ΠΝΟ: Κινητοποιήσεις αν περάσει το μοντέλο Αδριατικής στην ακτοπλοΐα

«Η ρύθμιση αυτή μπορεί να γεννήσει κινδύνους αναφορικά με την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής και άμεσες επιπτώσεις στην αύξηση της ανεργίας. Θα συνεχίσουμε την προσπάθεια ώστε αυτή η μνημονιακή δέσμευση να επανεξεταστεί και να μετατεθεί χρονικά».

«Η ρύθμιση αυτή μπορεί να γεννήσει κινδύνους αναφορικά με την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής και άμεσες επιπτώσεις στην αύξηση της ανεργίας. Θα συνεχίσουμε την προσπάθεια ώστε αυτή η μνημονιακή δέσμευση να επανεξεταστεί και να μετατεθεί χρονικά». Αυτό επεσήμανε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Θοδωρής Δρίτσας κατά τη συνάντηση που είχε την Τετάρτη το μεσημέρι με αντιπροσωπεία της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) όπου συζητήθηκαν διάφορα ζητήματα που απασχολούν τους ναυτικούς, με κυρίαρχο αυτό που αφορά τις απαιτήσεις των δανειστών σχετικά με τις επανδρώσεις των πληρωμάτων των πλοίων της ακτοπλοΐας.
Οι δανειστές απαιτούν να εφαρμοστεί το μοντέλο των πλοίων που ταξιδεύουν στην Αδριατική, κάτι σημαίνει μείωση του αριθμού των ελλήνων ναυτικών στα πλοία της ακτοπλοΐας κατά περίπου 10%, ένα ζήτημα που θα πρέπει να έχει ρυθμιστεί ως το τέλος του μήνα.
Από την πλευρά τους οι εκπρόσωποι της ΠΝΟ σημείωναν ότι δεν αποκλείουν απεργιακές κινητοποιήσεις αν προχωρήσει η κυβέρνηση στην υλοποίησή του και είπαν ότι αυτό που αναμένεται να αποφασιστεί στη συνέχεια από την Εκτελεστική Επιτροπή της συνομοσπονδίας είναι ο χρόνος για πότε θα γίνουν αυτές.
Πρόσθεσαν επίσης ότι το συγκεκριμένο μέτρο που απαιτούν να εφαρμοστεί οι δανειστές δεν έχει δημοσιονομικό χαρακτήρα και αν αποφασιστεί κάτι τέτοιο, το κράτος και συγκεκριμένα το ΝΑΤ θα έχει μεγάλες οικονομικές απώλειες, ενώ κέρδη, και μάλιστα μεγάλα, θα έχουν μόνο οι ναυτιλιακές εταιρείες της ακτοπλοΐας.
Τόνισαν επιπλέον ότι η μείωση των συνθέσεων των πληρωμάτων θα έχει επιπτώσεις στην ασφάλεια των επιβατών αλλά και τους πληρώματος σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης μέσα στη θάλασσα.
Στην ανακοίνωση του υπουργείου Ναυτιλίας αναφέρεται ότι «στην έναρξη της συνάντησης ιδιαίτερη αναφορά έγινε στο θέμα της δέσμευσης που προκύπτει από τη συμφωνία της κυβέρνησης με τους θεσμούς, που ψηφίστηκε στη Βουλή στις 14 Αυγούστου 2015, με βάση την οποία οι συνθέσεις των πληρωμάτων της ακτοπλοΐας θα πρέπει να εναρμονιστούν με εκείνες που ισχύουν στις διεθνείς γραμμές. Η δέσμευση αυτή εντάσσεται στην ομάδα των εμπροσθοβαρών μέτρων προς άμεση υλοποίηση».
Ο υπουργός, σύμφωνα με την ανακοίνωση, ενημέρωσε τα μέλη της διοίκησης της ΠΝΟ για τις ενέργειες που έχουν γίνει μέχρι σήμερα, οι οποίες βελτίωσαν μεν το πλαίσιο της δέσμευσης, αλλά δεν το απάλειψαν, και τόνισε: «Όπως όλοι γνωρίζουν η κυβέρνησή μας έχει εξαναγκαστεί σε πολιτικές επιλογές που δεν είναι δικές μας, πολύ περισσότερο μάλιστα που η ρύθμιση αυτή δεν στοχεύει σε δημοσιονομικά αποτελέσματα αλλά σε ενίσχυση της επιχειρηματικής ισχύος σε βάρος της εργασίας, χάριν της «ανταγωνιστικότητας». Η ρύθμιση αυτή μπορεί να γεννήσει κινδύνους αναφορικά με την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής και άμεσες επιπτώσεις στην αύξηση της ανεργίας. Θα συνεχίσουμε την προσπάθεια ώστε αυτή η μνημονιακή δέσμευση να επανεξεταστεί και να μετατεθεί χρονικά».
Επίσης ο υπουργός δεσμεύτηκε ότι θα κρατά ενήμερους για τις εξελίξεις τους εκπροσώπους της ΠΝΟ και ενημέρωσε ότι προτίθεται να καλέσει σύντομα σε συνάντηση το διοικητικό συμβούλιο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας για το θέμα αυτό.
Στην ανακοίνωση σημειώνεται ακόμη ότι στη συνέχεια της συνάντησης ο γενικός γραμματέας της ΠΝΟ κ. Γιάννης Χαλάς και τα μέλη της διοίκησης παρουσίασαν στον υπουργό τα θέματα που απασχολούν τον κλάδο και συγκεκριμένα: «Προστασία εργασιακών και κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων, αντιμετώπιση της ανεργίας στους έλληνες ναυτικούς, καταπολέμηση της «μαύρης» ανασφάλιστης εργασίας, επανεξέταση των διατάξεων και αποφάσεων για τη μείωση των συνθέσεων πληρωμάτων στην ακτοπλοΐα και στα πλοία των γραμμών Ελλάδας – Ιταλίας, υπογραφή συλλογικών συμβάσεων εργασίας για όλες τις κατηγορίες πλοίων, μείωση της φορολόγησης των ελλήνων ναυτικών, ανακούφιση των συνταξιούχων ναυτικών από τις περικοπές στις συντάξεις, θέματα που αφορούν στον Οίκο Ναύτου, Γραφείο Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας – αναδιοργάνωση και επιτέλεση του σκοπού του, διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα της ναυτικής εκπαίδευσης και αναβάθμιση της λειτουργίας της και υλοποίηση της εξόφλησης των δεδουλευμένων αποδοχών στα πληρώματα επιβατηγών πλοίων, ιδιαίτερα της ακτοπλοΐας».
Ακολούθως ο κ. Δρίτσας παρουσίασε τις ενέργειες που έχουν γίνει από την πλευρά του υπουργείου για κάθε ένα από αυτά τα ζητήματα «και ανανέωσε τις δεσμεύσεις που έχει αναλάβει σχετικά με άμεση υλοποίηση της πρόσφατης νομοθετικής ρύθμισης για την εξόφληση των απλήρωτων ναυτικών μέσω της κατάπτωσης των εγγυητικών επιστολών, διευθέτηση θεμάτων του Οίκου Ναύτου, έναρξη διαλόγου με τους εμπλεκόμενους φορείς για την αποστολή και το έργο του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας, προώθηση των διαδικασιών για τη διευθέτηση της εκκρεμότητας ασφάλισης των ελλήνων ναυτικών που εργάζονται σε πλοία με ιταλική σημαία, άμεση εξέταση κάθε συγκεκριμένης καταγγελίας για παραβίαση εργατικής νομοθεσίας, ανάληψη πρωτοβουλιών για την αντιμετώπιση της ανεργίας και την αύξηση της απασχόλησης των ελλήνων ναυτικών».
Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Κοινωνία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk