To Χόλιγουντ γοητεύεται από τη Silicon Valley και επενδύει στη Wall Street

Οι επενδύσεις των διασήμων της τέχνης και του θεάματος είναι επόμενο να ενδιαφέρουν το ευρύ κοινό.

Οι επενδύσεις των διασήμων της τέχνης και του θεάματος είναι επόμενο να ενδιαφέρουν το ευρύ κοινό. Οχι επειδή είναι σωστά πληροφορημένοι και ως εκ τούτου οι επιλογές τους αποτελούν μιαν οιονεί εγγύηση για τους κοινούς θνητούς. Η εμπλοκή του μισού Χόλιγουντ στις πυραμίδες του Μπέρναρντ Μέιντοφ (από τον Τζον Μάλκοβιτς ως τον Στίβεν Σπίλμπεργκ και από την Ούμα Θέρμαν ως τη Ζα Ζα Γκαμπόρ, η οποία αισίως οδεύει προς τα 99 χρόνια της) μάλλον το αντίθετο υποδηλώνει. Ωστόσο ό,τι αγγίξουν οι αστέρες του καλλιτεχνικού στερεώματος και ασφαλώς των ΜΜΕ (διότι και τα ΜΜΕ ένα σύστημα κατασκευής αστέρων είναι) παίρνει κάτι από τη λάμψη τους. Ακόμη κι αν πρόκειται για μετοχές. Το απέδειξε την εβδομάδα που πέρασε η Οπρα Γουίνφρεϊ.
Την περασμένη Δευτέρα έγινε γνωστό ότι η αμερικανίδα τηλεοπτική παραγωγός και παρουσιάστρια αποφάσισε να εξαγοράσει μερίδιο 10% του μετοχικού κεφαλαίου της Weight Watchers International Inc. Οι επενδυτές ερμήνευσαν την επενδυτική κίνηση της διάσημης «τηλεπερσόνας» ως ψήφο εμπιστοσύνης προς την εταιρεία που βοηθά ανθρώπους σε όλον τον κόσμο να χάσουν τα περιττά κιλά τους. Και το αποτέλεσμα ήταν στις προσυνεδριακές συναλλαγές της Wall Street να διπλασιαστεί η τιμή της μετοχής της Weight Watchers!
Στρατηγική κίνηση


Η Οπρα Γουίνφρεϊ, η οποία χρόνια τώρα παλεύει με τα περιττά κιλά της, καταλαμβάνει μάλιστα μια θέση στο διοικητικό συμβούλιο της Weight Watchers. Επρόκειτο για μια στρατηγική επιχειρηματική κίνηση όχι τόσο της Γουίνφρεϊ, η οποία θα δαπανήσει μόλις 43,2 εκατ. δολάρια για να γίνει μεγαλομέτοχος της Weight Watchers (η ηλικίας 61 ετών δημοσιογράφος έχει προσωπική περιουσία 3 δισ. δολαρίων και είναι η πλουσιότερη από όλους τους Αφροαμερικανούς, σύμφωνα με το εξειδικευμένο σε θέματα υπερπλουσίων περιοδικό «Forbes»), όσο της ίδιας της εταιρείας, η οποία είδε τον κύκλο εργασιών της να συρρικνώνεται κατά 14% το 2014 και τη μετοχή της να χάνει το 72,6% της αξίας της από την αρχή του 2015.
Διαφημίσεις


Η στρατηγική της όλης υπόθεσης σε ό,τι αφορά τη Weight Watchers έχει να κάνει με το ότι η διάσημη μεγαλομέτοχός της αναλαμβάνει να διαφημίσει τα νέα προγράμματα της εταιρείας που προσανατολίζονται όχι μόνο στην απώλεια σωματικού βάρους αλλά και στην υιοθέτηση ενός υγιεινού τρόπου ζωής – κάτι πολύ σημαντικό για τη δημόσια υγεία στις ΗΠΑ, αφού πρόκειται για μια χώρα με πολύ υψηλά ποσοστά υπέρβαρων και παχύσαρκων πολιτών.

«Πιστεύω στο νέο πρόγραμμα των Weight Watchers τόσο πολύ που αποφάσισα να επενδύσω στην επιχείρηση και να συμμετάσχω και ως συνεργάτιδα πλέον στην ανάπτυξή του»
σημειώνει η Γουίνφρεϊ σε γραπτή ανακοίνωσή της.
Αμοιβαία συμφέροντα
«Ψώνια» από start-ups και ψυχαγωγία ως εκπαίδευση και αμπέλια

Οταν ένα οινομαγειρείο ή και απλό σουβλατζίδικο αναρτά στους τοίχους του φωτογραφίες επωνύμων πελατών που έτυχε να το επισκεφθούν ακόμη και μία φορά, αντιλαμβάνεται κανείς τους λόγους που έχει μια εισηγμένη εταιρεία να διαφημίζει τους διασήμους που εμπιστεύθηκαν τη μετοχή της. Φυσικά τα συμφέροντα είναι αμοιβαία, διότι η διαφήμιση από τους διάσημους επενδυτές της επιχείρησης στην οποία έχουν επενδύσει ανεβάζει και την αξία του χαρτοφυλακίου τους. Είναι κι αυτός ένας (μείζων) λόγος που εδώ και χρόνια πολλές διασημότητες «αποκαλύπτουν» με το νι και με το σίγμα τις επενδυτικές επιλογές τους.
Ο Λεονάρντο Ντι Κάπριο, για παράδειγμα, πολύ προτού πρωταγωνιστήσει στην ταινία «Ο Λύκος της Wall Street», είχε επενδύσει στο δίκτυο ψηφιακής διαχείρισης φωτογραφιών Mobli, ενώ πριν από λίγες εβδομάδες επένδυσε στην εταιρεία συμμετοχών στον κλάδο της διαδικτυακής ψυχαγωγίας και εκπαίδευσης Rubicon Group Holding. Η υψηλή τεχνολογία και δη οι νεοφυείς επιχειρήσεις της Silicon Valley είναι η επενδυτική αδυναμία του Αστον Κούτσερ. Τα τελευταία χρόνια ο Κούτσερ έχει επενδύσει περί τα 15 εκατ. δολάρια σε περίπου… 40 start-ups!
Επιχειρείν

Σε αντίθεση με τους Ντι Κάπριο και Κούτσερ, η Τζέσικα Αλμπα αποφάσισε να συμμετάσχει στην ίδρυση της Honest Company, που κατασκευάζει μη τοξικά είδη φροντίδας για παιδιά και για το σπίτι.
Φυσικά και ο χώρος της μουσικής βρίθει επιχειρηματιών. Ο ακτιβιστής τραγουδιστής του ιρλανδικού συγκροτήματος U2 Μπόνο από το 2004 είχε ιδρύσει από κοινού με δύο πρώην διευθυντές της Apple την Elevation Partners, ενώ τον Ιούνιο του 2010 απέκτησε ένα πακέτο μετοχών του Facebook η αξία του οποίου υπολογίζεται ότι έχει δεκαπλασιαστεί έκτοτε. Ο Μπόνο, βεβαίως, είναι παλιά καραβάνα στον χώρο του μουσικού θεάματος. Ο αγαπημένος των ευρισκομένων στην αρχή της εφηβείας Τζάστιν Μπίπερ, αν και 21 ετών, έχει δημιουργήσει ένα αξιοσημείωτο χαρτοφυλάκιο με μετοχές της Spοtify, της Tinychat αλλά και της Uber. Και δεν ξεχνά να διαφημίζει τις εταιρείες «του» με διαρκείς αναφορές σε αυτές στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Οσο για τον ράπερ Jay Z, που σύμφωνα με το «Forbes» είχε πέρυσι προσωπική περιουσία 520 εκατ. δολαρίων, έχει γράψει σε κάποιους στίχους του έναν ευφυέστατο αυτοχαρακτηρισμό που ασφαλώς αφορά πάμπολλους ομοτέχνους του: «I’m not a businessman, I’m a business, man»!

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk