Νέα προσφυγή σχεδιάζει η ΟΜΥΛΕ κατά της ιδιωτικοποίηση ΟΛΠ και ΟΛΘ

Νέα προσφυγή στην Επιτροπή Ανταγωνισμού και παρέμβαση στο Ευρωκοινοβούλιο, ακόμη και εντός του Οκτωβρίου, σχεδιάζει ενάντια στην ιδιωτικοποίηση των ΟΛΠ και ΟΛΘ, η ΟΜΥΛΕ σε συνεργασία με το ευρωπαϊκό τμήμα του Διεθνούς Συμβουλίου Λιμενεργατών (IDC).

Νέα προσφυγή στην Επιτροπή Ανταγωνισμού και παρέμβαση στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, ακόμη και εντός του Οκτωβρίου, σχεδιάζει ενάντια στην ιδιωτικοποίηση των λιμανιών της Θεσσαλονίκης και του Πειραιά η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος (ΟΜΥΛΕ) σε συνεργασία με το ευρωπαϊκό τμήμα του Διεθνούς Συμβουλίου Λιμενεργατών (IDC).

Παράλληλα, στο εσωτερικό της χώρας θα πραγματοποιηθούν από εβδομάδα στάση εργασίας (21/10) και 24ωρη απεργία (22/10), ενώ δεν αποκλείονται και πανευρωπαϊκές κινητοποιήσεις σε ένδειξη αλληλεγγύης, με ενδεχόμενες παραστάσεις διαμαρτυρίας των συνδικάτων στις κατά τόπους πρεσβείες.

Οριστικές αποφάσεις σε σχέση με τις πανευρωπαϊκές κινητοποιήσεις αναμένεται να ληφθούν στο πλαίσιο του συνεδρίου του ευρωπαϊκού τμήματος του IDC, οι εργασίες του οποίου πραγματοποιούνται στη Θεσσαλονίκη και αναμένεται να κλείσουν με την έκδοση ψηφίσματος ενάντια στην ιδιωτικοποίηση των δύο ελληνικών λιμένων.

Τα παραπάνω γνωστοποίησαν σήμερα, Τετάρτη, στη Θεσσαλονίκη, ο πρόεδρος της ΟΜΥΛΕ, Γεώργιος Γεωργακόπουλος και η γενική γραμματέας της Ομοσπονδίας, Φανή Γουργούρη, πρόεδρος των διοικητικών υπαλλήλων του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), με την ευκαιρία του διεθνούς συνεδρίου.

«Απαιτούμε από την κυβέρνηση να αποσύρει τις δύο προκηρύξεις (σ.σ. των διαγωνισμών για τα λιμάνια) και προτείνουμε να διοργανωθεί ανοιχτή δημόσια διαβούλευση με την κυβέρνηση, τα κόμματα, την τοπική αυτοδιοίκηση και τους παραγωγικούς φορείς, με βάση τρεις βασικούς άξονες: τον ισχυρό δημόσιο χαρακτήρα των δύο λιμανιών, τις αρμονικές σχέσεις τους με τις πόλεις όπου εδρεύουν και τη θέσπιση εργασιακών σχέσεων με συλλογικές συμβάσεις και κανονισμούς εργασίας» σημείωσε ο κ. Γεωργακόπουλος.

Πιο «βαθύ» το ελληνικό πρόβλημα

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Τμήματος του IDC, ο Γάλλος Άντονι Τετάρ (Anthony Tetard) από το λιμάνι της Χάβρης (La Havre), επισήμανε ότι ο φορέας (σ.σ. έχει 16.000 μέλη στην Ευρώπη και 80.000 παγκοσμίως) συστηματικά αντιτίθεται στις ιδιωτικοποιήσεις λιμένων, αλλά ειδικά στην Ελλάδα, εξαιτίας του τρόπου με τον οποίο προωθούνται, το πρόβλημα είναι ακόμη πιο ‘βαθύ’.

«[Στην περίπτωση του Πειραιά] η θέληση που υπάρχει για ιδιωτικοποίηση και της λιμενικής αρχής θεωρώ ότι είναι κάτι επικίνδυνο για το ελληνικό κράτος […] Η όλη κατάσταση με τις ιδιωτικοποιήσεις, όπως διαμορφώνεται με την τρόικα, μπορεί να έχει καταστροφικές συνέπειες» σημείωσε.

Ερωτηθείς αν στο σημερινό σκηνικό ένα λιμάνι μπορεί να αναπτυχθεί και χωρίς την είσοδο ενός παγκόσμιου παρόχου, ο κ. Τετάρ απάντησε:

«Η αλήθεια είναι ότι για να μπορεί ένα λιμάνι να αναπτυχθεί με τον γιγαντισμό που υπάρχει πλέον στα σκάφη και τις μεταφορές πρέπει να επενδυθούν πολλά [χρήματα]. Θεωρούμε ότι οι επενδύσεις αυτές πρέπει να γίνονται κατά βάση από το κράτος, εφόσον η λειτουργία του λιμανιού πρέπει να είναι δημόσια.»

» Η συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα στα λιμάνια είναι απαραίτητη, αλλά με σεβασμό του δημόσιου χαρακτήρα των λιμανιών και των δικαιωμάτων των εργαζομένων. Ο τρόπος όμως που γίνονται οι ιδιωτικοποιήσεις σήμερα, έχει ώς βλέψη μόνο την αύξηση των κερδών των εφοπλιστών.»

» Οι λιμενεργάτες πάλεψαν επί 100 χρόνια για τα δικαιώματά τους και η εργοδοσία τους γυρίζει δέκα χρόνια πίσω».

Ενδεικτικά ανέφερε ότι όταν η Hutchinson αποφάσισε να αυτοματοποιήσει το λιμάνι του Μπρίσμπειν στην Αυστραλία απέλυσε το 50% των εργαζομένων με …sms.

Αλλαγές σε όλα τα ευρωπαϊκά λιμάνια το 2016

Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ, Δημήτρης Μακρής, σημείωσε ότι «το μοντέλο ιδιωτικοποίησης λιμανιών, που εφαρμόστηκε μέχρι σήμερα στην Ευρώπη είχε πλεονεκτήματα αλλά δεν επιλέχθηκε για τη χώρα μας. Εδώ επιλέχθηκε άλλο μοντέλο, που οι δανειστές επιμένουν να εφαρμοστεί και το βάζουν μάλιστα και στα προαπαιτούμενα».

«Η ανάγκη να βρεθεί ισορροπία ανάμεσα στη διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος και στην είσοδο και δραστηριοποίηση ιδιωτών στα λιμάνια μπαίνει μπροστά μας με βίαιο τρόπο» είπε χαρακτηριστικά.

O κ. Μακρής υπενθύμισε ακόμη ότι την τελευταία τριετία ο ΟΛΘ έχει διανείμει μερίσματα ύψους 80 εκατ. ευρώ στους μετόχους του, ενώ με την ιδιότητα και του συμμετέχοντος στην Ένωση Ευρωπαϊκών Λιμένων, την ΕSPO, επισήμανε ότι σήμερα γίνεται στην Ευρώπη μεγάλη συζήτηση σε σχέση με τον κανονισμό για την οργάνωση της λιμενικής αγοράς, η ποία αναμένεται να ολοκληρωθεί το καλοκαίρι του 2016 και θα φέρει αλλαγές σε όλα τα λιμάνια (σήμερα το θέμα βρίσκεται στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο).

Μάλιστα, κάλεσε τους εργαζομένους να αξιοποιήσουν την ευκαιρία που τους δίνεται σε αυτό το πεδίο, αφού μεταξύ άλλων, στο νέο κανονισμό για πρώτη φορά θα υπάρχει υποχρέωση για τη σύναψη Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, απαιτήσεις για θέματα υγείας και ασφάλειας, όπως και ποιοτικές ρυθμίσεις για τις εταιρείες που λειτουργούν στα λιμάνια συμπεριλαμβανομένων των υπεργολάβων.

Ο κ. Μακρής αναγνώρισε τη σημαντική ενίσχυση των παγκόσμιων διαχειριστών των λιμενικών αγορών λέγοντας ότι οι εργαζόμενοι θα πρέπει να εκμεταλλευτούν την σύγχρονη τεχνολογία προς όφελός τους.

Ανεργία 38% στη Θεσσαλονίκη «βλέπει» το Εργατικό Κέντρο

Απευθύνοντας χαιρετισμό στο συνέδριο, ο πρόεδρος του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Θεσσαλονίκης, Παναγιώτης Τσαραμπουλίδης, αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στα υψηλά ποσοστά ανεργίας στη Θεσσαλονίκη.

«Παρότι υπήρχε πτωτική πορεία της ανεργίας στη Θεσσαλονίκη τους πρώτους μήνες του 2015, με τη δημιουργική ασάφεια που επικράτησε και τα capital controls η ανεργία πήρε ξανά την ανιούσα. Με βάση τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, το 2014 ήταν 30,2%. Πλέον εκτιμούμε ότι το 2015 θα έχουμε αύξηση στο 35% με βάση τα επίσημα στοιχεία και -με βάση τους δικούς μας υπολογισμούς για την πραγματική ανεργία- πιστεύουμε ότι θα ακουμπήσει το 38%» υποστήριξε ο κ. Τσαραμπουλίδης.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Κοινωνία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk