«Δένουν» τα πλοία από 2 έως 4 Νοεμβρίου

Κινητοποιήσεις αποφάσισε την Τρίτη η ΠΝΟ ζητώντας την επίλυση σημαντικών ζητημάτων που απασχολούν τους ναυτικούς.

Κινητοποιήσεις αποφάσισε την Τρίτη η ΠΝΟ ζητώντας την επίλυση σημαντικών ζητημάτων που απασχολούν τους ναυτικούς. Ειδικότερα αποφασίστηκε 48ωρη πανελλαδική απεργία από τις 2 Νοεμβρίου στις 06:00 έως τις 4 Νοεμβρίου στις 06:00 με προοπτική κλιμάκωσης και 24ωρη πανελλαδική απεργία στις 12 Νοεμβρίου (ανήμερα της απεργίας της ΓΣΕΕ) από 00:01 έως 24:00, σε όλες τις κατηγορίες πλοίων.

Σε ανακοίνωσή της η ΠΝΟ τονίζει ότι «η διοίκηση κατά τη συνεδρίασή της, αφού εξέτασε τα ήδη υφιστάμενα προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα ο κλάδος των ναυτεργατών και τα οποία δυστυχώς θεριεύουν και οξύνονται ακόμη περισσότερο με τις νέες ρυθμίσεις και απαιτήσεις του τρίτου μνημονίου, και διαπιστώνοντας, για μια φορά ακόμη, ότι οι επερχόμενες “απορυθμίσεις” δεν στοχεύουν στη δήθεν βελτίωση των δημοσιονομικών αποτελεσμάτων του κράτους αλλά στην κυριολεξία σκοπεύουν στην “ενίσχυση της επιχειρηματικής ισχύος σε βάρος της εργασίας χάριν της ανταγωνιστικότητας” αποφάσισε την πραγματοποίηση πανελλαδικής 48ωρης προειδοποιητικής απεργίας σε όλες τις κατηγορίες πλοίων με προοπτική κλιμάκωσης».

Στη συνεδρίαση αποφασίστηκε επίσης και η συμμετοχή της ΠΝΟ στην 24ωρη απεργία της ΓΣΕΕ στις 12 Νοεμβρίου.

Στην ίδια ανακοίνωση επισημαίνεται ότι «η διάλυση του ΝΑΤ, η κατεδάφιση του ΚΕΑΝ, η αποψίλωση των οργανικών συνθέσεων των επιβατηγών πλοίων, ο ευτελισμός των συντάξεων, η οξυνόμενη και διογκούμενη συνεχώς ανεργία του κλάδου, η μαύρη ανασφάλιστη εργασία, η συνεχής παραβίαση των όρων εργασίας, η συνεχής υποβάθμιση των κοινωνικών ασφαλιστικών δικαιωμάτων και της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης των εν ενεργεία και συνταξιούχων ναυτεργατών και των οικογενειών τους, η προσπάθεια εξάρθρωσης και εκμηδενισμού των κεκτημένων του κλάδου και η σιωπηρή ανοχή και αδιαφορία των υπευθύνων και του κράτους, δεν μπορούν να μείνουν αναπάντητα. Η επερχόμενη νέα χιονοστιβάδα των αντεργατικών μέτρων και πολιτικών δεν αφήνουν περιθώρια για άλλες επιλογές».

Σύμφωνα με πληροφορίες αντιπροσωπεία της ΠΝΟ αναμένεται να έχει την Παρασκευή το πρωί συνάντηση με τον
υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Θοδωρή Δρίτσα και τον υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης κ. Γιώργο Κατρούγκαλο.

Πριν από λίγες ημέρες αντιπροσωπεία της ΠΝΟ είχε συνάντηση με τον κ. Δρίτσα κυρίως για το θέμα των συνθέσεων στα πληρώματα των πλοίων. Ο υπουργός είχε τονίσει για το θέμα αυτό ότι «η ρύθμιση αυτή μπορεί να γεννήσει κινδύνους αναφορικά με την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής και άμεσες επιπτώσεις στην αύξηση της ανεργίας. Θα συνεχίσουμε την προσπάθεια ώστε αυτή η μνημονιακή δέσμευση να επανεξεταστεί και να μετατεθεί χρονικά».


Υπενθυμίζεται ότι ζητείται από την ελληνική κυβέρνηση να εφαρμοστεί το μοντέλο των πλοίων που ταξιδεύουν στην Αδριατική, κάτι σημαίνει μείωση του αριθμού των ελλήνων ναυτικών στα πλοία της ακτοπλοΐας κατά περίπου 10%.
Από την πλευρά τους οι εκπρόσωποι της ΠΝΟ σημείωναν ότι το συγκεκριμένο μέτρο που απαιτούν να εφαρμοστεί οι δανειστές δεν έχει δημοσιονομικό χαρακτήρα και αν αποφασιστεί κάτι τέτοιο, το κράτος και συγκεκριμένα το ΝΑΤ θα έχει μεγάλες οικονομικές απώλειες, ενώ κέρδη, και μάλιστα μεγάλα, θα έχουν μόνο οι ναυτιλιακές εταιρείες της ακτοπλοΐας.
Τόνισαν επιπλέον ότι η μείωση των συνθέσεων των πληρωμάτων θα έχει επιπτώσεις στην ασφάλεια των επιβατών αλλά και τους πληρώματος σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης μέσα στη θάλασσα.
Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Κοινωνία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk