίνουμε κάποτε σε 8, σε 10, σε 15 χρόνια μέλος κάτι ευρύτερου» τόνισε.

«Μέσα στην επόμενη τριετία με τετραετία δεν βλέπουμε να γίνεται κάτι διαφορετικό εκτός αν εμείς αποφασίσουμε να μπούμε κάπου αλλού σε κάτι βέβαια μικρό προφανώς στην περιοχή μας γιατί εμείς δεν μπορούμε να αγοράσουμε κάποιο μεγάλο αερομεταφορέα. Μπορούμε να επενδύσουμε σε μια άλλη εταιρεία μικρή για να τη βοηθήσουμε ή μπορούμε να καλύψουμε κάποιο κενό όπως κάναμε στην Κύπρο όταν έκλεισε η Cyprus Airways» τόνσιε.

Η Ρωσία και η επέκταση της τουριστικής περιόδου

Για τη ρωσική αγορά σημείωσε ότι το 2016 θα υπάρξει αναβάθμιση της πτήσης, η οποία θα εκτελείται το πρωί, ωστόσο σημείωσε ότι η παρουσία της εταιρείας θα είναι μικρότερη στη Ρωσία, καθώς η κρίση στη χώρα αναμένεται να ενταθεί.

Επίσης, αναφέρθηκε στην ανάγκη επέκτασης της τουριστικής σεζόν, η οποία απαιτεί θεματική διαφοροποίηση του προϊόντος από τον ιδιωτικό τομέα και υποστήριξη από το κράτος – με μείωση είτε των εργοδοτικών εισφορών είτε των αεροπορικών χρεώσεων.

Για την παρουσία της Ryanair σημείωσε ότι πρόκειται για πολύ αξιόλογη και επιτυχημένη εταιρεία, η οποία αναπτύσσεται παράλληλα με την ανάπτυξη της Aegean, τονίζοντας ότι υπάρχει χώρος και για τους δύο.

Κουντουρά: Προτεραιότητα για την κυβέρνηση οι επενδύσεις

Σε παρέμβασή της η αναπληρώτρια υπουργός Οικονομίας, αρμόδια για τον Τουρισμό, κυρία Έλενα Κουντουρά δήλωσε ότι είναι προτεραιότητα για την κυβέρνηση οι επενδύσεις στις υποδομές, προκειμένου να υπηρετηθεί η ανάπτυξη του τουρισμού.

Η κυρία Κουντουρά κατηγόρησε την προηγούμενη κυβέρνηση ότι εγκατέλειψε τα αεροδρόμιο και σημείωσε ότι ακόμη και εάν υπογραφεί η παραχώρησή τους, καθώς η συμφωνία θα πάρει καιρό μέχρι να ενεργοποιηθεί, το επόμενο διάστημα θα είναι προβληματικό.

Η αναπληρώτρια υπουργός σημείωσε ότι θα γίνουν προσπάθεια από την κυβέρνηση ούτως ώστε να μην προκύψουν προβλήματα στην νέα τουριστική σεζόν, ενώ κάλεσε την Aegean να εξετάσει το ενδεχόμενο να ξεκινήσει διηπειρωτικές πτήσεις.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk